25

25.5K 1.7K 787
                                    

Baştan diyom, bölüm kısa diyenin ağzına gitar çarparım

"Miray," diye bağıran annemle birlikte sıçradım ve az daha telefon yeri boyluyordu. Hızla ekranı kapatıp ayağa kalktım.

"Efendim?"

Tabii cevap bekleyerek salaklık eden bendim.

Bıkkınca nefesimi dışarı vererek mutfağa girdim ve masada oturmuş sarma saran annemin tepesinde dikildim. "Efendim?"

"Heh, geldin mi?"

Ne saçma bir soruydu ya bu.

"Kızım bak yetişemeyecek. Yanıma otur da birlikte saralım şunları. Yeterince konuşmadın mı Giray'la?"

"Ne alaka ya, ben Giray'la konuşmuyordum ki?"

Alttan alttan bana baktı. "Konumuz bu mu?"

"Hayır?"

"Ee?"

"Of anne ya of! Millet beni alacak ben onlara yemek yapıyorum," diye homurdandım. Annemin hızla değişen yüzü ve dolan gözlerine dudağımı bükerek baktım. "Ya anne ağlama şöyle, Giray'ı iç güveysi getiresim geliyor benim. Ben zaten seneler önce başka eve taşınmadım mı? Ben yine sık sık geleceğim işte. Hem daha isteme bu. Bilmem kaç ay sonra düğün."

"Orası öyle de," diye mırıldandı. "Sen daha dün emekliyordun, ne çabuk evlenme yaşına geldin?"

"Abartma anne. 25 yaşında insanım."

"Hadi be ordan," dedi burnunu çekerek. "Benim tek çocuğumsun sen. Bir zahmet üzüleyim. Allah Allah. Afraya tafraya bak. Kime çektiysen sen. Hiç bana benzemiyorsun. Ciddiyetsiz."

Dişlerimi göstererek gülümsedim ve tabaktaki yaprağın birini alıp boş tabağa serdim. "Hadi hadi. Hızlı olalım diyen sendin. Akşam olacak hala bir şey yok."

"Bücür," diye homurdanarak işe devam etti.

🌚🌝

İçeri giren Gülruz teyze, Ahmet amca ve Zeynep'e gülümseyerek baktım. Hemen ardından önünü göremez biçimde duvara çarpa çarpa giren Giray'la kıkırdamamı engelleyemedim.

Annem ve Gülruz teyzeler içeri geçerken ben de Giray'ın elindeki gül demetini alıyordum. "Salak herif, bu ne hal?"

"Lan annem zorladı ben ne yapayım şimdi?"

"10 kutu pahalı çikolata getirebilirdin mesela..."

"Biz bir şu işi atlatalım. Ben sana pahalı çikolatalarla dolu havuz yapacağım," deyince gözlerimi büyüterek "Harbi mi," diye sordum. Gözlerini devirdi.

Elindeki çikolata kutusunu kapar gibi alarak kucağıma yerleştirdim ve kapağını hızlıca açarak içinden kare şeklindeki bir parça çikolatayı alıp ısırdım. Aldığım tatla birlikte gözlerimi yumdum.

"Kıza bak amına koyayım, benimle öpüşünce böyle haz almadı..."

Sırıtarak gözlerimi açıp ona baktım. "Sen ona öpüşme mi diyorsun hala?"

"Lan bak var ya," diye üzerime atıldığında geriye kaçmaya çalıştım ve kafamı sertçe duvara çarptım.

Hassiktir.

"Oha beyni aktı," diye telaşla konuşan Giray'a ters ters baktım. Bu çocuk harbi geri zekâlıydı.

"Gözüm kör oldu galiba. Hayatım karardı lan."

Gülerek kafamı vurduğum kısmı ovuşturarak tatlı bir öpücük bıraktı. "Geçti mi?"

"He amk geçti," diye homurdandım. "Şişti mi?"

Fotoğrafımı Çeker Misin? |text|Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin