نار غريبه!!

2K 107 14
                                    

قعدت ابكي بحرقه وادعي ربنا ينجيني لحد ما.... الارض اتهزت جامد اووي وفجأه انشقت نصين وكان في نار طالعه منها كأنها الجحيم بعينها نار غريبه مش ذي النار اللي عارفاها لونها اصفر ف ازرق مبتهداش وكأنها بركان مبيخلصش من وسط النار لاقيت عيون بتلمع حمرا ذي عيون الاسد الغضوب بس مش هي اه العيون دي انا عارفاها دي عيون الست اللي كانت واقفه وراه وبتبصلي بكره ايوه دي عنين مراته اللي كانت بتخوفني فجأه اتجسد جسمها فوسط النار ولاقيتها بتقرب مني بتهور شكلها عاوز يأذيني انا معملتش حاجه  ده اللي قعدت اردده وانا بضم رجلي لصدري  احمي نفسي منها بعدها حسيت شعري بيتشد جااامد اوي وهي شايلاني منه وكأني ماليش وزن مقرباني من وشها وبتكلمني بلغه مش فاهمها بتبصلي بكره ذي ما اكون عدوتها طريقتها غريبه كأنها بتحذرني من حاجه اعملها  ملامحها غضبانه وشكلها مرعب حسيت ان قلبي هيقف وهي مش مبطله زعيق صوتها عاالي اوي لدرجه حسيتني هفقد الوعي من صوتها بعدها لاقيت ايد علي وسطي بتسحبني منها بعيد ووقف قدامي ببص لاقيته الاسد خباني ورا ضهره وبيزعقلها بنفس لغتها اللي مش فاهماها وهي كل اللي عملته انها نزلت علي ركبها وبصه للارض بخوف ساعتها ليه معرفش فرحت هتقولو مجنونه بس حقيقي فرحت كده الاسد مش عاوز يأذيني وبيدافع عني وكمان الغضبانه المغروره دي كان لازم تتأدب معرفش ليه وقتها حسيت ان ليا مكانه ف العالم ده وذي ما تكون مراته سمعت افكاري وبصيتلي بصه كنت هموت مالرعب من حقدها عليا اكيد مش هتسبني فحالي بس لحظتها جمدت قلبي وروحت متحركه مستخبيه منها ورا ضهر الاسد وانا ببصلها نظره تحدي الغريب انها اتصدمت من تصرفي مش بس هيا الاسد كمان استغرب جدا وراح مبتسملي وكلمني باللغه بتاعتنا وقالي ...
يتبع....
#dody 

المرايا (اسطوره ناريس وملك الجان) "رعب" +18حيث تعيش القصص. اكتشف الآن