" Pabila lelaki berseorangan di lautan pada waktu malam , suara merdu yang mendayu kedengaran .
Suara merdu yang bahaya .
Jangan tergoda .
Kerna makhluk itu sungguh licik . "
[+ Rain Forest , Busan +]
—우림 , 부산—[Note : Chapter lepas tu hari dia salah er . Sptutnya hari Rabu . Author pening ehek ]
📆19.08.2020 , Wednesday
⏰3.30 p.m KST
🏠Bhg. Utara Hutan MagikaSeorang lelaki ralit termenung sehinggakan si isteri yang memerhati diendahkan . Si isteri tersenyum melihat raut wajah suaminya yang serius itu .
Xxx : Haknyeon .
Haknyeon : /tersedar/ Ya , Hyewon ?
Hyewon : Jamahlah dulu manisan ini . Jangan asyik termenung sahaja .
Haknyeon : /senyum/ Baiklah . Saya makan dulu !
Hyewon : /tergelak kecil/ Awak termenung jauh tadi , kenapa ?
Haknyeon : /geleng/ Tiada apa-apa . Cuma rindu akan Kampung Magika .
Hyewon : Kenapa tidak mahu pulang ke sana ?
Haknyeon : /tunjuk luka pada tangan kanannya/ Luka ini belum sembuh . Biarlah luka ini sembuh dahulu .
Hyewon : /angguk/ Kita tunggu buat beberapa purnama , ya ?
Haknyeon : /angguk/ Makanlah .
📆19.08.2020 , Wednesday
⏰5.30 p.m KST
🏠Astaka membacaPara-para menteri masuk ke dalam astaka sambil mengiringi Rajawali Lee yang juga turut serta dalam perjumpaan kali ini .
Rajawali Lee Daeyeol
Seorang Rajawali yang muda dan ramah .
Namun , tegas dalam keadaan yang tegang .
Seung Mi yang sedang membaca di sebalik tirai bersama dengan Youngjae itu terkejut dengan kedatangan mereka .
Youngjae segera menunduk hormat apabila Rajawali datang ke tempat mereka . Seung Mi juga menunduk hormat walaupun terasa janggal .
Rajawali Lee : Ouh , dari manakah kamu wahai gadis ? Tidak pernah nampak wajah tuan hamba selama beta memerintah dunia ini .
Seung Mi : P-patik datang dari .....
Youngjae : Dia datang dari selatan , tuanku . Masa lahir dia telah berada di sana .
Rajawali Lee : Ooo . Baiklah , kamu berdua boleh sambung membaca ya .
Young/Seung : /angguk/
Youngjae dan Seung Mi menghembus nafas lega apabila Rajawali Lee telahpun pergi .
Youngjae : Mujurlah dia tidak perasan tentang identiti kamu .
Seung Mi : /angguk/ Mukanya nampak garang .
Youngjae : Ya . Tapi , bila keadaan tegang sahaja . Jangan risau , dia makan nasi .
Seung Mi : /ketawa kecil/
Sedang Seung Mi membaca , dia tertarik dengan tajuk pada mukasurat yang dia baca .
' Bab 10 : Bila naga duyung tunjuk taringnya . '
Menarik
Belek sahaja mukasurat sebelah , dia nampak naga duyung mencekik seorang gadis yang mukanya nampak tidak asing .
Terbeliak matanya apabila mengamati wajah pada lukisan itu .
Muka dia ??
Tertulis pada bawah lukisan itu nama watak dalam gambar itu .
Manis anak Kanduk .
Ya , sang malang dalam cerita yang dia baca sebelum ini .
Si Manis .
—To Be Continued—
Siapa dah dengar lagu Baragi - Hyunjoon Heo ???
Sumpah best tho lagu dia .
Hwall/Hyun Joon nampak kurus sikit .
Dulu pipi dia buat aku nak cubit jahhhh
YOU ARE READING
[OG] ARAYA , THE ASSASIN อารยานักฆ่า [KBS20] +hurhyunjoon+
Fantasía" Membunuh untuk dapatkan apa yang kau inginkan sebenarnya tindakan bodoh , Araya . " " Let me kill you softly , dear . " RANKING :- #1 CLC 18082020 #2 HWALL 18082020 Title : Araya , The Assasin Genre : Fantasy , Mystery Rate : PG-13 , PG-15 Cast...