Pemandu Hwang sudah tercegat di depan pintu pagar utama rumah majikannya itu menantikan kepulangan Wonwoo.
" Pemandu Hwang. Appa ada tak kat rumah?" Soal Wonwoo. Kalau dia bertemu dengan appanya pasti dia akan disoal siasat.
" Ye, dia ada di dalam."
Wonwoo menggigit bibirnya. " Habislah macamni." Dia bermonolog sendirian.
" Tuan muda Jeon. Kenapa dengan leher tuan muda tu." Pemandu Hwang tertanya-tanya melihat kesan kemerah-kemerahan banyak di leher Wonwoo.
Wonwoo segera menutup bahagian lehernya dengan tangan. " Aaaa niii..."
Pemandu Hwang mengecilkan matanya melihat ke arah Wonwoo sambil tersengih "Aaa araa. Gwaechanna. Tuan muda tak perlu beritahu saya."
" Shhh. Jangan beritahu ini pada sesiapa ok. Ini rahsia antara kita saja." Kata Wonwoo sambil meletak jari telunjuk di mulutnya.
" Tuan muda jangan risau. Saya boleh simpan rahsia. Just trust me." Dia menyakinkan Wonwoo.
" Bagus. Nanti saya akan minta appa naikkan gaji pemandu Hwang."
" Gumawo, tuan muda Jeon." Dia menunduk kepada Wonwoo dengan perasaan gembira bila mendengar perkataan naik gaji itu.
.
.
.
.
.Wonwoo menapak perlahan langkahnya ke ruang tamu. Kelihatan appanya sedang membaca majalah di atas sofa yang terletak di satu sudut ruang tamu itu.
Dia fikir appanya tidak perasan kehadirannya tapi- " Jeon Wonwoo. Baru pulang?" Tegur appanya.
Wonwoo perlahan-lahan beralih ke arah appanya. Dia tersengih-sengih. " Nae appa saya baru balik."
" Dari mana je semalaman tak balik?" Kata Encik Jeon sambil meletakkan majalah yang dibacanya tadi ke atas meja yang terletak di sebelahnya.
" Wonu tidur rumah kawan, appa." Balas Wonwoo.
" Rumah kawan atau teman lelaki?" Encik Jeon menghampiri Wonwoo yang hanya berdiri pegun di tempatnya.
Wonwoo mengaru lehernya yang tidak gatal.
" Kenapa tak beritahu saja pada appa yang wonu dah ada teman lelaki?"
" Wonu takut appa marah." Dia menundukkan pandangannya ke bawah.
" Jadi betullah kata pemandu Hwang yang wonu dah ada teman lelaki?"
Perlahan-perlahan Wonwoo menganggukkan kepalanya. Tiada apa lagi yang perlu disorokkan dari appanya.
Encik Jeon mengerling ke arah leher Wonwoo.
" Jadi bila nak bawa boyfriend wonu tu jumpa appa?"pertanyaan Encik Jeon itu buat Wonwoo terus mengangkat wajahnya memandang appanya dengan rasa tidak percaya dengan apa yang baru didengarinya itu.
" Appa~ serious ke ni?"
" Yah, nampak muka appa ni macam tengah main-main ke? Okay appa tak senyum. Nampak serius tak?" Encik Jeon sehabis usaha menseriuskan wajahnya. Wonwoo tertawa kecil dengan gelagat appanya itu.
" Appa betul ke tak kisah kalau Wonu terus berhubungan dengan Mingyu?
Encik Jeon tersenyum manis ke arah anak lelaki satu-satunya itu.
" Appa mungkin terlalu mengongkong wonu selama ni tapi percayalah tiada seorang appa pun yang sanggup melihat anaknya itu hidup dalam keadaan tidak gembira. Jadi appa fikir, apa saja perkara yang boleh buat wonu gembira appa juga akan turut gembira." Encik Jeon mengusap kepala Wonwoo.
YOU ARE READING
✅ 𝐆𝐎𝐃𝐀 +Meanie
Teen Fiction✧ 𝐤𝐚𝐮 𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐞𝐬𝐚𝐥 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐠𝐨𝐝𝐚 𝐚𝐤𝐮, 𝐉𝐞𝐨𝐧 𝐖𝐨𝐧𝐰𝐨𝐨.. BYUNTAE ALERT!!!! *Pernah dipublish sekali lepastu diunpub balik untuk edit. Doakan agar ff ini akan jadi ff yg official ya. Huhuhu. DISCLAIMER🚫 Ff ini hanyala...