Bab 18

101 2 0
                                    

Syirah Pov

    Hari ni aku nak pergi Mid Valley.Saje cuci2 mata,bosan duduk rumah baik keluar daripada buat kilang taik mata...hehe

    Aku bersiap untuk ke Mid Valley.Hanya berpakaian baju shirt dan luar pakai hoodie and seluat jean.Simpel.

    Selesai semuanya aku pun turun ke bawah untuk makan tgh hari.Ceh dah pukul 2 tgh hari lagi ke.Sampai di anak tangga terakhir aku terdengar suara mummy dan daddy yg sedang berbual di ruang tamu.

    "Bilalah Zaf tu nak dtg jumpa kita,saya dah rindu dekat si Nad tu"kata Puan Zalia kepada Encik Syukri."Alah awak ni biarlah diorang nak spentime bersama,nak honneymoon ke nanti diorang baliklah"balas Encik Syukri.

    Aku hanya mendengar dan menjongket bahu sahaja.Aku terus melangkah ke arah ruangan meja makan untuk makan.Sumpah dh lapar giler ni.(Ooi hang tak makan sebulan ke!!)"eh kau suka hati akulah"balas Syirah..hehe back to the topic.

  Skip

    Aku menjelajah semua tempat di Mid Valley.Rambang mata tgk banyak baju and kasut kat sini.Seyes aku tak bole nak buat pilihan ni.

    Aku masuk ke satu kedai ke kedai yg lain.Apabila aku berada di kedai yg ketiga,aku ternampak kasut sneeaker(kalau salah jangan kecam hehe tak tau lah betul ke tidak ejaannya)

     'Bapucks cantik siaa'desisku.Aku ingin mencampai kasut tersebut tapi kasut tu tinggi giler,'aku dh lah pendek odoe!'baru nak capai sekali lagi,ada tangan yg dh ambil dulu.'wei taulah aku pendek tapi takkan takleh tanya dulu'

    Aku pun pusing ke belakang melihat gerangan yg mengambil kasut aku tadi.Ceh belom jadi milik aku pun lagi..hehe.

    Dan rupa-rupanya ialah...."Muaz!"terkejut aku melihatnya disitu."Nah ni untuk awak,tadi saya nampak awak tak sampai nak ambik kasut tu,tu yg saya tolong"balas Muaz panjang lebar."Ooh yeke thanks hehe"kata ku sambil mengambil kasut yg dihulur oleh Muaz tadi.

    Selesai membuat pembayaran,aku dan dia keluar dari kedai dan singgah di 'Restaurang Nasi Ayam'yg terkenal di situ.Dia kata dia lapar jadi aku ikut je lah...hehe aku pun lapar juga yelah nak dekat dua jam aku pusing satu mall ni mau nak tak penat.

    Kami melangkah masuk dan duduk di tempat yg agak tersorok dari orang ramai."Awak dtg sorang je ke"tanya ku kepadanya."Haah sorang je,saya bosan tu yg jalan2 tapi tak sangka pulak bole jumpa awak kat sini"balas Muaz jujur.

    "Ooh samelah kiter"balasku tersengih.Dia hanya tersenyum manis.'Ya allah asal hensem sangat ni'desis ku.'Eh aku dah angau ke ni.'bisik hati ku sambil mengeleng kepala."Awak kenapa Irah"tanya Muaz pelik."Hehe tak ada pape saje je"balas ku tertunduk malu.

    Kami makan sambil bergurau senda.Tak sangka pulak yg Muaz ni seorang yg kelakar...hehe.

End Syirah Pov

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    Nadia sedang menonton tv ketika iphoneku berbunyi minta diangkat.Aku pun menjawab panggilan tersebut."Aslm ye mummy ada apa call Nad"kata Nadia setelah memberi salam.

   "Wslm Nad,dah lama kamu dgn Zaf tak dtg rumah mummy,bila nak dtg mummy rindu kamu Nad"balas Puan Zalia."Hmm nanti hujung minggu ni Nad ajak abg Zaf dtg ye my"tutur Nadia lagi.

    "Hah yelah nanti mummy masak special ok"balas Puan Zalia teruja.Sape tak teruja anak menantu nak balik..hehe."Ok mummy nak letak dulu eeh nak masak makan malam"kata Nadia dan mengakhiri perbualan tersebut.

Skip

     Nadia menghidangkan makan malam untuk dia dan Zafran.Sedang sibuk meletak makanan loceng dibunyi dari luar.

Layakkah Aku..[C]Where stories live. Discover now