„Už niesom dieťa!"

42 3 0
                                    

Prešli 4 roky a ja mám oficiálne 16 rokov. Pre väčšinu dievčat v kráľovstve to je normálny vek no pre mňa nie až tak moc. Vek šestnástich rokov znamená pre mňa vek, kedy sa musím vydávať. Otec už má dokonca vybraného princa, ktorého si vezmem a Mama ho tiež prijala, aj keď vie, že sa nechcem ešte vydávať. Ich to však nezaujímalo a povedali tieto priame slová: „Ellizabeta, či sa ti to páči a či nie, vezmeš si toho princa!" Ani mi nepovedali jeho meno, vraj to je ešte nepotrebné pre mňa. O pár dní prišiel do hradu krásny bielo-modrý kočiar s erbom draka. Erb bielo-modrého koča mi niečo pripomínal no za kráľovnú Dovu som si nemohla spomenúť čo. Mama mi bleskovou rýchlosťou pripravila šaty a zavolala slúžky, aby ma obliekli. Ani sa nenazdalo a mala som šaty na sebe. Boli jemne pozlatené s krémovými doplňkami, boli dlhé až po zem a krásne sa leskli. Mala som na sebe prvý krát aj korzet. Ako malá som sa vždy tešila na korzet, kvôli mojej staršej sestre, ktorá v tom vypadá bohovsky. Otvorila som môj zápisník, kde si zapisujem dôležité veci „13.5.1689- korzet nie je tak pohodlný, ako som si myslela."
Obula som si moje obľúbené topánky na potpätku a zamierila do striebornej sály. Tam ma už čakala Mama, Otec, starší bratia Maxim a Eguel, mladší brat dominik a staršia sestra Marika. Hneď ako som vstúpila do sály, všetky oči padli na mňa. Cítila som sa nervózne. Sestra a bratia sa na mňa pozerali, že či som to ja a zdálo sa mi, že Mama aj posmrkávala. Otec ako vždy neukázal skoro žiadné emócie. Postavila som sa k nim. Nečakali sme dlho a rodina s erbom draka sa objavila vo vstupných dverách sály. Ešte ráno mi stihla sestra povedať, že rodina sa volá Chatham [čítaj Kethm], a že sú zo Saint Islands. Ostrovy Saint Islands sú vedené kráľom Gregóriom III. a kráľovnou Dovou. Počula som niekde, že majú staršieho syna a mladšiu dcéru. Keďže predpokladám, že sa nebudem vydávať za dievča, ten starší syn je môj budúci manžel. Celkom divné povedať slovo 'môj budúci manžel' keď ani neviem, kto to je. Cvakla som späť do reality, keď do mňa jemne strčil Maxim. Poklonila som sa "prepáčte, som princezná Ellizabeta hradu Victoria," Princ, ktorý mi prišiel veľmi známy sa predstavil "princ William Chatham z kráľovstva Saint Islands." Ako sa ostatní predstavovali, nemohla som spustiť oči z princa Williama, bol mi až veľmi podozrivý. Pri večeri, keď sa ma zrovna nepýtali otázky, som rozmýšľala o Williamovi.

Dear William...   Kniha 1Donde viven las historias. Descúbrelo ahora