~~Chapter 1~~

6 1 0
                                    

Kringgggg kringggg !!

"Apa yang bising pepagi buta ni" keluh Hyeongjun. Hyeongjun lantas bangun dari katilnya. Dia melihat ke arah jam yang menunjukkan sudah pukul 9:00 pagi.

"Hahhh ?! Uuuu aku dah lewatt !!!! Arghhhhhh !"

Jeritan Hyeongjun mengejutkan ketiga-tiga isterinya yang berada di dapur.

"Ehh SoHyun ! Asal dengan oppa tu ?!"soal Mira.

"Entahlah..."balas SoHyun yang sedang menghidang sarapan pagi di atas meja.

"Alahh oppa menjerit sebab terkejut lipas lerr tu...oppa kn memang cm tu" balas Aera dengan selamba.

Jeritan Hyeongjun juga membuat anak-anaknya tersedar dari mimpi masing-masing.

"Huarghhhh !"

"Seongmin ?!"jerit Hyun sambil menyepak abang tirinya sehingga jatuh dari katil.

Bukkk !

"Aduhhh...boleh tak jangan sepak- sepak orang !"tegas Seongmin.

"Asal appa menjerit cam papa zola ??"soal Taeyoung dengan mata yang tertutup.

"Alahh appa tu kene kejar dengan lipas lah tu...sebab tu menjerit sampai cam tu sekali" jelas Seomin kepada adik dan abangnya.

"Ohhhh~"balas mereka dengan pandangan yang mengantuk.

Tokk tokkk !!!

"SEONGMIN ! TAEYOUNG ! SEOMIN ! HYUNGKI ! SEUNG GI ! BANGUNNN !

"Ahh sudah...si minah tu dah panggil"jawab Taeyoung.

"Minah tu memang..tak sah kalau tak kacau kita tidur"balas Hyungki.

"Redha je lah wahai adik-adikku" balas Seongmin yang ingin mencapai tuala.

"Oiii korang mengumpat adik sendiri an ! Jahat punya abang" jawab AeCha yang menerjah bilik abang-abangnya.

"Mana ada" jawab Hyungki untuk menyelamatkan diri dari singa.

"PALLIIII !"jerit AeCha.

"LARIIII !"

"Good morning mummy, mama and eomma" ucap ShinHye dan Suzy yang duduk di meja. Ketiga-tiga ibu mereka membalas dengan senyuman.

"SETTLE !"jawab AeCha setelah selesai mengejut abang-abangnya.

"Alamakkk dahh lambatttt!"jerit Hyeongjun sambil berlari ke arah dapur. Hyeongjun mencuri sekepinh roti lalu berlari ke luar.

"Ehhh oppa !"jerit ShinMira.

"Ishhh oppa ni !"jawab SoHyun.

"Asal appa berlari sampai cam tu sekali ....bukan appa cuti ka hari ni ?"soal Suzy.

"Entahlah, nak...appa kamu kene panggil lah tu"balas Aera.

"Mana abang-abang kamu ni...tak nak sarapan ka ?? Ke sambung tidur balikk ?! AeCha pergi tengok abang-abang kamu tu"jawab Aera sambil mengarahkan anaknya.

Belum sempat AeCha nak melangkah ke tangga. Kelibat abang-abangnya sudah kelihatan.

"Mujur"jawab AeCha.

Mereka semua duduk di ruang makan sambil menjamu sarapan pagi.

"Eomma ! Appa mana ?"soal Hyungki dengan mulut yang dipenuhi makanan.

"Appa kamu pergi kerja"jawab ShinMira.

•••••••••••

Hyeongjun memandu kereta dengan laju tanpa mengira had kelajuan.

Tingggg ! Tingggg !

Bunyi nada dering telefon milik Hyeongjun. Hyeongjun cuba mencapai telefon bimbitnya. Namun gagal apabila telefon bimbitnya jatuh ke bawah.

"Ishh...time tengah bawak kereta lah dia nak berbunyi"jawab Hyeongjun dalam keadaan marah.

Kereta yang dipandu Hyeongjun bergerak semakin perlahan, perlahan dan perlahan.

"Asal pulak ni !"jerit Hyeongjun.

Dia memberhentikan keretanya di tepi jalan.

"Aduhh...kau ni kereta time ni nak rosak !"jawab Hyeongjun lalu mencapai telefon bimbitnya.

Mesej from Jaehyun :

"Hyeongjun ! Kau dekat mana ? Boss cari kau ! Baik kau datang cepat !

"Alamakkk...tak boleh jadi ni ! Terpaksa guna cara yang aku selalu guna !"jawab Hyeongjun. Dia mengambil barangnya lalu dia mengunci kereta. Hyeongjun berlari sepantas kilat.

"Jaehyun ! Mana Hyeongjun !"soal Baekhyun.

"Kau dah mesej dia ke belum ?"soal Yeji.

"Aku dah mesej dia..."balas Jaehyun.

"JAEHYUN !"jerit Hyeongjun dalam keadaan sesak nafas.

"Meeting dah mula ka ?"soal Hyeongjun.

"Asal kau lambat?!"soal Baekhyun.

"Boss ada kat dalam bilik dia..meeting lagi 10 minit"balas Jaehyun.

"Fuhhh"balas Hyeongjun dalam keadaan lega.

"Aku terbangun lewat...aku lupa hari ni ada meeting"balas Hyeongjun.

"Ishh kau ni !"jawab Baekhyun.

"Encik Hyeongjun, Encik Baekhyun dan Cik Yeji ! Sila masuk"panggil seorang staff di situ.

•••••••••••••••••
Pintu bilik mesyurat itu dibuka. Mereka semua keluar dari bilik mesyuarat itu.

"Hyeongjun !"panggil Jaehyun dan Baekhyun.

"Ye ?!"balas Hyeongjun.

"Petang nanti ...kita pergi lepak nak tak ?"jawab Baekhyun.

"Tak nak lah...nanti wife-wife aku kat rumah tu mengamuk :)"balas Hyeongjun.

"Haihh...baiklah Encik Song Hyeongjun !"balas Jaehyun dan Baekhyun.

Dingg dong !

Suzy membuka pintu rumahnya.

"Ehh appa dah balikkk !"jerit Suzy.

Semua anak Hyeongjun memeluk appanya.

"Asal semua nak berkepit ni !?"soal Hyeongjun.

"Appa nak something boleh"jawab AeCha sambil menunjukkan muka comel.

Song Hyeongjun's FamilyWhere stories live. Discover now