Fény hajlító 4.

20 3 0
                                    

Luka:

- Szóval, azt mondod, Agatha.... Hm, bocsánat, Origamaiszter Chloét keresi? -emeltem kiélesedett tekintettem a pöttyös ruhás lányra- nos, az a... khm... lány a polgármester gyermeke, ha jól tudom. Eddigi tapasztalataim alapján ilyenkor mindig apucihoz menekült a kicsi lány. Ha erre az Akuma is rájön, Cloénak lőttek.... Magát a lánytnem bánnám, de Agathát meg kell mentenem, és ott találjuk meg a legnagyobb eséllyel.

- Hm... -mélázott Katica- jó ötlet. Ügyes vagy, cicus!
És megcirógatta az államat. Fekete Macskán láttam, hogy ideges, szóval barátságos mosollyal fordúltam hozzá:
- Nos, indulunk? -tettem fel a kérdést, és kipattintottam fegyverem.
- Haver, ez komoly? -kacagott a srác- Nagyító lencse van a botod végén? Hahaha....
- Macska!
- Bocs, Bogaram, de.... Bahaha... Érted... Pápaszem a szuperhősnek. Nem kérsz egy járókeretet, papa?
- Macska, elég! -csattant fel Katica. Azzal kitárta az ablakot és eldobta a kezében tartott jojót, jelezve, hogy indul a csapat. Én is mentem volna, de Macska vállával meglökött, hogy másodikként jusson ki a szabadba, így sereghajtóként toltam el magam nagyítós pálcámmal az ablakpárkányról.

***

A kormánymesteri hivatal tetején hangtalanul landoltam, ennek köszönhetően sikerült bajtársaimra ijeszteni, mikor megkérdeztem, mi a terv.
- Mi az, Pamacs? -ércelődött Macska- kifogytál az ötletekből?
- Nem "Pamacs" a nevem -feleltem.
- Hanem?
Nos, erre még nem volt ötletem. Milyen nevem legyen? Egyáltalán, hogy hívhatnak egy Hiúz szuperhőst?

Ablaküveg reccsenő hangja szakította meg gondolataimat. Egyszerre ugrottunk le a tetőről és suhantunk be a falon tátongó lyukon.

- Ez komoly? Egy adag papírral akarsz megfélemlíteni? Jajj, de félek. Radír és ceruza is van raktáron? -nézett Chloé kihívóan ellenfelére.

***

Katicabogár:

Chloé vagy nagyon bátor volt, vagy nagyon buta és beképzelt. Eddig tapasztalatom alapján ez utóbbi.
- Szóval, szerinted nem jó semmire az origami?! Ezt figyeld! -kiáltott Origamaiszter és egy, a polgármesteri öltönyhöz hasonló színű papírlatot vágott a sarokban kuporgó férfihoz. Az apró darabokra szakadt, amit a gonosz kéz- és lábujjai pillanatok alatt irodai berendezéssé hajtogattak; papír tollak, radirok, íróasztalok.

- Apa! -rohant osztálytásnőm ki a szobából.
Az imént látott dolgok utáni döbbenetből ekkor sikerült felocsúdnom. Fegyveremmel megcéloztam Origamaisztert, de ő fürgén Chloé után vetette magát, így csak egy papírfigurát kaptam el....

- Ez így nem jó -fogtam a fejem- túl gyors, nem tudom eltalálni. Valószínűleg a napernyőben van a pillangó, de nem tudunk közel kerülni, a papírfigurák feltartanának, ő pedig egyszerűen átváltoztatna minket.... -roskadtam fáradtan a sarokba, hogy ötletelés közben pihenjek.

- Nincs messze -jelentette ki újdonsült társunk.
- Hogy mi? -fordítottam felé a fejem.
- Itt állt meg a sarkon -közvetítette az ajtó résén át a látottakat Luka- Chloé pár szobányival arrébb bezárkózott, most oda próbál bejutni Aga.... az Akuma.
- Látod, kár, hogy nagyítód van, nem színházi kukkered -piszkálódott másik társam.
- Had próbáljam ki az erőm! -nézett ránk a hiúz ruhás srác felcsillanó szemekkel.

🐾 - Surlófény! 🐾

Feltartott pálcája végén a fény villant egyet, majd Luka eltünt.

- Remek, amúgy se volt nagy segítség... -mormogta Macska.
- Hé, te! -bokszoltam vállba erősebben, hogy vegye észre magát. Aztán folytattam:
- Feladom, nincs ötletem....

🐞 - Szerencsetalizmán! 🐞

-mondtam ki, hátha valami praktikusat kapok. Az ölembe smink készlet kör alakú tokja pottyant.
- Remek -szólalt meg macska- a csaj úgyis hulla sápadt, ez majd feldobja kicsit!

Ekkor kivágódott a szoba ajtaja, papír sercent, majd villanás követőn Luka jelent meg, kezében egy ketté tépett papír napernyővel.

- A jó hír, szépséges Katica -nevetett idegesen- hogy a napernyőt elintéztem..... A rossz, hogy nem ott volt az Akuma.....

Miraculous - HőspalántákWhere stories live. Discover now