03

3K 456 119
                                    


The Great Kim

(Pembaca sepi, saya order Tuan Kim culik awak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Pembaca sepi, saya order Tuan Kim culik awak. Grr)

-TGK-

Mereka saling berbalas pandangan. Sepasang mata Tuan Kim yang dijegil garang membuatkan Mi Yeon gelisah seperti banduan yang melarikan diri.

Apa tenung-tenung? Geget kang.

Nasib Tuan Kim kacak. Mi Yeon fikir berkali-kali juga untuk tunjuk emo kepada majikannya.

Hormati Tuan Kim. Itu sahaja yang bermain di fikiran Lee Mi Yeon saat matanya terpaku pada wajah Kim Taehyung yang menegang.

Katanya, isteri cantiknya turut serta bersama. Ini batang hidung pun tiada habuk. Adakah Puan Kim terlalu sibuk untuk menguruskan hal pencarian anak mereka?

"Ayuh, kita cari anak aku. Budak lelaki semuda dia asyik memberontak. Sakit kepala aku melayan budak kecil ini."ujar Tuan Kim sambil menyelak lengan baju kemejanya.

Helaian rambut warna perangnya dikuak kasar ke belakang dengan gayanya.

Woosh, terpegun Mi Yeon menatap keindahan ciptaan tuhan itu. Tubuh tinggi lelaki itu dibuntutinya dari arah belakang.

Satu hal yang penting sekarang ini, keselamatan anak Tuan Kim menjadi keutamaannya.

Pantang dia hilang fokus sedikit, mulalah anak kecil itu menghilang.

-------

"Kau hilang mana? Tahu tak aku penat cari duit untuk sara kau dan mama bertuah kau tu?"tempik Kim Taehyung.

Hampir gugur jantung aku apabila suara garau smexy itu bertempik seperti singa kelaparan.

"S-sabar Tuan Kim. Mungkin ada sebab anak Tuan hilang. Kita dengar dulu cakap dia. N-ne?"

Ha sudah. Lelaki itu mencerlung tajam ke arahku. Sambil dia berdiri mencekak pinggang, Taehyung pandang aku serupa nak telan hidup-hidup.

Aniya, saya masih mahu hidup lama Tuan.

"Kau jangan menyibuk urusan hidup aku. Budak ni selalu sangat hilangkan diri. Dah tahu rumah agam ni besar. Nak tayang cerdik tu celah mana?"balas Taehyung dengan nada garang.

"Kau. Masuk bilik. Papa laksanakan perintah larangan. Hilang lagi. No more fun and snacks for your little ass. "

Usai arahan kerasnya bergema di ruang udara, anak lelaki tunggalnya mencicit lari ketakutan ke tingkat atas.

Tuan Kim menyerahkan sampul berisi sesuatu kepada aku. Alis keningnya terjengket naik tika aku masih enggan menyambut hulurannya.

"Ambil deposit gaji kau. From now, kau pengasuh anak aku."dia membebel tanpa noktah.

"T-tapi, saya nak balik rumah Tu-"

Tuan Kim tersenyum senget memandang gelagat aku yang tersangat gelisah.

Jadi tutor dah cukup beb. Dia jerat aku jadi pengasuh anak nakal dia tu.

Silap hari bulan,  rambut aku tumbuh uban sis.

"Kau dah pegang deposit tu. Esok bawa kain baju dan jaga anak aku untuk sebulan. Wife aku tak bermalam di rumah sebulan dua ini."

Senangnya isteri Tuan Kim campak anak dia dekat aku. Husband dia pun satu pasal.

Aku tutor je kut. Bukan bini kedua dia.

"Please? Aku harapkan kau seorang je."

Ayat please ditutur suara mahal Tuan Kim melemahkan pendirian aku. Aku menyambut huluran tangan Tuan Kim Taehyung.

"Deal?"

Aku mengangguk. Pasrah sekali.

"Deal, Tuan."

Perjanjian singkat petang itu pembuka episod kisah kami berdua.

Perjanjian ini bakal menjerat aku kelak. Hati aku sendiri merasakan sesuatu.

Sesuatu yang bikin hati dan minda kurang enak memikirkan sebulan dua bersama keluarga Kim ini.

-tbc-

Bab ini sekadar filler chapter. Bab 04 yang panas panas.

Eh, nak ke saya update?

Say mwahhh❤❤


[C] The Great Kim | KTHWhere stories live. Discover now