Dungeons and Dragons och trasig penna

26 4 2
                                    

Just nu, precis på minuten är klockan 12:43. Sov till 9 och under tiden som har gått tills nu har jag spelat Animal crossing, sett klart ett avsnitt av GameGrumps, ätit frukost och druckit kaffe, påbörjat ett avsnitt av CriticalRole, tänkt ut en ny karaktär om min karaktär skulle dö i kampanjen jag är med i OCH börjat detta kapitel. Klockan är nu 12:45, 12:46 och det känns som att jag skriver väldigt lite varje minut. När jag läser andras kapitel vad det än är så är det HUR MÅNGA ORD SOM HELST, medan jag bara skriver runt 150. Nu är jag på 103, 103 blev 104 och jag vet inte vad jag ska skriva längre. 

Tanken är att Helvetet i himlen skulle innehålla LÅNGA kapitel, men jag kan inte göra det. Jag har det inte i mig längre, det var länge sedan jag kunde skriva långa texter. Det är som att desto mer jag skriver, desto mer dör något inom mig ut och jag blir kvar med desperata händer som inte har något att skriva. Det är samma med min ö i AC. Jag tittar på hur många videos som helst på andras öar och hur de har gjort det, men jag vet inte hur jag ska fylla min. Jag får idéer, men när jag väl ska göra något så tar det stopp. Just nu har jag fyra storys igång, inte för att jag skriver på dem samtidigt då jag anser att det är inte ett bra sätt att framföra en historia då det kommer sluta med att allihop blir en. Men jag kan inte skriva på någon. Varje gång jag öppnar upp något av dokumenten blir ingenting av. 

Hur detta kommer sig är jag väldigt säker på att jag vill att det ska vara perfekt på en gång, publicerbart på en gång och inget utkast. Jag vet, hela min kropp och själ vet att det inte funkar så. Inget kan skrivas 100% direkt utan det finns alltid improvements. Men det är så svårt att komma över den spärren att bara skriva, bara låta tanken springa utan vikter på ryggen. En dag kanske jag får tillbaka det, antagligen blir det lättare ju mer jag skriver. Men det är svårt, det är svårt...

Just det, angående titeln. Dungeons and dragons har jag redan nämt, CriticalRole är DnD också. Nästa karaktär har jag tänkt vara en bard. Just nu är jag en barbarian och det är fkn awesome i de lägre levlarna för att man kan faktiskt göra som skada mot monstren som vi möter på vägen. Men jag har alltid, under alla åren jag har spelat Dungeons and Dragons har jag alltid velat vara en bard. Men det är inte förens nu jag känner mig helt bekväm. Det är inte bara att spela DnD, mycket handlar om känsla och snabba beslut i en annan karaktärs era, i en annans kropps öde. Men det är kul, alla borde prova att spela någon gång. 

Pennan, den åkte i backen och sprack. 1700 kr, bara skrot. 

Det var det.

På återseende,

Nim

Koffein och mörkerWhere stories live. Discover now