Špatný Den

311 20 4
                                    

"Severusi, proč si takový?" Modrooká dívka se zrzavými vlasy se podívala na chlapce ze zmijozelu, který stál před ní.

"Jsem stejný" bránil se tmavovlasý.

"Ne, nejsi." Dívka kývala hlavou sem a tam.

"Změnil jses." Řekla ona dívka a odešla.
————
"Hah, jsi jen bezmocná nula ze zmijozelu!" Vykřikl na něj chlapec z nebelvírské koleje a strčil do něj.

Tmavovlasý spadl na zem a ostatní se začali smát.

"Do něj Jamesi!" Volali na něj ostatní členové koleje, kteří ho povzbuzovali.
————
(Harry)
"Ani jedno křivé slovo o mém otci!"

"Můj otec byl skvělý muž!"

(Snape)
"Váš otec byl svině!"

(Brumbál)
"Lily a Jamese Potterovi napadl Voldemort"

(Snape)
"Chlapec přežil, nic mu nehrozí"

(Brumbál)
"Má její oči"

"Má její oči"

"Má její oči"

(Snape)
"Lily..."

Severus se probudil z dalšího živého snu a prudce si sedl. Snažil se to vstřebat a nezhroutit se jako vždy, ale ani tentokrát svou bolest nezkrotil.

Neplakal, jen ho bolelo srdce, že tu už jeho Lily není. Dal by za to vše, kdyby žila.

Zjistil, že je půl páté ráno. Snídaně byla obvykle po sedmé a tak šel připravit pár lektvarů na hodinu.

Ve své laboratoři byl dlouho. Chtěl zapomenout na sen, který ho tak rozrušil, a k jeho očekávání to pomohlo.

Věnoval se míchání lektvarů a úplně ztratil pojem o čase.

Když připravoval veritasérum, nečekaně do místnosti vešla Hermiona a on upustil soví pírko do vroucí vody, která trochu vybouchla a udělala kouř.

"Slečno Grangerová co tu děláte?! Kvůli vám jsem to zkazil."

"Omlouvám se, pane profesore" řekla dívka a čekala že její koleji srazí body.

"Nemáte být ve třídě?" Řekl naštvaný Snape a utřel si obličej od kouře.

"No, před Vánocemi jste mi nařídil abych na vaše hodiny nechodila a-" vysvětlovala Hermiona.

"Ano, ano už si vzpomínám. Tak co tu chcete?" Odstoupil od svého stolu a přešel k sobě do kabinetu.

Laboratoř měl spojenou s kabinetem, nemusel tak běžet z jedného křídla hradu do druhého.

"Přišla jsem vám odevzdat svou práci" řekla a dala mu pár svitků pergamenu na jeho stůl.

"Dobře, podívám se na to, můžete odejít" řekl Snape a Hermiona se na něj divně podívala.

"Vy mi nedáte další úkol?" Zeptala se ho dívka a stále se dívala na profesora, který ten den nebyl ve své kůži.

"Oh, a-ano... v příštím týdnu budem probírat strukturu ingrediencí jejich skupenství, hořlavost a výbušnost. Udělejte na příště stručný seznam, co a kam patří" doplnil Snape a Hermiona se zaskočila.

Severusova Tajemství Kde žijí příběhy. Začni objevovat