Tiada guru mahupun pelajar bahkan pekerja di sekolah itu melihat adegan tersebut.Hanya ali dan alicia yg berada di situasi itu.Ali menangis hampir tiada lagu sedangkan alicia tersenyum kepuasan sehingga hujung bibirnye mampu sampai ke telinga.
ALICIA:Hahahahah.......puas hati aku.Tu lah....lain fikir sebelum cakap.Kan dah merana.HAHAHAHAHA.Dah lah malas aku nk layan orang tak ade otak macam kau ni.Pergi MAMPOS lagi bagus daripada kau menangis kat sini.😈
ALI:K.....kenapa.....a...alicia?Kenapa........hiks....
ALICIA:Kenapa kau tanye aku?Kau ni memang bodoh.Dah lembab,lemah,pendek,bodoh jangan cakaplah.Aku rasa.....kau x layak utk hidup kat bumi ni.Kau lebih layak hidup kat bawah tanah aje.Atau aku patut cakap.......MATI!!
Alicia terus beredar meninggalkan ali yg menangis tersedu-sedan berhampiran tong sampah itu.Alicia menjalankan tugasnye sebagai pengawas di depan pintu pagar sekolah.Mencatit nama pelajar yg lewat.Walaupon ali,pelajar yg pertama datang ke sekolah itu siap mengemas kelas lagi,tetap ditulis namanye sebagai pelajar yg lewat.Hukuman juga diberikan.
Ali's situation
Ali mengelap air mata yg gugur menggunakan tangannye,lantas bangun menuju ke kerusinye.Die memang x diajar utk membalas perbuatan jahat orang lain dgn perbuatan jahat.Akan tetapi,yg die belajar adalah membalas perbuatan jahat dgn kebaikan.Ali x mahu mengambil beg tersebut sehingga tiba waktu utk pulang kerana die tidak ingin mengganggu teman-temannye yg lain semasa belajar.Ali rela dimarahi sebab die tiada beg dan buku utk belajar demi menyenangkan hati teman sekolahnye.Beberapa minit,viktor selaku kawan baik ali masuk ke kelas lalu menegurnye.
VIKTOR:Hai,ali!
ALI:Hai.....v.....viktor.😞
VIKTOR:Kenapa dgn kau ni,ali.
ALI:Entah.....x cukup tidur kot....heheh.....(tipu)
VIKTOR:Ingatkan apa lah tadi.Btw aku kagum tengok kau datang awal.Power.
ALI:Mana ade...heheh...
VIKTOR:Tapi.....mana beg kau?
ALI:Erk......alamak.....aku tertinggal kat rumah.Aduh......macam mana boleh tertinggal pulak ni.....(berpura-pura beg tertinggal di rumah)
VIKTOR:Haiya......macam mana kau boleh tertinggal ma?(risau)
ALI:Aku pon x ingat.hehehe
Setelah hampir 45 minit berlalu,sekolah itu sudah dikeremuni pelajar2 yg datang utk menimba ilmu di situ.Pelajar yg lambat sudah dicatitkan nama dan denda telah diberi.
KRIIING
Puan munah masuk ke kelas utk pembelajaran pertama iaitu kelas matapelajaran sains.
P.MUNAH:Baik......murid2.Sila hantar kerja yg cikgu bagi dua hari lepas.Kalau tidak....................
KEPISSSHHHHH
P.MUNAH:Faham......
SEMUA KEC.ALI ALICIA:Erk...faham.
P.MUNAH:Bagus.........semua hantar kecualiiii...........
Puan munah memberi pandangan tajam pada ali sebelum melibas rotan di meja belajar ali.
P.MUNAH:ALI!!Mana buku kamu!!
ALI:Ermmmm.........beg sa.....saya te.......tertinggal kat rumah,cikgu.Maaf.
P.MUNAH:Bagi tangan kamu.
Ali menjulurkan tangannye ke hadapan dan.......
KEPISSSSSHHHHH
Ali membiarkan tangannye dilibas beberapa kali dgn kuat oleh gurunye.
