Wonwoo termenung di bahagian locker sendirian. Setiap kali dia teringat kejadian semalam pasti dia akan tersengih sendiri." Memang plan nak berdiri kat sini sampai esok ke?" Perli Junhui.
Lamunan Wonwoo segera terhenti sebaik saja Junhui datang.
" Aku nak ambil bukulah." Wonwoo beralasan lalu berpura-pura membuka locker untuk mengambil bukunya.
" Alelele alasan. Macamlah aku tak nampak yang kau dok sengih sorang-sorang tadi. Kan? Kan?" Dia mencubit pipi kanan Wonwoo.
" Biar aku teka. Ni mesti Mingyu yang buat kau tersengih sorang diri macam orang gila tadi tu kan?"
Wonwoo tidak merespons tapi Junhui tahu yang tekaannya itu takkan pernah salah.
" Kau dah try dia dekat sebulan juga ni. So, apa progress?" Tanya Junhui.
" Mingyu ajak aku ke rumah dia hujung minggu ni." Ujar Wonwoo.
" What the f,man. Kalini betul-betul ke?" Soal Junhui yang bagaikan tidak percaya dengan apa yang baru didengarinya tadi.
" Betullah."
" Baguslah kalau macamtu sebab aku dengan Seokmin dah pun sepakat yang kami akan declair kau dah berjaya dare ni once Mingyu bawa kau masuk ke dalam bilik dia. So, what do you think?" Dia menjungkit naik sebelah keningnya sambil tersengih.
" Dengan mudah aku akan lakukan." Wonwoo tersenyum yakin.
" Kau rasa lepas semua ni berakhir nanti, kau akan berterus-terang pada dia hal yang sebenar tak?" Soal Junhui.
Wonwoo memandang Junhui dengan pandangan kosong.
" Macam mana kalau dia tiba-tiba jatuh hati pada kau?"
" Yah, micheosseo?!" Wonwoo tergelak acuh tak acuh.
" Orang macam Mingyu nak jatuh hati pada aku? Yah- itu sangat mustahil!"
" Biar aku teka, kau sukakan dia kan?" Tebak Junhui yang sengaja mahu menduga Wonwoo.
Wonwoo hanya diam sambil mengusap-usap belakang tengkuknya.
" Atau kau sukakan aku? Baik ngaku cepat sebelum aku dah tak available lagi nanti." Junhui tersengih.
" Yah, kau jangan ingat aku tak tahu yang kau dok try kawan si Mingyu tu." Terus Wonwoo mengubah topik.
" Aish that' s jashikiya- aku dah cakap suruh rahsiakan terlebih dahulu." Katanya perlahan tapi cukup jelas didengari oleh Wonwoo.
" Tapi takpelah alang-alang kau dah tahu ni. Nae. Aku sekarang memang tengah try Minghao. Kau jangan jeles lak nanti. Hehehehh."
Wonwoo menggulingkan biji matanya. " Kemon lah. Takde masa k nak jeles."
" Dahlah. Aku doakan agar Minghao akan selamanya reJECT kau!" Kata Wonwoo sambil tertawa besar sebelum dia perlahan-lahan beredar dari situ.
" Then, aku doakan agar kau cintakan Mingyu dan kau takkan boleh hidup tanpa dia. MARK MY WORDS!!" Junhui tersenyum sungging tanda berpuas hati dengan kata-katanya.
Wonwoo menggigit bibir bawahnya, resah. Bagaimana kalau mulut Jun itu betul masin?
.
.
.
♡uWu♡
.
.
.Hujung minggu seperti yang telah mereka rancangkan telah tiba. Mingyu menjemput dan membawa Wonwoo ke rumahnya.
" Saya akan berada di sini untuk sehari ni je kan ?" Soal wonwoo.
YOU ARE READING
✅ 𝐆𝐎𝐃𝐀 +Meanie
Teen Fiction✧ 𝐤𝐚𝐮 𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐞𝐬𝐚𝐥 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐠𝐨𝐝𝐚 𝐚𝐤𝐮, 𝐉𝐞𝐨𝐧 𝐖𝐨𝐧𝐰𝐨𝐨.. BYUNTAE ALERT!!!! *Pernah dipublish sekali lepastu diunpub balik untuk edit. Doakan agar ff ini akan jadi ff yg official ya. Huhuhu. DISCLAIMER🚫 Ff ini hanyala...