34

17 6 0
                                    

" Dryad ?? "

" Ya , Dryad . Dryad Elves . Semangat Bunian Pokok . Cubalah engkau minta pertolongan daripada mereka . Sembuhkan luka kau yang memburuk itu , Haknyeon ."








[= Dunia Magika =]





📆25.08.2020 , Tuesday
3.30 a.m KST
🏠Utara Dunia Magika

Haknyeon tersedar daripada lenanya selepas bermimpi seseorang memberitahunya tentang cara merawat lukanya yang semakin memburuk . Dia mengeluh seketika .

Adakah mimpinya boleh dipercayai ?

Di manakah Dryad tinggal ?

Hyewon yang merasa terganggu itu turut tersedar dari lena .

Hyewon : Kanda , kenapa bangun dari tidur ini ?

Haknyeon : Kanda bermimpi , dinda .

Hyewon : Tentang ?

Haknyeon : Tentang cara merawat luka kanda ini .

Hyewon : Bagaimana cara merawatnya ?

Haknyeon : Kita perlu minta pertolongan Dryad untuk sembuhkan luka ini .

Hyewon : Dryad ? Makhluk itu sukar untuk dijumpai . Di mana kita ingin mencarinya , kanda ?

Haknyeon : Tidak tahu . Huh ~

Hyewon : Kanda tidurlah dahulu . Usah fikirkan tentang perkara ini . Rehatkan diri dan kita cari akal cara untuk jumpa Dryad itu .

Haknyeon : Ya , baiklah. /cium sekilas bibir Hyewon/

Hyewon : /senyum nipis/







Pada masa yang sama ....

🏠Warung Makgeolli , Kampung Magika


Hyeong Seo termenung jauh sambil cangkir pada tangannya di pusing-pusing . Sotong kering goreng di biarkan di atas meja tanpa menjamahnya sedikit pun .

Xxx : HYUNG-AH !!!

Terkejut Hyeong Seo dibuatnya . Dari jauh dia sudah mengenali siapa yang memanggilnya . Ahhh , si pembuat masalah .

Kim Chae Won (thanks itznaqi sbb bagi cadangan untuk pasangan Kevin)

Chaewon : /tepuk meja/ Hyung-ah !

Hyeong Seo : Yah , kamu tu perempuan . Jaga sikit adab tu .

Chaewon : Leceh ah !

Oh lupa nak bagitahu . Chaewon ni anak angkat Keluarga Moon . Dia dari dunia manusia dan dibawa ke Dunia Magika ini kerana dulu ayahnya telah membuat perjanjian dengan Rajawali Lee Sung Yeol untuk memberikan Chaewon kepada mereka .

Dan semasa dia berumur 15 tahun , dia telah dibawa ke sana . Dia selalu buat kecoh di kampung itu serta perangainya yang serupa jantan itu buatkan ramai yang mengenalinya . Dan juga dia kerja sebagai perisik di kampung itu . Perisik Rajawali .

Chaewon : Hyung-ah , kenapa duduk sini ? Kenapa tidak berehat di rumah sahaja ?

Hyeong Seo : Sibuk jelah kau ini !

Chaewon : Meh Chaewon teman hyung minum kat sini . Ahjumma ! Semangkuk makgeolli !

Ahjumma : Baiklah .

Chaewon : Hyung , saya dah jumpa jejak Bae Seung Mi .

Hyeong Seo : Benarkah ?!

Chaewon : /angguk/ Dia berada di Utara Dunia Magika .

Ahjumma tadi menghidangkan makgeolli itu kepada Chaewon . Chaewon tersenyum nipis sebelum Ahjumma itu pergi .

Hyeong Seo : Dengan siapakah dia tinggal ?

Chaewon : Ju Haknyeon dan Kang Hyewon , pasangan yang mempunyai kedai madu lebah sendiri .

Hyeong Seo : H-haknyeon ?

Chaewon : Ini lukisannya . /hulur kertas yang berlukiskan Haknyeon/

Hyeong Seo : /menitiskan air mata/ S-seolma ~

Chaewon : Hyung-ah , waegeurae ?

Hyeong Seo : D-dialah antara kawanku yang tercedera parah 5 tahun yang lalu .

Chaewon : Macam Changmin hyung ?

Hyeong Seo : /angguk/

Chaewon : Aigoo , hyung-ah . Uljimma~ Macam orang bodoh pula hyung ni .

Hyeong Seo : Yah ! Inom ! (You punk!)

Chaewon : Hehehehe . Jomlah sambung minum . Malam ni kita bergembira je . Tak mo shedih2 .

Hyeong Seo : /lap air mata/

Selepas beberapa mangkuk makgeolli mereka berdua minum , mereka mulai mabuk . Pipi mereka berdua mula kemerahan . Yang paling teruknya adalah Chaewon . Dia tersengih tengok muka Hyeong Seo . Hyeong Seo pula mamai kerana terlalu letih .

Chaewon : Hyung-ah ! /letak tangan atas bahu Hyeong Seo/

Hyeong Seo : Mahu apa ?

Chaewon : /pegang kedua belah pipi Hyeong Seo/  Hyung tahu tak .

Hyeong Seo : Tahu apa ?

Chaewon : Bibir hyung buatkan titew nak cium je au .

[ Scene ni terinspirasi daripada scene cerita Twenty Twenty yang Yeeun mabuk dengan Bohyun . Auch i ship them !! Chan hensem auuu ]

Hyeong Seo : Ihhh apa yang—hicup— kamu merepek ini , Kim Chaewon ?

Chaewon : Jjiniya !! (Betullah!!) Dan hyung buat titew cair setiap kali hyung sedang bekerja . Auch ~

Hyeong Seo : Lepaslah ~

Chaewon : Aip ! Andwaeyo ~ /cium Hyeong Seo + tertidur/

Hyeong Seo : /terkejut/

" Apakah perasaan ini ? "






—To Be Continued—


Guys , gue busy kelas online guys . Mohon maafin gue guys .

[OG] ARAYA , THE ASSASIN อารยานักฆ่า [KBS20] +hurhyunjoon+Where stories live. Discover now