Vad ska man göra när man har fallit för sin kidnappare som är maffia ledare? Det kan jag tyvärr inte besvara eftersom jag själv hamnade i den situationen.
Det jag insåg i den här resan var att jag tillslut föll för Nico. Jag gillade att han var farligt och beskyddande men jag visste inte vad jag skulle göra åt det. Mitt val stod fortfarande vid om jag skulle hjälpa agenten eller inte. Om jag hjälpte henne så kunde hon hjälpa mig hitta Cassy men det betydde att jag skulle "svika" Nico och vi inte aldrig skulle ses, förmodligen. Det kanske skulle vara bäst för det är riskerande att vara med någon som han, en maffia ledare som har fiender överallt. Frågan var vad jag skulle göra nu?!Jag öppnade långsamt mina ögon och såg att jag var i en av Nicos rum där jag brukade sova. Gardinerna var neddragna som gjorde rummet mörkt.
" Sovit gott?" Hörde jag någon nära mig säga, Nicos. Jag vände huvudet sakta mot dörrens håll där Nico var.
Han låg i samma säng på mig väntande, bredvid mig. Jag var både förvånad och konstigt nog, glad. Jag himlade med ögonen med ett leende som jag försökte dölja. Men han såg nog den för han tittade på mig och log nöjt. Jag såg hur han kollade på mina läppar och några sekunder senare närmade han sig mig som om han skulle kyssa mig. Han nuddade mina läppar men innan han hann kyssa mig tryckte jag löst bort honom samtidigt som jag satte mig upp.
" Skulle inte tro det va" Sa jag.
" Varför inte? Du kysste mig först" Sa han retsamt. Jag log generat.
" Det var en tack kyss" ljög jag och han ställde sig upp från sängen med ett flin.
" Säg så men vi båda vet att du inte säger sanningen" Sa han hest och jag blängde på honom över hur damn attraherande han sa det. Hans röst och sättet att säga det fick mig att slukas till honom.
Jag märkte även att jag inte hade några kläder på mig som jag inte hade när Nico hämtade mig. Täcket över mig dolde nakenheten som jag drog upp ända till hakan obekvämt.
" Släng hit bara några kläder" Sa jag
" Skulle inte tro det. Hämta de själv" Sa han retsamt.
Jag kollade på honom med seriös blicken. Trodde han seriöst att jag skulle hämta dem när han såg på.
" Jag är inte dum i huvudet". Han skrattade åt det jag sa och slängde mjukisbyxor och oversize T-shirt till mig. " Tack" Sa jag med ett tacksam blick.När jag var ensam i rummet klädde jag på underkläder innan jag satte på oversize T-shirten som jag stoppade en liten bit innanför mjukisbyxorna.
Jag borstade mitt ovårdade hår som inte hade tagit hand om för att jag blev ytterligare kidnappad. Jag satte på mig klackskor och gick ner sen till frukosten.
Undra hur länge jag hade sovit.Jag satte mig och började äta frukosten som var framför mig. Det var inget speciellt som var på bordet som jag inte hade ätit förr men det var på ett sätt speciellt eftersom jag inte hade ätit på flera dagar eftersom Nicos ena fiende som är från maffian kidnappade mig.
När de småpratade alltså som då var Nico och några som jag hade sett innan, kunde jag inte låta bli att undra över varför ens jag blev gisslan och vad de har för historia bakom som gör att Nico och Alessio fiender. Oftast är det något bakom det hela, antingen något mellan de, någon konflikt långt bak i deras familjer eller bara att de är konkurrenter. Vad kunde det vara? Jag kanske aldrig skulle veta.
Jag harklade mig efter att ätit upp en tugga av maten. Allas blickar riktade mot mig, vissa behövde bara rikta ögonen mot mig för det inte behövde vrida huvudet.
" Vad är historien bakom er och Alessio?" Sa jag nyfiket utan att tänka mig för. Jag stoppade en skuren bit av en melon i munnen på ett sätt som var sexigt, det var inte meningen. Jag tittade på de fängslade med min blick samtidigt jag stoppade den i munnen i väntan på svar. De alla blev förvånade över min fråga och på något sätt kände jag att atmosfären i rummet blev stel och kvav.
De alla var tystna.
" Det är inget du behöver veta eller oroa dig för"
" Du säger alltid det men jag frågar inte för jag oroar mig utan har rätten att veta" Sa jag lite små irriterad över att han lyckas alltid tystna ner mig med de svaret. Mina känslor för honom var bra men då sjönk dem när han va så, känslorna försvann inte utan jag blev irriterad.
Han kollade på mig med seriös-blicken som om han skulle ge konsekvenser till mig för att jag trotsa honom. Sen gav han ut ett ljud som lät som en början av ett skratt.
