5. Inceputuri

47 0 0
                                    

                                    Imi plac inceputurile pentru ca ajungem acolo mai buni, mai intelepti, mai dornici ca de data asta sa fie altfel, pentru ca purtam cu noi lectiile pe care ni le-au predat sfarsiturile… Iar inceputuri cu adevarat sunt doar cele in care te avanti cu inima deschisa si numai dupa ce ai facut curatenie in suflet, dupa ce ai dat uitarii tot ceea ce te-a apasat candva si ai facut loc pentru amintiri noi, cand ti-ai golit buzunarele de amaraciune, tristete si teama si esti pregatit sa iei pe altcineva de mana ca sa pasiti impreuna, cu incredere, spre viitor. Imi plac inceputurile pentru ca atunci chiar si cei mai maturi oameni se transforma in adolescenti, pentru ca oricat de rational si ancorat in realitate ai fi, nu poti sa nu devii un visator, pentru ca oricat de multe lovituri le-ar fi dat viata celor mai incercate suflete, chiar in colturile lor mai intunecate va izvori o raza de speranta. Imi plac inceputurile pentru ca iubirea poate face emotii sa rodeasca chiar si in cele mai aride inimi, pentru ca fericirea e atat de mare atunci, incat nu mai e loc de orgolii, pentru ca singura grija e descoperirea celuilalt, asimilarea lui… pentru ca atunci chiar crezi cu toata fiinta ca “de data asta” o sa fie altfel. Furnicaturile din stomac cand te suna, cand te ia de mana, cand se uita la tine, cand se apropie si ii simti mirosul, respiratia, bataile inimii – toate imi plac.                                                                                                                                                                                                                                                                                              Si iubesc inceputurile pentru ca te fac curajos… pentru ca indraznesti sa crezi, sa speri, sa vrei. Pentru ca iti pun zambetul pe chip si soarele in suflet, pentru indragostitii sunt ca niste licurici, au o lumina a lor speciala care ii distinge de restul oamenilor, pentru ca sunt unul langa celalalt si atunci nu le mai lipseste nimic. Si îmi plac inceputurile tocmai pentru ca sunt scurte. Pentru ca lucrurile frumoase dureaza putin, pentru ca daca ar dura mult n-am mai sti sa ne bucuram de ele, pentru ca apar in viata noastra atunci cand ne asteptam mai putin doar ca sa ne arate ca magia exista. Uneori e bine sa nu mai astepti nimic de la oameni. Sa nu astepti sa te inteleaga…de cele mai multe ori nu te intelegi nici tu. Sa nu te astepti sa fii o prioritate pentru ei si nici macar sa se gandeasca si la tine cand iau decizii. Numai atunci cand vei invata sa nu ai asteptari de la ei te vei pune singur la adapost de noi dezamagiri. 

                                            Oricat de frumos ar fi inceputul, inevitabil, oamenii se gandesc si la final. Cei care au trecut prin mai multe relatii o fac pentru ca au deja experienta esecului, cei care se afla la prima relatie o fac tocmai pentru ca nu au aceasta experienta. Pare un paradox dar acest mod de gandire este cat se poate de normal. Si in primul rand, un barbat se va teme ca nu e destul de bun pentru tine, ca la un moment dat te vei plictisi, ca relatia nu va mai fi atat de calda la un moment dat si totul se va duce de rapa. Si intrebarile care ii vin in cap incearca sa evite aceasta problema. Ce voi face? Cum sa reactionez daca intervine rutina? Ce sa fac pentru a nu gresi din nou?

                                 Fie ca e vorba de primul sarut, sau primul act sexual, intimitatea ii poate apropia sau indeparta pe doi oameni. Cat priveste primul sarut, in mintea sa, barbatul va concura fara sa vrea cu toti cei care te-au sarutat pana atunci. E ultimul test de compatibilitate inainte ca lucrurile sa devina mai serioase. In urma acestui sarut poti simti ceva deosebit, pot alege sa mergi mai departe cu relatia sau dimpotriva, poti alege sa fiti doar prieteni.

                                 Iubirea este pasiune, obsesie, cineva fara de care nu poti sa traiesti. Daca nu incepi asa, cu ce te vei alege? Indragosteste-te pana peste cap. Iti spun, gaseste pe cineva pe care sa il poti iubi nebuneste si care te va iubi, la randul sau, la fel. Si cum il gasesti? Uita de ratiune si asculta-ti inima. Asuma-ti riscul, daca vei fi ranita, te vei intoarce. Pentru ca adevarul este ca nu are sens sa iti traiesti viata fara asta. Daca treci prin viata si nu te indragostesti profund, inseamna ca nu ai trait deloc.

                             Iubirea este starea in care fericirea altei persoane este esentiala pentru tine insuti. 

            Este un inceput pentru toate!

            Si desigur si un sfarsit.

                             

Endless loveUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum