MATKA

1.9K 60 1
                                    

Když se potom vrátím domů, všude je ticho. Jako by tu nikdo nebyl.
Dojdu k sobě do pokoje a vidím, že Gaby ještě spí. Ségra šla asi ven s malou. Musím pořád přemýšlet o mé matce. Vzpomenu si na ty papíry co jsem našla v tátově pracovně. Třeba tam bude nějakej kontakt. Vím že jsem tý ženský řekla, že se jí nebudu prosit, ale musím vědět proč to udělala. Proč mě opustila.
Tátova pracovna je odemčená. Což je dobře. Nevím jak bych s tou ortézou lezla oknem. Ty papíry jsou pořád na svém místě.
Najdu svůj rodný list. U otce je napsáno jméno mého otce. A u matky je nějaká Abygaile Tower. Vůbec nic mi to neříká. Ostatní papíry jsou jenom potvrzení od doktora. Žádný kontakt.
Zkusím to najít na internetu.
Do vyhledávače zadám její jméno. Najde mi to několik článků.
...MAFIÁNSKÁ KRÁLOVNA OPĚT NĚKDE JINDE...
...ZVLÁDNE VLÁDNOUT AMERICE I ZE ŠPANĚLSKA?...
Tohle se nedá číst. Musím zkusit najít tu její sestru. Ale jak. Co třeba její jméno.
Claire Tower advokátní kancelář. Je tam její fotka. A shodou okolností tam je i její číslo. Zavolám tam. Musím.
,, Prosím. Tower, advokátní kancelář. Jak vám můžu pomoci? "
,, Tady. Tady Maya."
,, Ahoj Mayo, co bys potřebovala? "
,, Chtěla bych číslo na svoji matku. Dáte mi ho?"
Dlouho se nikdo neozívá. Už se bojím, že mi závěsí.
,, Máš u sebe něco na psaní? "
Popadnu rychle blok a tužku.
,, Ano."
,, Tak si piš..."
Potom co mi řekne její číslo, tak mi vysvětlí, že mi to asi nevezme na poprvé.
,, Děkuju moc. "
,, Mayo nemáš za co děkovat. Já děkuju že ji chceš dát šanci. Měj se hezky. " a típne to. Skvělý. Aspoň na ní mám číslo.
Kouknu se znovu na Gaby, pořád spí.
Proto ji zavolám.
,, Co chcete?" vyštěkne na mě klučičí hlas. Příjemnej hlas.
,, Omlouvám se, ale tohle číslo jsem dostala-"
Okamžitě mě přeruší.
,, Je mi jedno od koho to číslo máš! Jestli jseš spojená s poldy tak si tě najdu a zabiju!" co to sakra je. Vážně mi vyhrožuje smrtí?
,, Tak hele. Ty mi rozhodně nebudeš vyhrožovat smrtí, pokud jo, tak těm policajtům zavolám. A já nechci mluvit s tebou, ale s mojí matkou. Takže mi ji okamžitě zavolej nebo to vyřešíme jinak!"
Je ticho.
,, Ty budeš Maya. Šéfová o tobě pořád mluví. Jsem rád, že jsi se ozvala. Nechtělo by se mi pro tebe jet."
,, OK. Tak mi teď řekni jak se jmenuješ, když ty to moje znáš. "
,, Nějak troufalá, nemyslíš princezno?"
,, Neříkej mi princezno a to tvoje jméno!"
,, Pablo. A tvoje matka tu momentálně není. Jestli chceš můžu ti než přijde dělat společnost po telefonu. "
,, Prostě běž pro moji matku. Nebudu s tebou mluvit. "
,, Fajn princezno, stejně se brzo uvidíme. Už mám objednané letenky. Tak za týden mě čekej. "
A típne to.
Shrnu si to. Místo toho aby mi to vzala matka, to vezme nějakej debil. Říká mi princezno a za týden ho uvidím. Skvělý.
Jdu za Gaby, která už je vzhůru.
,, Jak ti je?"
,, Jsem docela unavená. Ale ty mi řekni kde jsi byla? "
,, Takže. Na brusláku, v nemocnici. A pak doma. "
,, Dobře. Tak jinak. Co jsi dělala?"
,, No na brusláku jsem potkala Thea. Pak po mně chtěl ať jedu do nemocnice. Tam jsme zkusili nějaký věci na rovnováhu. No a tady doma jsem zkusila volat svoji matce. Zvedl mi to nějakej debil a řekl mi, že za týden přiletí. To je asi všechno."
Chvíli mlčí.
,, Ty vole tak to je hustý. A co říkáš na Thea?" usměju se.
,, No? "
,, Je fajn."
,, Takže se ti líbí? "
,, Gaby."
,, Mayo, není na tom nic špatného. "
,, Fajn, je docela hezkej."
,, Tady se nám někdo zamiloval. "
,, Ne Gaby. Nezamiloval."
,, Škoda. Slušelo by vám to."
,, Hele ty dohazovací guru, pojďme si pustit nějakej film a nebudeme řešit chlapy."
,, To se mi líbí. "

Celej večer sledujeme filmy. Gaby pak usne. Jenže mně to nejde. O půlnoci mi zavolá neznámé číslo. Vyjdu na zahradu a zvednu ho.
,, Prosím?"
,, Mayo. Tak ráda tě slyším."
,, S kým volám? "
,, Promiň. To jsem já. Máma."
,, Kdyby jste byla moje máma tak mě jako miminko neopustíte. "
,, Kdybys byla v mé situaci tak to taky uděláš."
,, Nikdy bych se nevzdala svého dítěte. Nikdy. "
,, Až se uvidíme tak ti všechno vysvětlím."
,, Kdo řekl že se s váma chci vidět."
,, Já si tě najdu. Sice se uvidíme až později, ale i tak si tě ode mě někdo najde už příští týden. "
,, Pablo?"
,, Ano, Pablo. My dvě se uvidíme později."
Hovor ukončím. Už na to nemám.
S mobilem hodím do trávy. Zhroutím se na zem. A nejspíš tam i usnu, protože mě probudí světlo. Od slunce. Začíná nový den. A blíží se den kdy se uvidím s Pablem.

KDYŽ JSEM HO POTKALAKde žijí příběhy. Začni objevovat