الفصل الحادي والعشرين

60K 1.6K 198
                                    

الحاج عتمان : بقى دي الأمانه يا ولد الدالي نيره تتصل بيا عشان حاتم يكون معاها في المستشفى في مواقف زي اللي كانت فيه يا خساره ثقتي فيك.

فهد بغضب : مين كان معاه ابنك.
رد عليه حاتم بغضب : أيوه أنا عشان الراحل ابو العيل عمل نفسه ميعرفهاش انت عارف هي حست بايه و الدكتوره بتقولها جايه تعملي تنظيف ليه هو أبو الطفل فين انت ايه يا أخي معندكش دم فاكر الناس كلها تحت أمرك.

فهد بحده : انت هنا في قصر الدالي يبقى تحترم صاحبه و مالكش دعوه بالحاجات دي و لو عايز تقعد هنا يبقى بأدب.
عتمان : انت يتطردنا من بيتك يا فهد.
فهد باحترام : لا طبعا يا حاج عتمان البيت بيتك بس ابنك يا ريت يحترم صاحب المكان اللي هو فيه.

ترك فهد الغرفه و رحل فهو يعلم أن استمر الجدال أكثر من ذلك سوف يحدث أشياء هو لا يريدها.

نيره : متزعلش يا حاتم و شكرا على كل اللى عملته معايا.
حاتم بحب : انتي تأمري و أنا انفذ يا نونو.
نيره : ماشي يا سيدي أنا هروح الجامعه و راجعه تاني.

رحلت هي الآخر أما هو يظل ينظر إليها بعشق فهي محبوبه الطفوله بالنسبه له.

_____شيماء سعيد_____

صعدت امنيه إلى غرفه السيده ماجده طرقت الباب نظرت إليها السيده ماجده بغضب.

ماجده : انتي مجنونه افرضي حد شافك.
امنيه ببرود : عادي ايه المشكله جايه لمرات عم جوزي.
ماجده : صفاء بلاش جنان فهد مش سهل زي ما انتي فاكره.
امنيه : اولا انا من هنا و رايح امنيه صفاء ماتت أما فهد هيموت و يقرب مني و بقى زى الخاتم في صباعي ثانيا انتي ازاي تخبي عليا موت جوزي و ابو بنتي.

ماجده بتوتر : مين قالك ان كامل مات.
امنيه بغضب : ده كل اللي همك يا ماجده هانم هقول لليله ايه ابوي مات ازاي و بعدين أنا عملت كل ده عشان بنتي مش عشانك و لا عشان المحروس اللي مات.

ماجده بغضب : واطي صوتك مات جوزك أعداءه كتير و أنا مالي.
امنيه : بس كده الحساب هيتغير بعد موته.
ماجده : يعني ايه.
امنيه بخبث : يعني التمثليه عجبني قرفت من العيشه الفقر اللي كنت عايشه فيها أنا و بنتي و جوزي مش بيفكر غير في نفسه عايش في قصر و عنده فلوس بالكوم و بنته و مراته في حاره بييجي وقت مزاجه عشان أنا شبه حبيبه القلب كده كفايه اوي.

ماجده : انتي كده بتلعبي في عمرك.
امنيه : عادي يا هانم مش مشكله كده كده انا مش هورث في كامل عشان طلقني من سنه و البنت على اسم جوزي الأول يعني هي كمان مش هتاخد منه حاجه و فهد الدالي ده طاقه القدر اللي انتفحت و أنا بقى عايزه كله ليا حتى لو قتلتك انتي و نيره.

ماجده بغضب : انتي بتهدديني يا بت انتي اوعك تنسى نفسك و انا مين و انتي مين.

امنيه : أنا امنيه هانم الدالي حرم فهد بيه الدالي اوعي انتي تنسى ده.
ماجده بخبث : انتي عارفه لو عرف الحقيقه هيعمل فيكي ايه.
امنيه بخبث أكبر : متخافيش عليا مش هيعرف.
ثم قالت لها بتهديد : خافي على نفسك اصل اللي في سنك الموت قريب منهم.

رواية نيره و الفهد الجزء الأول و الثاني حيث تعيش القصص. اكتشف الآن