DOKUZ HAFTA SONRA
İstanbul'daydım.
Pişmandım.
Eğer o son mektubu yazmasaydım en azından arkadaşlığımız bozulmayacaktı ve belki de endişeli değil de mutlu bir şekilde gelecektim İstanbul'a.
Mektubuma cevap alamadığım için bir hafta önce endişelendiğimi ve iyi olduğunu görmek istediğim için İstanbul'a geleceğimi, aynı yerde buluşmak istediğimi yazmıştım.
Şimdi ise tam üç saattir bu kafede umutsuzca bekleyişimin sonuna gelmiştim. Gelmeyeceğini anlamış, evime dönmek için yola koyulmuştum.
Her şeyi bitirmiş gibi hissediyordum.
~
BİR HAFTA SONRA
Ellerimde kocaman bir kargoyla eve girdim. İçimde yeşeren çaresiz umut bana bu kargoda sonunda bir mektup olduğunu fısıldıyordu.
Bir yanım o umudu dinleyip heveslenmek isterken diğer yanım ise beni hayal kırıklığından korumak için bu işi artık boşvermemi söylüyordu.
Odama geldiğimde kucağımdaki kargoyla birlikte yere oturdum ve kargoyu açmaya başladım.
Hızlıca söktüğüm bantlar sonunda bittiğinde ve gelenler gözlerimin önüne serildiğinde ne olduğunu anladım ve gözyaşlarıma engel olabilmek için büyük bir çaba sarf etmem gerekti.
Ona beş yıl içerisinde yazdığım tüm mektupları bana geri yollamıştı.
Yanaklarımdan aşağıya ahenkle süzülen gözyaşlarıma aldırmadan titreyen ellerimle rastgele bir mektubu alıp okumaya başladım.
14/11/2017
Sevgili N,
Bugün ne olduğunu tahmin bile edemezsin.
Hani sana hep diyordum ya; Saçlarımı asla boyamam, doğal rengine kıyamam. Diye.
Kıydım.
Müjdeler! Saçlarımın önleri artık kızıl. Evet, kızıl. Annem beni görünce nasıl şok geçirdi görmen lazımdı. Sonra da,
"Sarı olsa anlayacağım da kızıl nereden esti?" Diye sordu.Sen biliyorsun ama galiba annem yapay sarıdan ne kadar hoşlanmadığımı bilmiyor.
Biliyorum, kural çiğnemiş gibi oldum ama burada oturup da sana doğal saç rengimi söylemedim sonuçta.
N, bir çılgınlık yap ve bir sonraki mektubunda bana saçlarını kızıla boyadığını söyle.
Tabii yapmak zorunda değilsin... ama yaparsan fena bir şey olur.
Sevgilerle,
Mektup arkadaşın Sim.10.sınıfa giden Aysim'in çocuksu enerjisi ve çılgın isteği bana gözyaşlarıyla ıslanmış bir tebessüm bahşetmişti.
N'in bir sonraki mektubunu hatırlayınca da geçmişin kırık tebessümü daha da büyüdü.
Saçlarını kızıla boyadığını yazmıştı.
Elim hızlıca bir başka mektuba gitti.
01/10/2015
Sevgili yeni mektup arkadaşım,
Lütfen şimdilik beni mazur gör çünkü hayatımda ilk defa birine mektup yazıyorum ve o da sana denk geldi.
Yazma konusunda pek de iyi olduğum söylenemez. Aramın iyi olduğu şey kelimelerdir. Süslü kelimelere, laf cambazlığına bayılırım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Satırlarımız Geçmişe İlikli
Short Story(Tamamlandı.) Sevgili N, Amaçsızız. Yaşamak için yaşıyoruz yalnızca. Kendimize bir faydamız dokunmuyor ki başkasına dokunsun. Küçük bir yardımdan dahi aciz bu devir. İhtişamı fazla geldi bana belki de. Öyle bir ihtişam ki çünkü bu, sahteliği yanında...