Part 9
Hampir sebulan pembantu rumah mereka itu berkerja. Namun, Ah Ra masih tidak dapat biasakan diri. Mungkin kerana keraguannya masih ada.
Mana tidakknya, unnie yang jadi pembantu rumah itu adalah seorang kenalan tidak sengaja appa Chanyeol. Mereka bertemu ketika Chanyeol telanggarnya apabila sedang membeli barang untuk Ah Ra.
Appa Chanyeol tak pernah cerita lebih lebih tentang unnie itu, cuma Ah Ra perasan yang mata unnie selalu memandang ke arah Chanyeol. Mungkin menyimpan perasan pada appanya yang sorang itu.
Pada suatu hari, Ah Ra mengingkuti appanya berlatih di SM Entertaiment. Dia tak mahu duduk di rumah bersama unnie.
Baekhyun dan Kyungsoo sedang menyanyi lagu 'What Is Love' dan pada masa itu mereka sedang berehat.
Tiba tiba mereka terdengar suara kecil mengikuti nyanyian mereka. Rupa rupanya Ah Ra yang menyanyi. Nyanyiannya lancar dan jelas. Suaranya juga sedap. Haruslah seperti appa appanya.
Ah Ra tidak perasan yang kesemua appanya sedang memandang ke arahnya kerana ralit dengan Ipadnya.
Mereka juga menyanyikan lagu 3.6.5 , Lucky dan Don't Go sambil memandang ke arah Ah Ra.
Xiumin yang kebetulan memegang kemera terus merakam nyanyian Ah Ra dan appa appanya.
Mereka semua hanya tersenyum kecil kerana Ah Ra masih tidak perasan yang appa appanya memandang ke arahnya. Dia tetap ralik bermain game di gajet itu sambil menyanyi lagu.
"Wuuu ! Daebak, Ah Ra !" - jerit appa appanya.
Bertapa malunya Ah Ra apabila dia memandang ke hadapan, 24 pasang mata memandang tepat ke arahnya.
"Erkkk. Appaaa ~" - kata Ah Ra tergagap gagap.
"Haha. Tak pe lah, Ah Ra. Lain kali appa ajar Ah Ra menari pulak ye" - cadangan Chen.
"Banyak lah kau nak ajar dia menari. Kau pon menari tunggang langang lagi" - kata Baekhyun lalu disambut dengan ketawa ahli EXO yang lain.
"Ah Ra menyanyi sedap lah tadi. Mesti ikut appa kan ?" - tanya Kyungsoo sambil membuat mata bulat.
"Buat mata bulat , buat mata bulat ! Aku jolok karang !" - kata Baekhyun.
"Diam lah kau, eyeliner ! Sebok sangat ! Aku curi eyeliner kau karang padan muka !" - balas Kyungsoo.
Ah Ra hanya gelak melihat aksi mesra appa appanya.
"Ah Ra, malam nanti appa nak ajak Ah Ra keluar. Nak tak ?" - tanya Chanyeol.
"Nak ! Nak ! Tapi kita nak pergi mana ?" - tanya Ah Ra dengan excitednya.
"Wait and see !" - kata Suho pula.
"Wah ! Cantiknya !"- kata Ah Ra excited apabila melihat bunga api di hadapannya.
"Kan ? Macam tantik je , macam tantik je" - kata Kai.
"Sejak bile kau pelat ? Teringin sangat ke nak pelat ? Kalau nak, meh aku kerat lidah tu bagi tak boleh cakap terus"- kata Tao.
"Hahaha. Tapi mana appa Suho, Kris, Xiumin dengan Luhan ?" - tanya Ah Ra apabila dia perasan hanya lapan orang sahaja appanya disitu.
"Diaorang ada kerja lain. Appa 'besar' nak jumpa diaorang tadi" - tipu Sehun.
"Bila masa diaorang cakap diaorang kena jumpa manager ? Hyung tak tahu pon."- balas Lay, blur. Dia lupa yang EXO ada rancangan tersendiri.
"Hyung berangan kot tadi." - kata Tao, menutup ketelajuran kata Lay itu.
"Wah ! Cantiknya dress ni appa ! Thanks !"- kata Ah Ra lalu terus memeluk Suho. Suho hanya tersenyum.
"And thanks for this beautiful shoes, appa !" - kata Ah Ra lalu memeluk Kris pula.
"Appa pon nak kena peluk jugak. Mana aci appa Kris ngan Suho je yang dapat. Ah Ra curang ngan appa !" - kata Luhan seperti merajuk.
"Ah Ra tak curang lah !" - pujuk Ah Ra lalu memeluk Luhan. Luhan tersenyum lalu mencium pipi Ah Ra.
"Woi ! Woi ! Itu lebih ! Hyung karate kau kat sini karang. Suka suka je cium pipi dia" - marah Xiumin lalu mengetuk kepala Luhan.
TBC~
##########################################################
AUTHOR NOTE: THANKS SBB BACA... KLAU BEST VOTE YE...^^.... SEKIAN TERIMA BAEKSOO,BAEKYEOL,BAEKHAN AND BAEKYEON.... FOR WIFE CHANNIE JGN MRH KLAU KAKAK SEPUPU SYE JDIKAN CHANNIE WATAK JAHAT... IphoneGirl0106
YOU ARE READING
APPA!!!!
RastgeleSesuatu telah terjadi di dalam kehidupan ahli EXO. Hari hari mereka kini dipenuhi dengan kegembiraan. Tetapi pada suatu hari , sesuatu telah terjadi dalam kehidupan mereka. Teruskan membaca untuk mengetahui kisah selanjutnya