Chapter 1

310 16 0
                                    

~

        Aku Do Yeon,Na Do Yeon.Dicampak keluar dari kereta bersama ibuku.Aku,mangsa keadaan yang terpaksa hidup miskin dan hidup dalam keadaan diseksa kerana perkahwinan ibuku bersama musuh atuk. Dan akhirnya,omma mati dalam keadaan kecewa yang tidak terhingga.

'Balik la,Doy.Aku Kan ada.Aku boleh defend kau'.Aku memandang kearah Jaemin yang sedang memegang pistol.

'Aku tak nak atuk kecewa lagi.Cukuplah omma kena tipu dgn si gila tu'. Jaemin melepaskan keluhannya.

'Ubat2 yang aku bagi tu,omma makan tak?'.Aku menggeleng.

'Omma taknak.Puas aku pujuk omma.Tapi omma kata,omma nak rasa betapa terseksanya hidup aku dan atuk,jadi omma tak nak makan ubat'.Secara automatic,air mataku mengalir.

'Balikla,Min.Nanti atuk cari kau.Aku kena balik sebelum pakcik gila tu cari aku.Pergilah'.Jaemin mengusap tanganku yang dipenuhi lebam akibat dipukul oleh pakcik.Ya,hatiku luluh.Tapi apakan daya,aku hanya mampu berdiam diri untuk menutup identiti atuk.

~

'Agassi~'.Aku terbangun dari lenaku.Aku mendengar ketukan dari pintu rumahku.

'Orang2 atuk ke?'.Aku terus menyarung hoodie rasmi keluarga Na dan membuka pintu.

'Agassi,Tuan Na mengarahkan kami menjemput Agassi pulang'.Aku terdiam seribu bahasa.Setelah sekian lama,atuk masih ingat pada aku.Aku tersenyum.

'Korang akan uruskan tempat ni?'.Mereka mengangguk.

'Jangan tinggalkan satupun cap jari aku,dan omma.Dan,satu barang pun aku tak nak ada.Nanti,aku belanja korang makan'.Mereka masih berdiri tegak .

'Korang tak rindu aku?Ok~'.Aku terus mencapai segala barang2ku yang penting dan terus memasuki Audi milikku dahulu.

'Agassi~'.Aku memandang kearah Yoon, bodyguard kesayanganku.

'Ya,Yoon.Kenapa?'.Yoon tersenyum kearahku.

'Saya masih dibenarkan ke untuk bersembang dan bergosip dengan Agassi?'.Aku tertawa.

'Mestilah.Aku dah lama tak de kawan,Yoon'.Yoon tersenyum.

'Tapi saya rasa,saya tahu rahsia agassi'.Dahiku berkerut.

'Rahsia apa?'.Yoon menepuk bahu Ben,pemandu peribadiku.

'Ya,Yoon.Kita dua je yang tahu'.Yoon mengangguk dan kembali memandang kearahku.

'Mesti sakitkan tuan Fred pukul agassi'.Mataku membulat.

'Mana korang tahu aku kena pukul?'.Mereka berdua memandang kearahku,Fred kembali focus memandu kereta.

'Kitorang,kerja dengan Tuan Muda,selepas Agassi pergi.Dan,kitorang lah yag uruskan brg² Agassi'.Aku tersenyum.

'Terima kasih sebab masih setia dengan aku'.Mereka berdua tersenyum. 'Tanggungjawab kami,Agassi.Kami akan jaga Agassi sampai saya mati'.Aku tersenyum.

'Sayangkorang dekat aku kan?'.Mereka mengangguk comel.Hanya dengan aku,mereka tersenyum.Aku gembira dapat menjadi kawan Ben dan Yoon yang telah diseksa dari kecil sehingga atuk mengambil mereka.Betapa hancurnya hati mereka,hanya tuhan yang tahu.

Turun sahaja aku dari kereta,aku dipeluk erat oleh Jaemin. 'Akhirnya,akudapat peluk kau dekat sini'.Aku tertawa dan melepaskan pelukanku terhadapJaemin.

'Rindu korang dekat aku.Relax,baru 5 tahun aku tinggal dekatluar'.Seluruh pekerja hanya mampu berdiri tegak kerana keberadaan Jaemin disitu.

'Aku rehat dulu tau,Nana.Nanti,kita jumpa rekrut2 baru'.Aku masuk kedalam rumah. 

~The Empire~Where stories live. Discover now