Pegelutan yg berlaku antara ali dan alicia sebenarnye diperhatikan oleh seseorang.Melihat kejadian itu,menggigil satu badan dibuatnye.X pernah die tahu yg ali boleh jadi macam tu.Die memujuk dirinye utk bercakap dengan rakannye yg bernama ali.
???:Betul ke?Betul ke apa yg aku tengok tadi?Ali.......ali ke tu?Haih......aku kena tanya die.
???:Ali....
ALI:Ye.Ade ape,viktor?😁
VIKTOR:Betul ke apa aku nampak tadi?
ALI:Jadi kau nampak?
Viktor mengangguk lalu keluhan dikeluarkan oleh ali.
ALI:Haih........kan aku dah bagitahu kau hari tu yg aku akan berperangai macam mana,kan?Jadi,betul.Betul,viktor.Tu sebab aku x nak berubah.Kalau x,aku akan cederakan orang lain.Aku x nak.Tapi,keadaan ni dah memaksa aku utk aku berubah macam ni.Viktor,kau jangan takut.Cuma kalau ade orang buat aku dan kau nampak aku genggam penumbuk.......kau tolong tenangkan aku,boleh?
VIKTOR:Ye.....boleh,ali.
Skip sampai rehat
Ali sedang berjalan ke kantin dengan rakan baiknye,viktor.Sepanjang perjalanan itu,gelak tawa yg riang dan perbualan mesra mereka memenuhi masa itu.Sehinggalah......
SYED:WOI!ALI!HANG MAI SINI JAP!
Ali memulaukan panggilan x penting itu lalu meneruskan perjalanan.Syed dan kawan pembulinye,shaun dengan perasaan geram disusuli kemarahan melangkah sedikit laju menuju ke orang yg mahu dipukul oleh mereka berdua.Kolar baju sekolah ali ditarik ke belakang dgn kuat.Perbuatan itu dilakukan dan disudahi dgn jeritan.
SYED:WEI,ALI!HANG PEKAK KA?!
Ali tertoleh kebelakang dan sudah bersedia menggempal erat penumbuknye.Anak mata viktor terpandang pada gumpalan penumbuk ali,die segera mengusap belakang kawannye dan berkata....
VIKTOR:Ali....sabar,ali.Jangan buat,ali.Kawal amarah kau.
Ali melepaskan keluhan seraya meleraikan penumbuk yg digempalnye tadi.
ALI:Korang nak ape?😒
SYED:X da apa haih.Kami nak buli hang ja.
ALI:Baik......aku bagi.Tapi......aku nak cakap....yg kalau korang nak buli aku sangat.......korang akan menyesal.
SHAUN:Uish....takutnye kite....Hahahhah.......syed apa lagi?Jom ah.
ALI:Vik.....kau pergi dulu.
VIKTOR:Tapi....
ALI:Pergi je....
Tanpa sebarang bantahan keluar dari mulut pelajar berbangsa cina itu,die melarikan diri dari tempat kejadian.Ali membenarkan dua orang pembuli itu melakukan apa sahaja yg mereka inginkan.Memang itu undang2 ali.Die memberi peluang kepada orang yg mahu membulinye.Die membiarkan dirinye dicederakan.Die memberikan peluang kepada mereka utk bersuka ria.Sebelum kegembiraan mereka diganti dgn kesengsaraan yg bakal menimpa.Die akan membuat ukiran kesakitan selepas ukiran senyuman yg riang gembira telah terukir di wajah mereka.Sumpah.Barangsiapa yg melukai hatinye semasa perangainye berubah..........pasti.......tentu.......yakinlah...............bahawa......................
