episod 13

1.6K 77 27
                                    

Jam 7:00 minit pagi,SRT Cyberraya masih belum ade pelajar yg sampai ke situ.Semua pelajar,kecuali ali.Ali berjalan menaiki tangga hingga kelas.Apabile tiba di kelas,die meletakkan begnye di kerusi lalu mengeluarkan bekas makanan yg ade di dalamnye.Perut kosong ali bakal dipenuhi dgn nasi lemak temponyak udang yg die beli daripada Wak Musang.

Di kantin,ali duduk di bangku dan kedudukan ali sedang menghadap ke padang.Suasana di pagi yg indah,menyejukkan mata bile dilihat.Bunyi kicauan burung memainkan peranan sebagai radio semula jadi di pagi hari.Alangkah tenangye situasi sekarang utk ali.Ali makan sambil die melihat permandangan indah nan permai di depan matanye.Selepas makanannye habis dimakan,air di dalam botol mulai diminum.Kemudian,die menuju ke singki utk membasuh tangan yg diselaputi sedikit warna merah sambal.Die mengemas semula tempat makannye seperti sebelum ni selepas ali selesai mencuci tangan.Tapi ali x pergi ke kelas semula,die pergi ke sebatang pokok yg di bawahnye terdapat bangku kayu.Ali melabuhkan punggungnye di bangku tersebut dan memejamkan matantnye sambil tangannye menjadi tongkat utk dagu.15 saat ali memejamkan mata,akhirnye,die membuka mata dan tangan mula mencari telefon di dalam kocek seluarnye.Skrin memaparkan jam digital yg menunjukkan pukul 7:08 minit pagi.Ali mengeluh sebelum bangkit dan bergerak ke kelas.Ali bergegas ke mejanye lalu berkata.




ALI:Yeay!Tak de orang kat sini.Bolehlah aku mulakan projek aku.😁

Tangan dan kepala diletakkan secara bertindih di atas meja.Kelopak matanye perlahan-lahan ditutup dan projek tidurnye telah berjaya disiapkan.Die penat.Malam semalam,ali x dapat tidur lena disebabkan kucingnye bermimpi sambil mengiau.Ali memang x dapat tidur kalau macam tu.Akhirnye,comot berhenti mengiau dan ali boleh tidur macam biasa.Tak lama lepas tu,comot bermimpi yg die  berlawan dgn kucing lain.Comot berlawan dalam mimpinye namun apa yg berlaku di kehidupan realiti adalah die sedang mencakar-cakar muka ali.Jawabnye,memang ali x boleh tidur nyenyak.




Semasa ali tidur,orang kedua yg datang ke sekolah itu pastinye alicia.Die melangkah masuk ke kelas lalu berhenti apabile sudah tiba di mejanye.Beg dilepaskan dari bahu lalu die memusingkan badan ke belakang agar die boleh memerhatikan ali yg sedang tidur dgn dekat.Banyak kesan luka disebabkan cakaran comot.Tiba2 satu luka sedikit terbuka dan mengalirkan cairan darah.Alicia segera mengambil tisu bersaiz poket lalu mengelap darah itu.Kerja x berhenti di situ saje,die mengambil pula handiplus beserta minyak gamat.Kemudian,die meletakkan handiplus tersebut ke luka kecil yg terbuka itu.Ali secara spontan tersenyum.Alicia juga gembira dgn tindak balas spontan yg ditunjukkan ali.Alicia mengucup dahi ali dan tangannye mengusap perlahan kepala juga rambut ali.Alicia beredar dari kelas menuju ke pagar dan membiarkan ali tidur.




Skip



JET:Jadi apa plan kau?

RUDY:Plan aku.....korang semua kena lawan dgn die.

ROZA:Kau nak kitorang mati ke?!

RUDY:Bukan.....haih.....dgr dulu boleh x?Malam ni kite usha die dah tido ke belum......

MIKA:Kau tahu ke rumah die?

