episod 14(last)

2.8K 103 60
                                    

Darah tidak berhenti keluar daripada kesan tikaman di perut ali.Alicia menyuruh ali utk tahan kesakitan yg akan die hadapi.Alicia mengeluarkan pisau di belakang ali secara perlahan.Sakitnye hanya tuhan yg tahu.Ali mengerang kesakitan apabila pisau yg digunakan oleh rudy utk menikamnye digerakkan sedikit demi sedikit supaya keluar.Hampir keluar objek tajam tersebut,alicia menariknye dgn laju,membuatkan badan ali terhenjut ke depan.Alicia mengalirkan air mata ketika die sedang menarik pisau tajam dan besar itu keluar.Die x sanggup melihat kejadian yg tragis itu.Matanye ditutup dan apabila selesai barulah die mencelik semula matanye.

Die menggunakan tangannye sebagai penghalang kecil supaya darah tersebut tidak mengalir dgn begitu banyak.Habis basah pergelangan tangannye kerana menahan darah.Fikiran alicia mengatakan yg die x kisah dgn kotoran di tangannye.Sekarang die mahu ali selamat sahaja.Ali berkata sambil memandang pada seorang lelaki bertubuh badan agak besar yg diberi pangkat general dalam agensi rahsia MATA.






ALI:Ge......general....(lemah)

GENERAL:Ye...ali.

ALI:Ingat tau.Jangan hapuskan mereka.

GENERAL:Baik,ali.Saya akan ingat.Saya pergi panggil ambulans.Kamu bertahan,ali.Jangan tinggalkan kami.


ALI:Hmm.....uhuk.....uhuk.....(batuk darah)


ALICIA:Ali......tahan,ali.Kuatkan diri kau.Ali kan kuat.........hiks.....ali......tolong jangan pergi........ali....hiks.......

ALI:Alicia.....nanti kat sekolah bagitahu viktor aku dah tak de tau.😊

ALICIA:Ali......jangan cakap macam tu.Kuatkan semangat kau.Ambulans dah nak sampai........hiks......

ALI:Icha.....kalau ni pertemuan terakhir kite.......aku nak cakap...yg aku sayang kau,alicia.Maafkan aku kalau dulu aku banyak sakitkan kau.

ALICIA:Tak pe,ali.Aku maafkan.Tolong maafkan aku juga.

ALI:Aku dah lama maafkan kau.Aku pon dah lama maafkan diorang.Icha..........~

Ali meletakkan tapak tangannye di pipi alicia lalu mengusap lembut pipinye.Tidak lupa juga,die mengelap air mata alicia.

ALICIA:Ye.....hiks....ali..?

ALI:I love you......my lovely,alicia.

Makin deras air mata alicia mendengar ucapan ali.Die pun menjawab.


ALICIA:I love....you...too,ali.Please....ali.....don't leave me......ali.....please be with me......hiks.....hiks.....

Tangan ali perlahan-lahan turun dari pipi gebu alicia.Alicia membuntang mata dgn perbuatan ali.Telinga alicia mendengar ali mengucapkan dua kalimah syahadah sebagai kata2 terakhir.Akhirnye.....................................







































Ali menghembuskan nafas terakhirnye di pangkuan orang die sayangi.Alicia tak mahu ali pergi.Tangan cepat2 mengambil semula tangan ali yg sudah jatuh dan meletakkannye di pipinye semula berharap akan ade tindak balas daripada ali.Kesejukan tangan ali dirasai oleh alicia apabile die menyentuh tangan itu.Sekali lagi,empangan air mata alicia pecah teruk.Die memeluk tubuh ali yg rohnye sudah ditarik keluar sambil menjerit.






ALICIA:ALIIIIII!!!!!!!!!!!!






General yg terdengar suara jeritan kuat anak angkatnye dgn laju menoleh ke belakang.Telefon yg dipegang jatuh ke tanah.Air matanye juga mengalir.Kali pertama dalam hidupnye melihat orang yg alicia sayang pergi di depan matanye.General segera memeluk dan menenangkan alicia.






