~ThE LaSt ChApTeR~

41 5 0
                                    


                                                                           [THE DAY]

                  Aku cuba untuk menenangkan diri.Badanku menggeletar.Aku memandang kearah Jaemin yang sedang mentertawakanku. 'Kau ni..'.Jaemin duduk disebelahku dan menghulurkan 2 biji pil penenang. 'Nanti kau okay...Aku makan pil ni kalau nak bagi speech dengan jumpa polis.Effective'.Aku menelan dua biji pil tersebut dengan air. 'Thanks,Bro'.Jaemin menepuk bahuku perlahan. 'Dulu kan,kau dengan Jaehyun selalu sangat hilang.Kalau jumpa,mesti sama2 tengah tidur.Sejak Jaehyun pindah,kau nampak murung je.Mula dari waktu tu,aku selalu call Tuan Jung sebab nak cakap dengan Jae yang kau sedih.Hari2,aku update dekat dia pasal kau.Apa yang kau makan,apa yang jadi dekat kau.Semuanya.Dan akhirnya,aku berjaya satukan korang berdua'.Aku tersenyum dan menahan tangisanku. 'Dah2....Kalau Doyoung tahu kau nangis,habisla aku'.Aku tertawa perlahan. 'Thanks,sebab sanggup tolong aku,sampai ke tahap ni.Aku sayang kau,Jaemin'.Kami berdua berpelukan. 'Kalau atuk tahu kau dah kahwin,mesti atuk gembira,Yeon'.

[J's]                    Aku memandang kearah Doyeon yang berjalan mendekatiku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[J's]                    Aku memandang kearah Doyeon yang berjalan mendekatiku.Aku tersenyum gembira.Finally,You're mine,Kim Doyeon.Doyoung melepaskan tangan adiknya dan meletakkan tanganku diatas tangan Doyeon. 'Jaga adik aku baik-baik,Jae'.Aku mengangguk pantas dan memegang kedua-dua belah tangan Doyeon. 'Kau dah sedia?'.Doyeon mengangguk gembira.Dan kami berdua mula berjalan,menuju ke pelamin.

Seluruh tetamu berebut ingin menangkap gambar bersama kami berdua.Lebih-lebih lagi,Polis-polis dari pihak atasan dan para doktor. 'Chief!'.Aku menabik kearah Ketua polis dan bersalaman dengannya. 'Tahniah!Dah kahwin dah.Ni Doyeon?Doktor yang siasat kes penyeludupan tu?'.Doyeon tersenyum dan mengangguk. 'Baguslah.Sama cantik,sama padan.Hadiah,ada dekat meja.Guna tau!'.Kami berdua tersenyum dan mengangguk gembira.Seram sejuk aku....

[Doy's] Sekarang,aku dah sedia nak baling bunga.Kita tengok siapa yang sambut. 'Sayang?'.Aku memandang kearah Jaehyun dan tersenyum. 'READY?'.Seluruh tetamu bersorak gembira.Aku membaling jambangan bunga milikku sekuat hati dan disambut seseorang,yang tidak disangka.Kami berdua menoleh kebelakang dan terpaku. 'Weyh!Jangan buat aku macam ni'kata Lucas sambil membelek jambangan bunga tersebut. 'Takde makna!Hyung dengan Yura kahwin dulu!'.Seluruh tetamu tertawa meriah.Yuqi juga tidak berhenti mentertawakan Lucas.Aku dan Jaehyun memegang pipi masing masing. 'I love you,Jung Jae'. 'I love you too,Damien'.

~THE END~

~The Empire~Where stories live. Discover now