Malam Pertama

4.2K 16 2
                                    

"Nenda  akan  menyesal  kalau  tak  beritahu Tuan.  Saya  rasa,  nenda  patut  beri  dia  amaran.  Saya Risau  dia  tersungkur  dan  tak  boleh  bangun-bangun lagi."

Tawa  kecil  Nenda  Khatijah  membuat  dahinya berkerut  seribu.  Dia  tidak  suka  dengan  reaksi  yang diterimanya  daripada  Nenda  Khatijah.  Sepatutnya, Nenda  Khatijah  rasa  tergugat.  Bukan  tenang  dan berwibawa  seperti  sekarang.

"Nenda  rasa,  nenda  yang  akan  menyesal kalau  nenda  beritahu  Ahadiat  perkara  sebenar.  Nenda nak  dia  tahu  sendiri.  Nenda  nak  tengok,  apa  tindakan dia  selepas  dia  tahu  semua  yang  berlaku  sekarang hasil  rancangan  Hazel."

Demi  Allah,  hatinya  yang  panas  mendengar setiap  bait  patah  perkataan  yang  diluahkan  oleh Nenda  Khatijah.

"Saya  takkan  bahagiakan  cucu  nenda.  Nenda bersiap  sedialah  untuk  melihat  kehidupan  cucu kesayangan  nenda  hancur  ditangan  saya."

"Insya-Allah,  semuanya  akan  baik-baik  saja. Nenda  doakan  Hazel  dan  Ahadiat  hidup  rukun,  saling menghormati.  Sebab  gerak  hati  nenda  menyebut, Hazel  akan  mekar  di  bawah  jagaan  cucu  nenda."

Kenapa  ya  Hazel  rasa  Nenda  Khatijah  sedang mempersendakannya?

"Dah  malam  sangat  ni.  Nenda  tak  nak  kacau malam  pertama  Hazel  dengan  Ahadiat.  Nenda percaya,  cucu  nenda  dah  tak  sabar  nak  jumpa  Hazel.”

Berubah-ubah  raut  muka  Hazel.  Dia  telah  lupa meletakkan  malam  pertama  dalam  komplot  jahatnya. Isi  perutnya  seperti  mahu  keluar.  Dia  mahu  muntah sekarang  memikirkan  dia  dan  Tuan  Ahadiat melakukan  hubungan  suami  isteri.

"Nenda  percaya  cucu  nenda  tu  sihat  sebagai lelaki  dan  teruna.  Dia  akan  berikan  cicit  pada  nenda. Mungkin  malam  ni  cicit  nenda  mula  terbentuk."

Meletup-letup  perasaannya  mendengar  ayatayat  yang  dilontarkan  oleh  Nenda  Khatijah.

"Takkan  wujud  cicit  kalau  saya  tak bekerjasama!"

P R A  T E M P A H A N  K O M B O 
L E L A K I  S U D A H  D I B U K A ‼️

** KOMPLOT 18+ EXTENDED | CETAKAN KETIGA | TAMBAHAN 20 BAB BARU **


U N T U K  P E R T A N Y A A N /
T E M P A H A N :
👉  +6 0 1 0  4 4 9  7 8 3 5






KOMPLOT 18+ EXTENDED | Best SellerWhere stories live. Discover now