" Vad?! Du kan inte säga att jag inte har för det har jag. Han kidnappade mig pga av er och jag har rätten att få veta och det kommer jag få veta utan er hjälp eller inte. Så antingen den lätta vägen eller svåra vägen" Sa jag uppkäftigt.
Jag såg att alla blev chockade över min attityd men det är inte något som Nico inte har sett innan. Jag är en utmaning för honom.
" Amore" Sa han med en ton som han försökte tystna ner mig. " Du ska inte tro något"
" Jag tror inget. Sanningen kommer alltid fram och om du väljer att inte berätta är det ditt val men när jag får veta kanske det inte slutar lyckligt. Du antydde förut att jag inte var den goda så kan definitivt göra ditt liv till helvete" Sa jag med bestämd och hög tonfall.
Han log som om han var nöjd. Över vad? Fattade inte på honom. Jag visste inte om han försökte psyka mig med hans beteende.
" Visst Amore, jag berättar" Han tittade på mig och det verkade som om han var nöjd över det jag sa. Var han kanske stolt? Han gav killarna en blick och sen lämnade de matsalen.
Där satt vi helt ensamma. Hans arm på bordet och hans muskler på armen syntes.
" Jag väntar" Sa jag.
" Du inspirerar mig" Sa han och kollade in mig, upp och ner vandrade hans blick fort.
" Försök inte komma undan nu, berätta"
" Man kan säga att det här handlar om en konflikt mellan mig och Alessio. Alla har en förflutet och när man är med i maffiagäng kommer man aldrig ifrån det. Jag gjorde något för några år sedan åt min chef som gjorde att vi hamnade i den här situationen" Sa han med samma tonfall.
" Vad var det?" Frågade jag.
" Slut med sagostunden" Sa han med ett flin och ställde sig upp. " Kom vi ska iväg nu tillbaka dit vi var först"
Jag ställde mig upp med arg blick mot honom. Jag närmade honom så vi stod en meter ifrån varandra och bordskanten emellan oss. Jag la handen på bordet och lutade mig över den så jag kom närmare honom. Jag kollade argt in i hans ögon.
" Jag vill veta!" Sa jag med bestämd och hög tonfall. Han var tyst och jag såg i hans blick att han inte gillade hur jag betedde mig mot honom. Men jag struntade i det. Han kunde inte göra något värre än att tortera mig som Alessio och Nico ville knappast döda mig.
" Jag dödade någon, någon som säkert inte ens förtjänade att dö. De kommer att hemsöka mig för alltid! Var det de du ville höra?!" Sa han och jag mjuknade till.
Jag såg i hans blick att han försökte dölja den mjuka sidan hos honom. Det såg ut som om han inte ville döda personen, blicken. Var det ånger?Jag lämnade honom i tystnad och hamnade på rummet. Vi skulle dra till nästa hus. Jag hade bestämt mig för att samarbeta med agenten. Ovansätt den lilla mjuka sidan hos honom hade han dödat en, kanske en oskyldig person och det räckte att vilja hjälpa agenten. Hur kan jag leva med en person som dödad oskyldiga personer. Det kan jag inte!
Jag letade efter bh som låg på golvet där spårnings apparaten fanns. Jag kollade mot dörren så ingen kom. Jag stängde dörren efter mig tyst och smidigt så ingen fattade vad jag höll på med. Jag tog av mig tröjan för att byta bh till spårnings apparaten, alltså den bh där den fanns. Jag bytte snabbt till den bh och satte på T-shirten. Jag drog fram håret som hade hamnat innanför tröjan. Sen var jag klar att påbörja att komma härifrån och hjälpa Cassy.När vi hade suttit på planet och satt i bilen som var sista fordonet att sitta i kunde jag inte låta bli att få flackblacks på vad som hade hänt. Allt jag hade varit med om från jag och Cassy åkte från mitt hem.
Nico satt bredvid mig tittandes på mig med en fast blick medan jag kollade ut genom fönstret. Jag var nervös över vad som skulle hända nu för det var nu allt eventuellt skulle hända.Förlåt för att det har tagit tid att publicera delarna (: Tack för att ni kollar och kommenterar att ni vill ha mer. Då vet jag att ni gillar de jag skriver!
Jag kommer försöka skriva även på Engelska i fortsättningen som oftast fler brukar gilla.
Skriv gärna om ni vill ha bilder med, tex hur alla ser ut, bild på kläderna, aesthetic om personerna osv (:
YOU ARE READING
Kidnappad av maffia ledare
Teen FictionAmara är en helt vanlig tonåring med personliga problem, för de mesta i hennes hem. Det är en av anledningarna till att hon åker utomlands med sin bästavän men resan är inte alls som de trodde att den skulle bli utan resan förändrar hela deras liv A...