GENERAL:Icha......shuuuuh.....dah sayang.......hiks....ali......hiks.......ali dah tak ade.........icha sabar ye,nak.......die dah tenang kat sana......hiks......

ALICIA:Papa........hiks....ali...tinggalkan icha pa......die x sayang icha....papa.......hiks.....

GENERAL:Icha......anak papa........die.....hiks.....sayang sangat kat icha........tapi ni semua ketentuan Allah......kite kena sabar dan redha....

ALICIA:Papa......hiks........






Skip jenazah ali dikebumikan






Semua ejen MATA datang ke tanah perkuburan demi melawat arwah ali.Selepas itu,mereka bergerak pula ke tugu peringatan ejen yg telah terkorban.






Di SRT Cyberraya







VIKTOR:Eh?Mana ali,ni?Semalam x datang,hari pun sama?Alicia pon x datang jugak?Haiya.....kenapa aku rasa x sedap hati ni?







Keesokan harinye






Selepas semalam die kehilangan ali,alicia lah murid pertama yg sampai di sekolah.Masuk sahaja dalam kelas,hatinye menjadi sayu mengingatkan kenangannye bersama arwah ali.Meja di belakangnye kosong,tiada pelajar yg akan duduk di situ lagi.Bermula hari ini,tiada lagi senyuman manis yg bakal die jumpa di wajah pelajar yg duduk di belakangnye.Tiada lagi bunyi bising di pagi hari disebabkan pelajar tersebut.Tiada murid itu utk menyapanye dan menceriakannye di awal pagi.Semua itu sudah tiada kerana ali sudah meninggal dunia.






VIKTOR:Alicia....mana ali?

ALICIA:V...viktor....kalau aku cakap ni.......kau sabar ye?

VIKTOR:Hmm....?

ALICIA:Ali.....dah meninggal,vik.😥

Viktor x mampu menahan berat badannye,akhirnye die jatuh terduduk.Alicia menengkan viktor

VIKTOR:Ali......(menangis)

ALICIA:Sabar....viktor.Kite semua hilang.....die.....hiks.....










Di MATA






GENERAL:KAMU SEMUA PATUT MALU DENGAN DIRI SENDIRI!!!!

E.DAYANG:KAMU SANGGUP BUNUH KAWAN KAMU SENDIRI DEMI KEPENTINGAN KAMU!!

E.GANZ:SAYA AKAN HAPUSKAN KAMU SEMUA!!!!!!😡😡

GENERAL:Jangan!Jangan.....tuan....ali x mahu semua ni.Die mahu mereka bertaubat,tuan...........hiks........

Tipulah kalau x jatuh air mata masing2 bile dengar yg arwah x nak semua ni.






RUDY:Ya Allah,aku bertaubat.






Perkataan itu disebut oleh setiap seorang daripada mereka.Namun,akhirnye........ajal mereka sudah tiba.Keempat-empat ejen itu sudah meninggal.Jenazah mereka diuruskan dengan baik.






Skip malam di rumah alicia






Alicia sedang tidur di dalam biliknye.Kemudian...die bermimpi.








ALI:Assalamualaikum,alicia.😊

ALICIA:Waalaikumussalam.......ALI!!!

Alicia berlari dan memeluk ali seerat-eratnye.


ALI:Icha.....kau nak x jumpa aku lagi.

ALICIA:Memang aku nak.......hiks.....ali......aku nak sangat.

ALI:Kalau kau nak...........aku nak kau jaga solat.Jangan tinggal.Banyakkan ibadah.Inshaallah,kite boleh jumpa kat syurga.😊😊😊

ALICIA:Inshaallah,ali.

ALI:Bagus.....aku pergi dulu ye.Assalamualaikum,alicia.

ALICIA:Waalaikumussalam,ali.






































TAMAT











































Pergh,author tulis sampai nak jatuh air mata tulis episod akhir ni.Btw,thanks kepada reader yg dah vote,baca dan sokong cerita 'Seksa Hidup Ali' ni.Thanks sangat2.Kalau ade rezeki,kite jumpa lagi.Terus sokong citer author.Ok.Bye.Assalamualaikum.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 06, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Seksa Hidup AliWhere stories live. Discover now