¹0

38 14 1
                                    














                       NAIK pening Jungkook melihat Namjoon yang sedari tadi ke hulu dan ke hilir dengan phone di tangan. Muka tak payah cakaplah memang kusut habis! "Hyung cuba rilek? Bawa chill boleh tak? Kook yang tengok pun naik serabut lah!" tegur Jungkook datar. Boleh pening dia melihat gaya Namjoon yang seakan kehilangan bini padahal tak dapat call Seokjin je pun ! Dasar
NamJin sangat!


Namjoon berdecit halus sebelum phone di tangan dicampak di atas sofa yang diduduki oleh Jungkook. Membulat mata Jungkook melihat tingkah laku Namjoon. Selamba je Namjoon campak phone dia? Dahlah phone dia cecah 7K ke atas. Hatok dia ah.



"Aku tak boleh rilek dah ni! Berbelas kali aku call takde satu pun berangkat! Dasar fucek!" maki Namjoon geram. Geram dengan tingkah laku bangang milik Seokjin. Kalau dah tak pandai guna phone jangan berangan nak ada phone!


Fucek bethol!


Jungkook mengurut dahinya. Letih sebab melawat tapak site belum reda ditambah lagi dengan amukan Namjoon yang buatkan dia rasa bagai nak gila. Phone milik Namjoon dicapai lalu diletakkan dengan cermat di atas meja kaca di tengah-tengah ruang tamu.


"Hyung, duduk dulu. Benda boleh bincang kenapa nak gelabah?" pujuk Jungkook lembut mengharapkan afar Namjoon termakan dengan pujukannya. "Aish aku -"

"Aku tahu hyung serabut tapi kalau hyung still macam ni juga bukan hyung je yang serabut. Dengan aku-aku juga serabut!" bentak Jungkook sedikit keras. Jujur dia terlalu penat dan tindakan Namjoon yang bergerak ke hulu ke hilir menambahkan lagi rasa kusut dalam otaknya yang sudah sedia kusut dari awal.

Namjoon terhenti sebelum mengerling Jungkook melalui ekor matanya. Keluhan berat dilepaskan lalu dia mengalah dan melabuhkan duduk di sebelah Jungkook.


"Maaf. Aku - ak - aku cuma tertekan" luah Namjoon setelah sekian lama berdiam diri. Jungkook yang mendengar menganggukkan kepala tanda dia faham akan gelora rasa yang dialami oleh Namjoon. Yelah, sape je tak tertekan kalau dah kau call banyak kali tapi tak berangkat? Memang minta kena sihir gayanya.


"Aku faham hyung tapi kalau kau buat macam tadi, lagi bertambah stress kau hyung" balas Jungkook lembut. Tangan kanannya naik menepuk perlahan bahu Namjoon dengan tujuan untuk memberikan sedikit semangat kepada lelaki itu.


Namjoon hanya menggumam sebelum wajahnya diraup dengan kedua belah tangannya. Sungguh lah perangai Seokjin benar-benar buatkan dia berangin. "By the way hyung, kenapa hyung nak call Jin hyung sangat?" soal Jungkook ingin tahu.


Yelah kan kenapa beria nak call sedangkan boleh mesej je? Tak gitu? "Sebab pen drive CCTV rumah Hoseok kan dekat Seokjin. Kau lupa ke Hoseok suruh Seokjin pegangkan masa dekat café tu ? Sebab tu aku bagai nak rak call dia sebab nak ambik pen drive tu plus Hoseok ingatkan Seokjin akan datang event malam kejadian tu tapi masalahnya dia tak datang and pekerja dia pun takde yang boleh tolong hantarkan jadah tu!" bentak Namjoon dengan muka tegang.


Kalau jelah dia tahu benda nak jadi macam ni memang awal-awal dia pecut pergi rumah Seokjin nak ambik pen drive tu. Hoseok pun bangang juga, dah tahu tu kau punya barang nak pass-pass dekat orang lain pula. Minta kena sihir bethol !

"Pen drive tu untuk kes Ayden hyung ke?" soal Jungkook berhati-hati.  Bimbang tersalah cakap mahu mengamuk Namjoon dekat situ.

Nanti yang disembur bukannya orang lain tapi dia!

HeadHunter Killer ⊰ ᴋ𝓼ᴊ ⊱Where stories live. Discover now