Tubuh fizikal mereka boleh cacat jika serangan ali berlebihan.Bukan itu sahaja,kalau terlampau berlebihan serangan ali terhadap mereka.........................ahli keluarga mereka dipersilakan utk menempah liang lahad dan batu nisan utk orang yg bakal dikerjakan dan dikebumikan oleh ali.Di situ lah tempatnye,jikalau ali terlalu ganas.Tapi,itu bukanlah apa yg ali mahukan.Ali bersumpah yg die x akan berbuat sedemikian.Die tahu yg seni bela diri hanya utk mempertahankan diri.........bukannye utk membunuh.Selepas syed dan shaun puas membuli ali,mereka membiarkan ali di situ.Mereka sangka yg ali sedang sakit.Tidak.Ali x rasa sakit langsung.Tumbukan dan sepakan itu terasa bagai angin berlalu saja.Sungguh x memberikan apa2 kesan terhadap ali.Kebetulan pula alicia berjalan di situ dan melihat kejadian tersebut secara senyap2.Alicia agak puas menyaksikan ali dipukul teruk.Anggapanmye sama seperti dua orang bebal tadi.Maksudnye,kepandaian alicia adalah topeng kepada kebodohan yg disorokkan.Kebodohan alicia mengatsi kepintarannye yg dianggap cerdik itu.Alicia x mahu berada dekat dgn ali kerana die x mahu jadi seperti pagi tadi.Ketakutan terhadap ali mulai dibentuk.Memang sekarang die sudah gentar dengan ali.Tapi die akan cari cara utk membalas perbuatan ali pagi.Ya.Die bercadang utk membalasnya di akedemi bersama rakan2 pembuli yg lain.Seperti orang kata...............................................'pembuli adalah pengecut di dalam'.Die menunjukkan bahwa die lah yg paling kuat di mata teman2nye.Malangnye,tidak jika die berseorangan.Die mampu buli orang disebabkan adenye geng.Die lemah apabila berseorangan.
ALI:Hahahahahaahhaahahah........aduhai.....lawaknye korang pukul aku.Korang pukul ke tadi eh?Aku rasa macam angin je lalu.😏
ALICIA:Apa?!
Jeritan kecil alicia didengari oleh ali,membuatkan anak matanye teralih pada sesosok tubuh badan gadis beruniform pengawas.Ali memandang dengan secebis ketajaman namun ia cukup membuatkan lutut alicia longgar.Alicia memecut ke kelas bagi die terselamat daripada ali.
Skip sampai ke kelas
Loceng dibunyikan menandakan waktu rehat sudah tamat.Sewaktu ali masuk die mendapati syed dan shaun masih tiada dalam kelas.Tiba2.....
VIKTOR:Ali!Cuba kau tengok meja kau ni habis kene conteng.😧
Ali segera melihat pada mejanye dan ade banyak ejekan,cemuhan dan makian terconteng dgn marker hitam.Ali x menghiraukan perkara tersebut.Secara mengejut matanye tertancap pada sepotong ayat yg bertulis.................................................'anak ghazali bodoh'.Die x kesah orang ejeknye tapi bukan bapanye.Ini membuatkan dirinye menjadi sangat marah.Viktor melihat sendiri tulisan tersebut,matanye membulat dan teralih ke penumbuk ali.
(Dalam citer ni semua islam)
VIKTOR:Ali.....ingat Allah.Jangan macam ni.
ALI:X boleh,vik.Maafkan aku.
Ali membaling mejanye ke belakang kelas.Kemudian,die menjerit.
ALI:SIAPA YG CONTENG MEJA AKU??!!!!!😡
Semua murid sudah bergetar-getar ketakutan melihat kemarahan ali yg dicampur dgn jeritan kuat dan sungguh menyeramkan.Ali mengeluarkan pisau lipat utk men'psiko' semua murid dalam kelas itu.
ALI:BAIK KORANG BAGITAHU.....SEBELUM AKU BUNUH KORANG SEMUA!!AKU KIRA SAMPAI TIGA!SATU!.............DUA!............TI---
Pen marker dikeluarkan oleh alicia kerana alicia menyorokkan pen tersebut dari tadi.Tangannye menggigil apabila mahu meletakkan pen marker tersebut di atas meja.Ali menyimpan pisaunye.
VIKTOR:YA ALLAH!Alicia!Kau x tahu ke yg ayah ali dah meninggal!!
Membuntang matanye mendengar penjelansan viktor.
ALI:KAU BANGUN!BANGUN SEKARANG!!!!
Alicia bangun dan mendapat satu tumbukan dan sepakan di perut,membuatkan die senak.Die juga tercampak ke belakang.Kepalanye bertembung dgn besi meja itu.Sakitnye berkali-kali dirasai.
Boleh pergi mampos kot semua orang yg buli ali.Ok.Bye.Assalamualaikum.
YOU ARE READING
Seksa Hidup Ali
FanficAli seorang budak lelaki yg x sengaja menghidupkan I.R.I.S dan diserap masuk ke dalam agensi rahsia MATA.Die dibuli tanpa henti.Die dimarahi oleh rakan ejenye.