مثل كل يوم منذ غيابه تجلس في الحديقه تبكي لقد اشتاقت إليه كثير قلبها يؤلمها و روحها معه تشعر أنها تعيش بلا روح هو ليست زوجها فقط بل هو زوجها و حبيبها و أبيها و أخيها و أقرب صديق لديها تعشقه و كلمه العشق قليله على احساسها به تريده معها دائما تريد أن تشعر به تتنفس رائحته تضم نفسها إلى صدره و تبكي و تعتبه على طول غيابه نظرت إلى تلك الصورة الخاصه به بين يديها و أخذت تتحدث معه.
حور : ماشي يا أسد كل ده غياب انا تعبت من الموضوع ده وحشتني اوي اوي يا أسدى و نفسي أسمع صوتك هي حور حبيبتك مش وحشاك و الا ايه عارف انا محصماك و مش هكلمك تاني ابدا ابدا.
جاء ذلك الصوت من الخلف الذي أعاد لها روحها من جديد : و أسدك يهون عليكي تعملي فيه كده و توجعي قلبه.
نظرت خلفها بعدم تصديق أنه هنا أمامها هو حقيقه ليس تخيل منها مثل كل يوم انشرح قلبها و سقطت الدموع من عينيها مره اخرى و لكن تلك المره دموع فرح سعاده اشتياق و جنون في لمح البصر كانت داخل أحضانه تبكي أما هو ضمها إليه بقوه اشتاق لها و الي كل تفاصيلها تلك القصيره التي سرقت قلبه و عقله كان يفعل المستحيل حتى ينهي تلك المهمه و يأتي إلى معشوقه الروح وضع رأسه داخل عنقها يتنفسه بتلذذ و يقبله قبلات متفرقه و لكنها ابتعدت عنه فجأه و هي تصرخ بغضب.
حور : ايوه تهون عادي جدا زي ما أنا هنت عليك و وجعي كان عادي عندك.
أسد بذهول : وجعك انتي يا حوري عادي عندي..
حور : اه لما تكون عارف اني مقدرش اعيش من غيرك و تبعد كل الفتره دي انت عارف كويس اوي يا أسد اني مش بعرف اعمل اي حاجه في حياتي من غيرك تبعد كل ده ليه.ضمها إليه مره اخرى بحنان : غصب عني يا روحي انتي عارفه شغلي صعب ازاي آسف مش هبعد عندك كده تاني.
رفعت رأسها له ثم نظرت إليه ببراءة : وعد.
أسد بعشق : وعد. ثم أزاح عن وجهها تلك الدموع : كفايه دموع بقى عشان دموعك بتوجع قلبي.حور : سلامه قلبك من الوجع عشان القلب ده بتاعي انا لواحدي يا ابن نيره.
ابتسم إليها بسعاده و وضع يده على قلبها قائلاً : و ده ملكي لواحدي يا بنت اخت نيره.حور بسعاده : وحشتني اوي اوي انت و غلاستك.
أسد بصدمه زائفة : انا غلس.
هزت رأسها دليلا على صدق حديثها أسد بتوعد : بقى كده طيب تعالي بقي.حملها و وضعها على الأرض و أخذ يدغدغها بقوه و هي تضحك بشده.
حور بسعاده : خلاص يا أسد مش قادره.
أسد بسعاده هو الآخر : مش سيبك غير لما تقولي انتي بنت مين..
حور بتلاعب و هي تعلم ماذا يريد : انا حور بنت عاصم.
أخذ يدغدغها بقوه أكبر : قولتي بنت مين.
حور بضحك : هههههههه خلاص حور بنت أسد انا حور أسد الدالي.
ابتعد عنها و هو يقول بغرور متصنع : ايوه كده ناس مش بتيجي إلا بالعين الحمره .
حور بعشق : بس بحبك و الله العظيم.
أسد بحنان : بعشق أمك.
حور : و انا بموت في أهلك.
أسد بمرح كالعادة : بيئه اوي يا بت.
أنت تقرأ
رواية نيره و الفهد الجزء الأول و الثاني
Romansaعاش عاشق إلى زوجته حد النخاع و لكن أخذها منه الموت اقسم أن لا يعشق غيرها و لكن دخلت ذلك الصغيره إلى حياته. تاريخ ابتداء الجزء الثاني يوم 1 أكتوبر لعام 2020