RUDY:Dah...

JET:Sambung....

RUDY:Lepas tu......kite masuk senyap2 dan......





TINGGG





Rudy mencacakkan pisau rambo betul2 tepat di gambar ali pada bahagian kepala.





RUDY:Kalau korang x berjaya,korang kena lawan.Aku jadi back up.

MIKA:Hmm....ye lah.Asalkan plan kite nak bunuh die berjaya.

JET:Tapi....aku takut kalau plan ni x jadi.Pastu kite pulak yg kena bunuh.

ROZA:Heh......kau takut?Ok....kalau kau takut,kau x payah join.Pengecut.

JET:Siapa pengecut ha?!

ROZA:Kau lah.Siapa lagi?

JET:Baik....aku akan buktikan yg aku bukan pengecut!

RUDY:Rancangan ni mula.....malam ni.😈





Skip malam





ALI:Aduh......!!Bosannye.

Ting tong


???:Assalamualaikum,ali.

ALI:Waaalaikumussalam,siapa tu?Eh......general,alicia.Kenapa datang ni?

GENERAL:Saya ade rase x sedap hati pasal kamu.

ALI:Ha?Kenapa?

GENERAL:Intel saya mengatakan yg kamu adalah sasaran utk dibunuh.

ALI:Oooo.....ok.Jom masuk.Korang dah makan?

GENERAL:Sudah.Kamu?

ALI:Ooo....saya baru je habis makan.Nak saya buat ape2 ke?

GENERAL:X perlu.

ALI:Nak saya ubah perangai?

GENERAL:X,buat macam biasa.Jadi diri kamu.Buat macam kami tiada.

ALI:Ok...







Mereka pon masuk ke rumah ali.Di luar.....






MIKA:Aduhh.....ade general dgn alicia pulak....Macam mana sekarang?

RUDY:Roza...kau ade bawak kamera kecil dgn alat kawalan jauh die?

ROZA:Ade.Nah.

RUDY:Alat ni akan bantu kite.






Rudy mengawal pergerakan robot kecil itu utk masuk ke rumah ali.






Skip










RUDY:Line clear.Semua dah tidur.

JET:Ok....jom,masuk.








Mereka berempat terus menyelinap masuk ke bilik ali lalu mengunci semua pintu dan tingkap.Bile jet,roza dan mika menoleh ke katil ali kelihatan ali sudah hilang dari pandangan.Tiba2........






















ALI:Korang ke yg nk bunuh aku?Aduh......jet,roza,mika.Apa bendelah yg korang cuba buat ni?

ROZA:M....macam.....m...mana kau tahu ni kitorang?

ALI:Korang x nampak cermin besar tu?

JET:X guna kau!!







Maka,berlangsunglah perlawanan yg sudah kite tahu siapa pemenangnye.Ali berdiri tegak sedangkan roza,mika dan jet sudah terkulai di lantai.Bunyi bising semasa ali berlawan tadi telah mengejutkan alicia dan general.General cuba membuka pintu bilik tidur ali.Ketukan2 yg kuat dilakukan serta general terpaksa menghempaskan badannye ke pintu.Kemudian,ali sendiri yg membuka pintu itu.






GENERAL:Ali!Apa sudah jadi?!Siapa yg serang kamu?!

ALI:Jet,roza dan mika.General,kalau nk denda mereka dendalah.Tapi jangan hapuskan mereka.Saya mahu mereka bertaubat.

GENERAL:Baik...

ALI:Tapi....ade sorang lagi daripada mereka yg x ade lagi.

GENERAL:Siapa?






SHINGGG






ALI:Ummm.......ru......rudy.......


A,G:ALI!!!!!







Rudy menikam ali dari belakang menggunakan pisau rambonye di perut.Pisau tembus menembusi perut ali.Alicia segera menyambut ali daripada jatuh.Rudy dan yg lain berjaya melarikan diri.

Seksa Hidup AliWhere stories live. Discover now