Chapter 2~

76 7 0
                                    


                               Lagu salsa berkumandang di ruang tarian.Jaemin mencapai tanganku dan menarikku untuk menari di ruang tarian tersebut. 'Dah lama tak menari dengan kau,Min'.Aku menari mengikut langkah dan tertawa. 'Tak sangka,aku ingat lagi tarian ni'.Jaemin tersenyum . 'Lepas ni,kau dah tak dapat nak menari dengan aku dah'. 'Hish.Aku akan pastikan,aku masih ada peluang untuk menari dengan kau'.Jaemin tertawa perlahan. 'Yolah,Damien'.Aku tertawa dan kami menunduk kearah satu sama lain tanda penghabisan tarian. 'Jom makan!'. 'Jom!'.

Aku menyuap sesudu kek Red Velvet kedalam mulut Jaemin. 'Sedap tak?'.Jaemin mengangguk gembira. 'Kau makanlah.Aku order untuk kau'.Aku tersenyum gembira.Tanpa sedar,air mataku mengalir. 'Eh,kenapa kau menangis ni?'.Jaemin mencapai sapu tangannya dan mengesat air mataku perlahan. 'Aku dah tak dapat spent time dengan kau selalu.Aku kena jaga empayar atuk,dengan suami aku'.Jaemin memelukku erat.Tanpa aku sedar,ada yang melihatku dari jauh.

[JungJ's]                Aku melihat DoYeon dari jauh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[JungJ's] Aku melihat DoYeon dari jauh.Dia masih pandai menari,macam dulu. 'Hyung okay?'tegur Jeno sambil memegang bahuku perlahan. 'Hyung okay.Kau dah boleh mula dengan Xiaojun,Dery dan Yang2.Line clear'.Jeno mengangguk dan terus memanggil rakan sekerjanya. 'Taeyong,jom jumpa Doyeon'.Taeyong mengangguk dan menuruni tangga bersamaku.

Doyeon memeluk Jaemin erat sambil menangis.Mesti dia sedih aku paksa dia kahwin.Hatiku luluh seketika. 'Kau dah buat perkara yang betul,J'. 'Jomlah minum dulu.Hausla'kataku sambil menarik Taeyong pergi untuk memberi ruang kepada Doyeon dan Jaemin.

Aku meneguksecawan Jus oren perlahan. 'Sayang betul kau dekat DoYeon'.Aku tersenyum danmeletakkan cawan tersebut diatas meja. 'Yong,aku dah lama suka dekat dia.Akunak dia gembira.Cukuplah Lucas betray kita dan sakitkan hati Doyeon'.Taeyongmengangguk. 'Good Evening,Mr.Jung &Mr.Lee'.Doyeon dan Jaemin menundukkearahku. 'Good Evening,Mr.&MissNa.Drinks?'.Mereka menggeleng.Aku memandang kearah Doyeon.Wajahnya sayu walupun tersenyum.Pandai dia pendam perasaan. Doyeon menghulurkan tangannya kepadaku. 'Na DoYeon'.Aku tersenyum dan menyambut tangannya. 'Jung Jaehyun.Panggil,Jay'.Dia tersenyum manis.Aku memandang kearah matanya.Matanya juga sayu.Aku mula rasa bersalah. Tiba2,lagu tarian mula berkumandang sekali lagi. 'May I?'.DoYeon mengangguk dan menyambut tanganku.Yeay!Dapat menari dengan Doyeon~!

'Are you okay?'.Doyeon tersenyum dan fokus menari.Spotlight difokuskan kearah kami berdua.Tiba2,air matanya jatuh di lengan bajuku. 'Jangan lap,biar je'kata Doyeon dan lagu diberhentikan. Doyeon memelukku erat.Aku terpaku.Doyeon peluk aku?. 'Jae,jangan tinggalkan aku lagi'.Aku membalas pelukannya erat.Dia ingat aku lagi?Air mataku juga menitis perlahan.

[FLASHBACK]

Aku dan Doyeon,duo yang sentiasa dibenci,walaupun baru berumur 11 tahun. 'Kenapa diorang nak marah aku?Aku minum susu coklat je'.Aku tersenyum dan mencubit pipi Doyeon perlahan. 'Kau curi orang punya,Doyeon'.Dahinya berkerut. 'Dia yang curi aku punya.Nampak ni'.Dia menunjukkan sticker di kotak susu tersebut. 'Dah tulis dah dekat situ,Na Doyeon.Sibuk lagi nak curi'.Aku tertawa.

~The Empire~Where stories live. Discover now