[J's] Jungwoo menyumbat sekeping roti kedalam mulutnya sambil bermain PS4 bersama Yuta.Apa nak jadilah budak-budak ni. 'Hello!Kitorang balik ni,korang buat tak tahu je?'kata Taeyong sambil bercekak pinggang.Doyeon tertawa perlahan. 'Wow,noona cantik'kata Jisung sambil melam-lambai kearah Doyeon. 'Semua,kumpul dekat meeting room.SEKARANG!'.Mereka semua menggelupur berlari ke meeting room yang berada di tingkat atas. 'Jadi,Taeyong ni mak lah?'.Taeyong tersengih dan mengangguk kearah Doyeon. 'Mak no.2,Kun.Diorang dua ni,serious pandai masak'.Doyeon tertawa. 'Kau pun pandai masak,Jae.Umur 11 tahun,masak western'.Mata Taeyong membulat. 'Tapi,aku dah lama tak masak.Kau masih boleh memasak kan,Yeon?'.Doyeon mengangguk. 'Yelah.Kau rasa pakcik Fred yang gila tu nak bagi aku makan ke?Mimpi lah'.Kami menaiki tangga dan memasuki bilik meeting.
Winwin menyerahkan fail peribadi Nct kepada Doyeon. 'Thanks'kata Doyeon dan memandang kearahku. 'Jadi,Profile Lucas pun ada dalam ni?'.Kami semua terdiam.Doyoung menutup telinga Jisung. 'Ya'.Doyeon tersenyum. 'Aku nak copy boleh?'. 'Kau sayang dia lagi?'.Doyeon memandang kearah semua ahli Nct dan mengangguk. 'Susah nak move on,JungJae.Aku sendiri tak tahu kenapa,dia tinggalkan aku macamtu je'.Kami semua tersenyum pahit.
'So,bila Miss Quinn dengan Jay hyung nak kahwin?'tanya Renjun serious.Aku dan Doyeon memandang kearah satu sama lain. 'Sebab dalam perjanjian Jay dengan Tuan Jung dulu,kita dibenarkan menggunakan senjata milik Jung's family dan melakukan misi bersama Empire jika Tuan muda iaitu Jay hyung berkahwin dengan Miss Quinn iaitu DoYeon noona'. 'Kalau aku offer korang guna senjata Empire,korang nak tak?'.Aku memandang kearah Doyeon. 'Jae,senjata kitorang cukup2 je untuk korang.Nak ke tak nak?Yang hacker,aku ada ramai geng untuk diorang.So,don't worry.Diantara korang nak ke taknak je'.Aku memandang kearah Jeno dan Taeil. 'Kitorang tak kisah.Hyung duduk lab dengan Haechan.Doyoung dengan Kun,doctor.Chenle dengan Winwin,hacker.Jisung,hyung tak tahu'. Doyoung tertawa perlahan. 'Kahwin je la,Jay.Kan senang.Kau gembira,kitorang gembira'.Aku menjegil mata kearah Doyoung. 'Hah?Apa ni?'. 'Tak ada apa,Doyeon.Diorang rasa bersalah nak guna barang2 kau.Sebab tu,diorang nak kita kahwin'.Aku mula rasa bersalah terhadap Doyeon.Doyoung ni kan! 'Kalau macamtu,kita kahwin jelah'.Kami semua terkejut. 'Yeayyy!Kahwin.Kahwin,kahwin'.Jisung dipukul oleh Chenle. 'Diamlah,Jisung'.Doyeon memegang tanganku. 'Dengar ni,aku sanggup buat apa sahaja asalkan orang2 yang aku sayang selamat.Mungkin diorang lebih suka berlawan guna barang diorang sendiri.Aku tak boleh nak paksa,Jae'.Tiba2,Ten berdiri. 'I think I have a plan'.
[Doy's] 'Kitorang akan pastikan,Yuqi serang kita lepas korang kahwin.Dan,diorang kena datang majlis kahwin korang.How is it sound?'.Aku tersenyum. 'It sounds Great,Ten.Bagus plan Hyung'. 'Just,Ten.No worries'.Aku mengangguk. 'Aku serahkan segalanya pada korang.Kalau korang perlukan orang2 aku,bagi je tahu.Rekrut aku ramai.Okay?'. 'Okay~!'.Aku menunduk dan berlalu pergi mengikuti Jaehyun dari belakang.
'Kau serious ni nakkahwin?'.Aku mengangguk. 'Aku dah berjanji dengan atuk.Aku nak tunaikanpermintaan terakhir atuk'.Jaehyun memeluk bahuku. 'Kau marah aku ke,Jae?'.Jaehyunmenggeleng. 'Aku takut kau tak suka.Manalah tahukan..'.Aku mencubit pipiJaehyun. 'Kau dah kurus,hensem,pipi pun dah tak ada.Takkan tak ada orang minat kot?'.Jaehyun tertawa. 'Ada'.Aku tertawa besar. 'Dah tu,aku je yang nak kahwin dengan kau?'.Jaehyun mengangguk. 'Dan,hanya kau je yang aku percaya'.Dahiku berkerut. 'Apahal pulak?Yang suka dekat kau tu anak musuh ke?'. 'Ada yang anak musuh,ada yang orang biasa,anak orang kaya pun ada.Tapi,..'. 'Tapi apa,Jae?'.Jaehyun memandang kearah langit. 'Aku tunggu orang yang aku cinta,kembali ke pangkuan aku semula'.Entah kenapa,hatiku berdegup seperti tiada hari esok,secara tiba2.Haik,takkan aku suka dekat Jae kot.Takkan,takkan. 'Dan,aku bakal dapat dia balik.Kau,jangan risau.Okay?'.Aku tersenyum pahit dan dipeluk erat oleh Jaehyun. 'Jangan,jauh dari aku lagi,walau apa pun yang terjadi.Okay?'.Aku mengangguk pantas.
YOU ARE READING
~The Empire~
FanfictionDoyeon, memilih untuk kembali ke pangkuan keluarga yang berpecah-belah dan mengikut segala hajat yang diingini datuknya, tanpa mengetahui dia juga menginginkan hajat tersebut dipenuhi. Jaehyun, waris terakhir keluarga Jung dan satu-satunya harapan u...