POV Daan
Daar staat ze..
Geen woord komt er uit m'n mond, zelfs mijn ogen vullen zich met tranen.. Waarom moet ik haar laten gaan? 'Daan? Gaat het wel?' mam legt haar hand op m'n schouder. 'Ja, sorry..'. Kiki laat mijn hand los en loopt richting Fem, die voor de spiegel staat te stralen in haar prachtige jurk. 'Je ziet er.. mooi uit'. Blozend draait Fem haar gezicht en knikt ze 'Dankje, jij ook'. Buiten klinkt getoeter, daar is Nils. Fem haar gezicht betrekt 'Nils?' Ik kijk uit het raam en zie Nils, uitstappend in de auto en netjes gekleed. 'Kom Kiki' Ze pakt m'n hand en loopt voor me uit de trap af. Snel lopen we naar de woonkamer waar de rest van de familie zich ook heeft verzameld. De deurbel klinkt, Kiki gaat op haar teentjes staan en haalt de kruk naar beneden. 'Hej liefje.. Wat zie je er mooi uit! ' Nils gaat door z'n hurken en geeft d'r een dikke kus. Het getik van Fem haar hakken klinken op de houten trap, langzaam komt haar witte jurk tevoorschijn, Nils opkijkent met een grote glimlach op z'n gezicht. 'Wauw! You look beautifull!' Hij neemt haar in zijn armen en de kus word wel tien keer overgedaan.. Wat me toch meer pijn doet dan ik had gedacht, maakt Fem de fout van haar leven? Of ben ik die?
POV Nils
Ongelofelijk.. Fem is totaal, sprakeloos mooi! De jurk is helemaal hoe ze is. 'Ohja, de bloemen' Ik ren naar de auto en haal haar boeketje van de achterbank 'Slim Nils' denk ik bij mezelf. Lachend loop ik terug de hal binnen waar we samen doorlopen naar de volle woonkamer, gevuld door familie en vrienden. We nemen nog wat eten en drinken nog wat, waarna we naar de locatie rijden om foto's te maken. 'Je bent zo mooi' zegt Fem als we net zijn ingestapt 'Horen wie het zegt, je ziet er super fab uit' Ze lacht blozend 'Jens kwam vanmorgen aan met mam haar ketting' Ze laat het blinkende kettinktje zien 'Hij is mooi, ze is er toch een beetje bij' Ze knikt 'Is er nog iets wat je moet opbiechten, doe dat dan nu.. dan gaan we 'schoon' trouwen' lach ik. Fem haar gezicht trekt weg en probeert zacht te lachen 'Ik zou het niet weten, jij?' Ik schud m'n hoofd. De hele meute gaat op de foto en rijden we naar het gemeentehuis, tijd om te trouwen. Het klinkt ineens zo volwassen allemaal, ach.. dat we zijn inmiddels ook wel een beetje. Vanavond slapen we voor het eerst samen in ons eigen huis, zijn straks getrouwd en hebben al twee dochters. Life's going fast. We nemen allemaal plaats in de zaal en draait de muziek. De deur gaat open en Fem haar gezicht verschijnt, Kiki voor haar lopend met blaadjes. Haar vader in haar arm gearmd loopt ze naar me toe, snel werp ik nog een blik naar m'n ouders, m'n moeder houd het niet droog. Haar vader geeft me haar hand 'Zorg goed voor haar Nils' Ik knik en geef haar een kus op haar mond.
POV Fem
'Nils Alexander Kaller, neem jij Fem Wester tot je wettige echtgenoot en beloof je trouw te blijven' de woorden van die meneer galmen m'n hoofd door, waarom ineens die twijfels?. 'Ja' Zwak lach ik naar 'm, zenuwen gieren door m'n lijf. 'Fem Wester, neem jij Nils Alexander Kaller tot je wettige echtgenoot en beloof je trouw te blijven' Ik slik en kijk met m'n ogen naar Daan, die starend naar de grond kijkt. Dit klopt niet.. ik hoor bij hem! 'Ja, ik wil' Iedereen begint te klappen en Nils kust vol blijdschap me. Opeens schrikt iedereen van de deur die met een gang wordt dichtgeklapt, Daan. Ik kijk naar Nils 'Sorry..' fluister ik en ik loop de trouwzaal uit. 'FEM, WAT DOE JE? WACHT?' Zijn voetstappen hoor ik achter me, buiten zie ik Daan zitten op een bankje, aan de overkant van de weg. Het lijkt wel of alles om me heen verdwijnt. Haastig loop ik naar 'm toe 'FEM KIJK UIT!'
'BOEM....