P.MUNAH:KAMU NI BILA NK BERUBAH,ALI!!!😡KAMU TU ANAK PENERAJU!!!MALUKAN BAPAK KAMU JE!!!Alicia bagi denda kat die ni.Saya dah x sanggup nak ajar die ni.Bukan!Saya x sanggup nak tengok muka die ni!😠
ALICIA:Baik,cikgu.Ha!TUNGGU APA LAGI!IKUT AKU CEPAT!
Ali akur sahaja dgn perintah ketua pengawas itu.Kemudian.....
ALICIA:Ali......cuba kau tengok ape bende ade kat phone kau.
Ali tanpa sebarang bantahan,die menghidupkan telefon yg dimatikan tadi,kemudian die terkejut.
ALI:Ha?Pelajar lewat?
ALICIA:Walau kau awal daripada aku sekalipon,aku tetap akan denda kau tiap2 hari sebagai pelajar yg datang lewat.Denda yg puan munah suruh aku bagi kat kau adalah kau x boleh pergi rehat dan kau x dibenarkan makan.
ALI:Apa?Kena--
Alicia memotong ayat ali dengan menarik kolar baju ali.
ALICIA:Baik kau buat.Kalau x........................kau tahu lah apa akan jadi.👿
Ali menganggukkan kepalanya bagi mengiyakan kata-kata ugutan alicia.
ALICIA:Bagus......ni lah ali si BODOH yg aku kenal.Sekarang......kau pergi CUCI TANDAS!!
Skip sampai rehat
VIKTOR:Weyh,ali!Jom rehat sama2.
ALI:A......aku x bolehlah.Aku ade bende nak buat.Sorry eh?
VIKTOR:Oooo.....x pe lah.Kau nak aku belikan ape2?
ALI:Eh....x payahlah.
VIKTOR:Ok.
Ali hanya duduk di kelas sambil x berbuat apa2.Alicia memerhati sahaja gerak-geri ali.Die perlu memastikan yg ali x makan.Ali perhatikan sedikit alicia sedang terleka dan die x mampu berlapar lagi dgn pantas dan tersorok,die mengambil sebungkus roti coklat lalu membukanye dgn perlahan-lahan.Alicia mula tersedar daripada kelekaan dan die nampak ali seperti ade sesuatu yg x kena.Alicia bangun lalu bergerak dgn pantasnye menuju ke arah ali secara senyap2.Die kemudiannye menyetap rambut ali ke belakang.
ALICIA:Woi,bodoh!Kau nak buat apa ni?!
Tangan alicia segera merampas roti yg ade di tangan ali dan menjatuhkan ali pada lantai simen itu.
ALI:A......Alicia......hiks.....b.....bagilah balik........ro.....roti.A........aku lapar sangat...........hiks..........alicia.......tolong.......(ali merayu sambil menangis)
Senyuman sinis terukir di wajah alicia.
ALICIA:Kau lapar,ya?Mari sini.Aku SUAP!
ALI:Alicia........ja......hmmmmpph.........hmmmmmppphh.........
Alicia menyumbat keseluruhan roti itu ke dalam mulut ali.Kemudian,die mengambil sebotol air mineral lalu menuangkan kesemua isi botol itu di badan ali.Alicia melakukannye seperti orang yg x berhati perut.Sekali lagi,rambut ali ditarik tetapi kali ini die mengheret ali ke tandas lelaki.Ali dicampak oleh alicia ke dalam tandas yg agak basah.Pakaiannye bertambah basah jadinye.Pintu ditutup kuat lalu dikunci supaya ali x berjaya keluar dari situ.
ALI:Alicia!Bukak balik pintu ni!Tolong!...........hiks........bukak balik pintu ni..........hiks.............
Ali terduduk di tepi pintu tandas sambil menarik kedua lututnye ke dada dan die menangis seorang diri di sana.Die menangis sehingga terlelap.
Bersanbung.Assalamualaikum,bye.
YOU ARE READING
Seksa Hidup Ali
FanfictionAli seorang budak lelaki yg x sengaja menghidupkan I.R.I.S dan diserap masuk ke dalam agensi rahsia MATA.Die dibuli tanpa henti.Die dimarahi oleh rakan ejenye.