Nem te vagy a hibás
Csípős, keleti szellő simogatta arcom. A hegyen túlról érkezhetett, talán avégből, hogy száműzze lényem minden porcikáját megöltő bánatom.
A lehetetlenre vállalkozott...
Mintha lelkem tortúrája valósággá kovácsolódott volna, oly sötét gyászba borult az ég és föld egyaránt. Fuvallatokon nyargaló füst lepte el a horizontnak vonalát, úgy festett mintha az istenek rajzolták volna fájdalmukban, képtelen voltam levenni róla a tekintetem. A zord fellegek megállíthatatlanul közeledtek, lágy esővel hintve be a csatateret és a megcsonkított tetemeket.
Zokogtak felettünk az elhunyt lelkek...
Nem mozdultam, csak álltam a sziklapárkányon a semmibe meredve, hanem gondolataim máshol jártak, túl a valóságot, túl mindedenen. Bűntudat gyötört és az a fajta kíméletlen tehetetlenség, amely nyársfegyverként döfködte szívem.
Nem hagyott nyugodni, büntetni akart mindenért...
Mardostak az emlékek, szépek és csúfak egyformán, egyúttal rádöbbentettek arra, hogy én a nagy Eldur'Räu'L sem lehetek képes bármire.
Nem vagyok mindenható...
Egyik pillanatban ölni, vért ontani akartam, megbosszulni a halált, kiadni haragom, a másikban elrejtőzni a létezés elől, el onnan, talán a Túlvilág legsötétebb bugyraiba.
– Nem te vagy a hibás – Ismerős hang kontárkodott bele a kínzó gondolataimba.
Egy izmom se rándult, hidegen hagyott a bajtársam jelenléte, oda se néztem, talán képtelen voltam rá.
Féltem, hogy tekintetében elnyomott vádakat fedeztem volna fel...
Léptei felverték a csendet, miközben mellém bicegett. Pallosának hegyét a kőhöz koppintotta, aztán fürkésző képpel meredt rám. Várt valamire, mindhiába.
– Mi a halált akarsz? Hagyj nyugton, vagy lehajítalak a mélybe! – sziszegtem haraggal álcázva szívfájdalmam.
Nem válaszolt, csak tovább nézett. Aközben megtömte mívesen faragott pipáját, és rágyújtott, hamar mentolos füst lengett körül minket.
– Nem tudtad megmenteni, de megpróbáltad az is számít, komám.
Ökölbe szorultak az ujjaim, legszívesebben valóban ledobtam volna a szakadékba, magam sem tudom miért. Talán az őszintesége fájhatott, vagy a tény, hogy megtörtént, a kezem között hunyt el egy jóbarát. Felüvöltöttem tehetetlenség ében, nem bírtam tovább és szabadjára eresztettem az erőm. Akár a széltölcsér csak lángokból, oly heves forgatag képződött a pusztaságban. Egészen az égig ért, felkavarta a fellegeket és vérvörösre mázolta a tájat, felemésztett bármit, ami az útjába került. Izzott, mint a pokol, dühöm és kínom táplálta.
Csend települt ránk, elmúlott a forgatag, ahogy tovaszállt az ordításom, a visszhangját sem hallottuk utána. Visszakapta szürkeségét a világ, de legbelül, lenn a mélyben a gyász tovább élt.
YOU ARE READING
Turul Kagan Legendái
RandomÜdv halandó(k)! Eme hely Turul Kagan világa, melynek kapuján akkor lépj át, ha már szarrá unod a földi léted. De vigyázz, ha belépést nyersz ezen átjárón, bizony Kagan, az az ismeretlen legenda fizetséget kér látogatásodért. Olvass, voteolj, ha tets...