[Doy's] Aku membuka laptopku dan membuka emel yang dihantar oleh Denise tadi. Segala video2 yang aku dan Jaemin rekod dahulu.Aku membuka satu persatu video tersbut.Semua direkod cantik.Bolehla tayang masa kahwin nanti.Aku menutup laptopku dan terus mencari Jaehyun dan yang lain.
Aku terdengar bunyi tangisan.Siapa pulak yang menangis ni?Aku mencari punca bunyi dan aku terpaku.Jaehyun,Jaemin dan atuk menangis.Jaehyun pegang surat apa pulak tu?Aku menyorok di sebalik dinding. 'Atuk takut,atuk sempat nak tengok kamu berdua dekat majlis cantik tu'.Hatiku tersentak.Aku terus berlari ke bilik medic dan memegang bahu Yura kuat. 'Aku nak jumpa Doktor Eun,SEKARANG!'.Yura memegang bahuku perlahan. 'Doktor dekat bilik rekrut.Cedera'.Aku terus menuju ke bilik rekrut tersebut. 'Miss Quinn'.Rekrut tersebut tersenyum. 'Nak jumpa saya?'.Aku mengangguk. Doktor tersbut mengikutiku dari belakang.
'Tuan Na dah sampai ke tahap 4.Tiada apa lagi yang saya mampu jamin,Doktor Na'.Air mataku mengalir deras. 'Aku baru je balik,atuk...'.Aku menangis teresak-esak. 'Sabar,Doktor.Saya juga pernah lalui apa yang doktor rasa'.Doktor Eun menyerahkan sepucuk surat kepadaku. 'Tuan Na amanahkan saya untuk menyerahkan surat ni pada Doktor'.Aku terus membuka surat tersebut.
[Surat] 'Doyeon,Cucu atuk.Sihat ke?Atuk,macam biasalah Yeon.Pertama sekali,atuk nak minta maaf.Sebenarnya,dah banyak yang atuk tipu dan sorokkan dari Yeon sebab atuk tahu,Yeon hanya ada atuk dengan Jaemin je.Omma kamu bukannya kisah pasal kamu pun.Tapi,kamu sayang dia sepenuh jiwa raga kamu.Atuk bangga dengan kamu,Yeon.Atuk hantar kamu untuk ikut omma kamu sebab,omma kamu yang minta kamu berada di sisi dia.Omma kamu rasa bersalah dengan Jaemin sebab Jaemin jaga kamu lebih dari dia.Sebab tu,omma kamu nak kamu ikut dia.Dia rasa bersalah dengan Jaemin dan nak jaga kamu.Tapi dah terlambat.Omma kamu sakit,tenat.Silap dia,kerana mencintai Uncle Fred yang menjanjikan kebahagiaan dengan penipuan.Dan sebab atuk ambil kamu semula,sebab Fred dah mati,kena racun.Atuk nak Doyeon hidup dengan orang yang mampu lakukan apa sahaja demi kamu.Jaga Jaehyun elok2 tau.Kalau rindu atuk,atuk dah bagi Denise video2 atuk,kamu,omma,appa,Jaemin dan Jung's Family.Atuk cuba untuk sentiasa hadir dalam mimpi Yeon.Atuk minta maaf sebab biarkan Yeon hidup susah selama 5 tahun tu.Maafkan atuk ye,Yeon.Atuk sayang Yeon tau'.
Aku jatuh terduduk. Omma,sayang aku? 'Doktor Eun,kod merah'.Panggilan Yura membuatkan aku terpaku. 'Bilik Tuan Na,cepat doktor'.Aku berlari menuju kebilik atuk.
[J's] Doyeon memelukku erat.Aku tak mampu menahan tangisanku lagi.Apatah lagi,Doyeon. 'Tuan muda,Doktor Na'.Kami bertiga memandang kerah Doktor Eun.Doktor Eun menggeleng.Doyeon jatuh terduduk dan meraung. 'Jaemin memeluk Doyeon erat.Aku terpaku.Betapa luluhnya hati Doyeon. 'Aku kan ada?'.Doyeon menangis tanpa henti.Kata atuk terngiang-ngiang di telinga ku. 'Atuk sayang kamu tau~'.Kami bertiga berpelukan,erat.
Aku melihatDoyeon yang termenung dari tadi. 'Biarlah dia,Jay.Biar dia tenangkan diri diadulu'.Aku mengangguk faham dan memandang kearah Jaemin. 'Tulang belakang kaumacamana?'. 'Macam biasalah,Jay.Tak payahlah risau pasal aku.Aku okay.Doyeonlagi perlukan kau'. 'Aku kesian dekatDoyeon.Dia ada kita je'.Aku dan Jaemin melihat Doyeon yang sedangtermenung.Harini,dia tak menangis pun.Jaemin menepuk bahuku dan berlalu pergimenuju kearah Doyeon.Tiba2,aku mendapat panggilan dari Hacking room NCT. 'Nae,Win2-ssi.Wae geurae?'. 'Kita ada kecemasan'.Aku melepaskan keluhanku. 'Apa dia?'. 'Idle,On the way nak serang korang dekat sana.Diorang tengah bersiap'.Mataku membulat. 'Dah beritahu Taeyong?'. 'Errr,Taeyong ada mission dengan SM Ent.'. 'Kau hantar segala maklumat dekat Denise.Siapa je yang free dekat rumah?'. 'Jeno,Yang2 dengan Haechan'. 'Suruh diorang datang sini cepat.Kau pagar Mansion lepas diorang pergi'.Aku terus menuju kearah Jaemin. 'Aku nak pinjam orang2 kau'.Jaemin menggeleng. 'Kenapa dia nak serang kita sekarang?'tanya Doyeon sambil berdiri. 'Siapa orang2 kau yang akan datang sini?'. 'Jeno,Yang2,Haechan'. 'Korang dua terus pergi HQ,siapkan rekrut.Aku nak jumpa Yoon.Pergi!'.Aku dan Jaemin pantas menuju ke HQ atas arahan Doyeon.
YOU ARE READING
~The Empire~
FanfictionDoyeon, memilih untuk kembali ke pangkuan keluarga yang berpecah-belah dan mengikut segala hajat yang diingini datuknya, tanpa mengetahui dia juga menginginkan hajat tersebut dipenuhi. Jaehyun, waris terakhir keluarga Jung dan satu-satunya harapan u...