Tyim

23 0 0
                                    

1942 június 28.-át írunk

Az egységünkhöz újoncok értékezték mi a 109-es csapat sokat látott és összeszokottak voltunk nagyon heves harcok árán védtük meg a vonalainkat és még területeket is foglaltunk el,így vagyunk most itt Tyim külvárosában.
Az ellenségesmozgasokat figyeltük 2 napig és a felderítők is osztoztak a véleményünkön miszerint a város érősen védett.A muszka több nehéz üteget,harckocsit és számos mindenre kész katonát vonultatott fel.Ékes példa erre ,hogy egy hadifogságba esett katona vallomása alapján azért ilyen elszántak mert ha visszavonulnak helyszínen agyonlövik a komiszárok és talán a legfontosabb az,hogy itt nőttek fel.A németek meg kegyetlenül bánnak a civilekkel.Gyakori az erőszak, lopás, a kivégzés és otthonaik felgyújtása.Ezzel mást nem érnek el csak azt ,hogy tisztaszívből harcoljanak.
.......
Ezek vagyunk mi...hősként vonultunk be de rá kell jöjjünk mi csak egy gyilkos horda vagyunk...Több ezer kilométerre harcolunk a bolsik ellen.Olyanokat ölök meg nap mint nap akik nekem nem ártottak.
Ha a románok,szlovákok vagy olyanok ellen kellene hadatviselnem akik miatt elcsatolták a területeinket 1920-ban ,elfogadnám...
Édesapám milyen büszkén mutogatott engem a barátainak...talán most is szivarfüstbe burkolva,finom bőr mellett,kártyázik a barátai körében s büszkén meséli, hogy én egy hős vagyok.Hát édesapám hallja meg itt csak nyomorúság van és szenvedés.Roham előtt mindig iszok mert félek,nagyon félek!A halál nem válogat csak szimplán mell magasságban kaszál.

Nem adom fel!Harcolok!Nincs mit vesztenem...csupán az újoncokat sajnálom.Szépen felöltözve,tiszta ruhában,mindenre készén várják a harcokat pedig mint kiderült az a 3 srác kik hozzánk kerültek éppenhogy betöltötték a 18-at.Annyira fiatalok ,hogy még borotvát sem fogtak.Ezeknek még otthon lenne a helyük.
Beni fogalmazta meg jól.Amikor beszerettek volna mutatkozni ő csak annyit mondott ,hogy:Ha 1 hét múlva is éltek akkor elmondhatjátok hol születették addig is 1-2!"
Majd miután leteremtette őket oda súgta nekem:,,nézd a jó oldalát..múltkor is volt 2 új fiú,nem érettek a szóból és még is haltak.Most nem is fogok rájuk figyelni van nekem jobb dolgom is...A muszka majd az összes lőszerét beléjük ereszti így ennyivel kevesebb marad nekem.Nekik hála majd hazamehetek!"

Majd mintha mi sem történt volna belekortyolt a pálinkájába.

Beni egy egyszerű ember és mégis boldog.

Talán ha én is innék ilyen lennek de h ha egyfolytában iszok nem vezetné senki a naplómat.

Viszont kedves idegen ki hálálom után kezébe veszi a naplóm nyugovóra térek.Nem lesz egyszerű bevenni a várost ha bevettük írok.Mármint nagyon remélem, hogy írhatok bele.

Kedves naplóm!Onde histórias criam vida. Descubra agora