Di ruang tamu akedemi,terdapat 11 orang ejen muda sdg berbual-bual kosong.Ade yg tertawa,ade yg hanya berbual biasa sahaja.Semasa mereka sedang berbual sesama mereka,pintu di hadapan mereka dibuka dan menunjukkan ali ingin masuk ke dalam.Alicia yg perasaan ali ingin masuk itu cepat2 menukar topik perbualan mereka kepada cerita ali sewaktu di sekolah pagi ni.
ALICIA:Korang tahu x?Ade sorang budak ni kan,die kene tibai dgn aku pagi tadi kat sekolah!
Alicia sengaja menguatkan suara ketika bercakap dengan niat supaya ali mendengar sindiran itu.
JET:Ye ke?Pastu?
Jet dan yg lain faham dgn keadaan sekarang.Mereka semua mahu membuli ali sekali lagi utk kali ke berapa pon x tahu.Boleh dikatakan setiap hari ali datang ke akademi,setiap kalilah die balik dgn kesan luka dan lebam.Bukannye sebab latihan tapi mereka yg membulinye.Hanya segelintir sahaja yg x mahu berbuat sedemikian terhadap ali.Iman,moon,khai dan zass sahaja x membuli kawannye bernama ali itu.Setiap kali ali dibuli,mereka cuba utk mempertahankan ali.Namun,mereka selalu gagal.Mereka x mampu berbuat apa2 dan terpaksa melihat ali sengsara.Mereka juga sering memberi ali semangat utk die bersabar.Perbualan kuat mereka sampai ke gegendang telinga ali dan die membiarkan kata2 itu datang kepadanye.
ALICIA:Lepas tu die nangislah,apa lagi?And then die kena rotan dgn pengetua dan guru disiplin banyak kali.Korang nak tahu sebab apa?
ALL-A,I,M,K,Z:Sebab apa?
ALICIA:Die cuba nak ponteng.
ROZA:Pergh.......buat kepala pulak budak tu.
RUDY:Alicia,kau panggil budak sampah.
ALICIA:Memang aku nak panggil pon.Woi!Budak yg pakai baju merah tu.Yg bodoh,bengap.Yg x de otak tu.Kau sini jap.
Ali tidak menurut kata2 alicia dan dgn cepatnye die melarikan diri.
RUDY:Heh.......die pikir,die laju.Jom,kejar.
Rudy dan kawan2 pembulinye mengejar ali.Mereka semua berjaya mengejar dan mendapatkannye.
BUSHHHH
Ali ditolak sehingga jatuh.Die dipukul,ditumbuk,disepak,dipijak dan sebagainye.Tangannye menjadi pelindung kecil,tapi,apakan daya,tangan kecilnye itu x dapat membantu menangkis serangan itu.Sakitnye x terkata,sekali lagi air mata mengalir.Kini,pukulan dan serangan ke atasnye sudah x dirasai.Matanye dibuka dan melihat keadaan sekeliling.Serangan tangan tadi ditambah pula dgn serangan gajet dan senjata masing2.Peluru blastique alicia,peluru sniper roza dan tembakan jet,semuanye di arahkan ke ali.Peluru alicia,kena tepat di bahagian kepala,peluru roza pula kena di dada manakala tembakan jet kena di perut.Kemudian,shadow cuff(x tahu betul ke ejaannye)dilontarkan ke kedua-dua belah tangan ali.Pergerakan ali terkunci dan satu sepakan kuat rudy ditambah dgn rubix milik bulat menjadikan ali menjadi lebih kaku.Rudy menggerakkan tangan ali bersama badannye dihempaskan ke dinding dan serangan itu berakhir dgn tumbukan kuat mika.Tiada secebis rasa kasihan terhadap ali.Mereka meninggalkan ali yg lemah itu sendirian selepas mereka berseronok membuli dan memukulnye.Ali lap air matanya dan berjalan ke bilik rawatan MATA.Dalam perjalanan,die terserempak dgn ejen zain.
E.ZAIN:ALI!Apa dah jadi dgn kamu ni?
ALI:Saya......ce......cedera waktu latihan tadi.(tipu)
E.ZAIN:Hmm?Hari ni tiada latihan.Kamu dibuli ye?
Ali x sanggup menipu lagi,die pada awal ingin memberitahu perkara ini kepada ayahnye,malang baginye,ayahnye sudah tiada.Maka,ejen zain lah yg menjadi orang yg pertama mendengar hal ini.
YOU ARE READING
Seksa Hidup Ali
FanfictionAli seorang budak lelaki yg x sengaja menghidupkan I.R.I.S dan diserap masuk ke dalam agensi rahsia MATA.Die dibuli tanpa henti.Die dimarahi oleh rakan ejenye.