Astronot Ayı

92 1 0
                                    

              
       Keyifli okumalar dilerim ♥️😇
    
     "Ayı diyorlar bana, Ama ben görgülüyüm , her canlıya saygılıyım. Hayvansam ne var bunda? İnsan kadar duyguluyum..."
       Ayı kardeş , çocukluğunda ay dededen çok masal dinlemişti. Birçoğu hala aklındaydı. Ne güzel masaldı onlar!..
        İşte o günlerde kendi kendine söz vermişti:"
"Büyüdüğüm zaman astronot olacağım. Ay Dede'ye gidip, anlattığı masallar için ona teşekkür edeceğim."
          Ayı kardeş, bu sözünü hiç unutmadı. Yıllarca ay dede'ye bakarak ders çalıştı. Birçok okul bitirdi.
           Günün birinde ilk amacına ulaştı. Astronot olmuştu! Olmuştu ama, daha Ay'a gidememiş, teşekkür edememişti.
            Sonunda o da oldu. Ay gemisine astronot olmuştu. Yolcuları gemiye yerleştirdi. Kendi de komuta merkezindeki koltuğuna oturdu.
             " 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0!" Denince düğmeye bastı. Uzay gemisi, büyük bir gürültü ile göğe doğru yükselmeye başladı.
              İyi yolculuklar !..
              Önce bulutların üstüne çıktılar. Sonra mavi göğü geride bırakıp uzaya girdiler. Uzay karanlıktı ama , yıldızlar pırıl pırıl parlıyordu. Astronot ayı, rotayı, gideceği yönü sürekli kontrol etti. Ay'a varacağı anı iple çekiyordu. Çok heyecanlıydı. Kim heyecanlanmaz ki!
                Derken efendim, Ay'ın üstüme geldiler. Astronot Ayı, gemiyi yavaşça Ay'ın üstüne indirdi. Yolcular: "yaşasın geldik!" diye bağırdılar.
                 Astronot Ayı, O kadar heyecanlıydı ki bağıramadı bile.
                  Herkes dışarı çıkıp gezmeye başladı. Astronot ayı da dışarıya çıktı. Sağa sola, yukarıya baktı. Ay Dede'yi göremedi.
                   Hayret!
                    Utana sıkıla yolculardan biri ne sordu: " afedersiniz, Ay Dede nerede acaba?" Yolcu güldü."Sen üzerinde duruyorsunuz, astronot kardeş,"dedi.
                    Astronot ayı, şaşırdı. Üzerinde durduğu kocaman şeyin Ay, yani Ay Dede olduğunu sonunda anlayabilmişti ."Ah!"dedi," Hala bir çocuk gibi düşünüyorum."
                  Kafasında canlandırdığı O sevimli, o küçük Ay Dede, şimdi ayaklarının altındaydı."özür dilerim, Ay Dede," dedi " Anlattığın o güzel masallar için de çok teşekkür ederim! Çok teşekkür ederim!.."

Çocuk MasallarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin