Погребението

226 14 0
                                    

След като виждат последния дъх на Майкъл, Хейл и сина й се упътват към стаята на момчето.

Стигат до там в пълно мълчание, влизат и Томас оставя майка си да седне на леглото му. На нощното шкафче намира лист и тетрадка, оставени за него и ги взима. Когато започва да пише осъзнава, че ръката му трепери. Стиска я в юмрук, за да спре трептежа и хваща здраво химикалката. Стараейки се да прикрие несигурността в движенията си от майка си, й написва:

„Отивам до банята"

Хейл първоначално загледана в ръката му, го поглежда в очите:

- Май трябва да ти намерим телефон, а? - Томас забелязва, че майка му се опитва да се усмихне, но безрезултатно, леко извитите нагоре краища на устата й, пак се отпускат - Ходи.
Томас излиза от стаята. Не иска да оставя майка си, но и сам той е пребледнял. Два завоя на дясно и се озовава в мъжката тоалетна. Застава пред мивката, измива лицето си и поглежда в огледалото.
За пръв път от миналата нощ в колата той отново е срещу себе си.

Прилича на баща си. Същата светло кафява коса, същото лице, същия поглед. С Майкъл се различават само по очите. Томас се дръпва леко от огледалото. Не, не само очите. Тялото на сина също е високо, но за разлика от бащата, момчето е кльощаво.

Превръзките на раните личат под блузата на Томас. Обезболяващите губят силата си и в момента болката обгръща тялото му.

Момчето се завърта на пети и излиза. Не бива да оставя майка си сама за толкова дълго.

........

Вече три дни Томас се разхожда из болничните коридори, обвинявайки ту себе си ту баща си за катастрофата. Дали щеше да е различно ако момчето се беше оплакало от поднасянето на колата. Може би Майкъл щеше да спре, а може би щеше да се ядоса още повече и нещата щяха да завършат по- зле.

Хейл беше взела нов телефон на Томас, тъй като стрия му не беше оцелял след инцидента. Сега той седи в стаята си и се упражнява да пише бързо на устройството. Момчето поглежда часа: 11:50. Ще му донесат обяда. В главата му изникна образа на двете бурканчета с бебешка храна и му прилошава.
Мисълта за погребението на Майкъл пак запълва ума му. Майката на Томас отново е заета. Всички роднини на Баща му или са умрели или живеят в чужбина и отдавна са забравили за него, така че Хейл бе единственият кандидат да се заеме с погребението. Тя го организира малко, защото няма достатъчно хора да направи нещо по-голямо. Всички ще се съберат в къщата на Майкъл, а после ще съпроводят трупа до гроба му.

Нова мелодияWhere stories live. Discover now