episod 8

1.7K 83 75
                                    

Ruang legar akademi dikerumuni dgn suara dgn ejen2 muda berborak.Keadaan ini membuatkan suasana di situ x ubah seperti di pasar.Dalam kebisingan itu,seorang budak perempuan bersuit kuning,bercekak hijau berlari memasuki ruang tersebut.Kawan2nye hairan melihat kelakuan perempuan itu.Sesampainye die di situ,soalan sudah dihalakan padanye.



JET:Kau ni apahal alicia?

ALICIA:Ali......huh.....huh......

RUDY:Budak lemah tu?Kenapa dgn die?Nak mati dah ke?

ROZA:Haah........boleh kite lawat kubur die?

SEMUA KEC.I,M,K,Z,B,A:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

ALICIA:Die kata hari ni,die nak tengok muka kite sorang pecah.

Gelak tawa tadi berhenti seketika dan disambung semula dgn lebih kuat.

CHRIS:Mu takut dgn ali?Mu ni....lawok la.

MIKA:Ni ke ejen neuro muda terhebat tu?Takut dgn budak lemah tu?

ALICIA:Aku?Takut?Maaf......perkataan takut x akan pernah ade dalam diri aku.

RUDY:Baik.....kau kata tadi die nak tengok muka kite pecah,kan?Jom kite tengok muka siapa yg pecah dulu?



Ali's situation



Ali diikuti oleh seseorang dari belakang tapi kehadiran si pengikut x diketahui.Ali mahu utk membeli roti dan susu berperisa kegemarannye,coklat.Sesudah membeli,die mula mengeluarkan skuter daripada begnye lalu menaikinye di jalan belakang kedai itu.Orang yg mengikutinye kembali berjalan di belakang ali secara menyelinap.Ali baru berlalu dari kedai tersebut beberapa meter dan anak matanye terlihat syed dan shaun sedang membuli rakan sekelasnye.....boy.Ali mengambil keputusan utk berhenti dan menolong boy.




ALI:WOI!!KORANG LEPASKAN DIE!!

SHAUN:Wei,syed.Ali lah.

SYED:Ha?Mana?

SHAUN:Tu...

SYED:Oooo......ha,ali?Apa hang nak?

ALI:Aku nak kau lepaskan die.

SYED:Kalau dak......hang nak buat apa?

ALI:Aku akan balas apa yg kau buat kat aku tadi.

SHAUN:Kau nak balas?

S,S:HAHAHA-----AAAARGHHHH!!!

Ali menumbuk muka syed dan shaun hingga kepala mereka berdua bertembung.Sebelum mereka jatuh,ali sempat mengambil semula ais krim boy yg dirampas.Ali berjalan ke boy dan memberi semula ais krimnye.

ALI:Nah,boy.Dah kau lari ye?😊

BOY:Terima kasih,ali.

ALI :Sama2.




Ali senyum gembira melihat kawannye terlepas daripada cengkaman dua orang pembuli itu.Ali perasaan syed dan shaun mahu bangun dan menumbuknye.Tangan ali menggenggam erat kedua buah penumbuk yg datang.Ali memutarkan lengan mereka lalu mencampak mereka ke belakang.Itu saja perbuatan ali yg sudah membuatkan perasaan takut kepadanye makin menjadi-jadi.Lintang-pukang syed dan shaun apabile mereka  memandang pandangan maut ali.Ali juga berjalan keluar daripada lorong itu.Seseorang memanggilnye.




???:Assalamualaikum,ali......

ALI:Waalaikumussalam......eh.....uncle djin buat ape kat sini?

E.DJIN:Uncle saje ikut kamu.Tadi uncle datang sekolah kamu nak ambil kamu.Pastu uncle nampak ali berjalan buat don't know je sebelah kereta uncle.Uncle ikut lah.

Seksa Hidup AliWhere stories live. Discover now