23

18 6 0
                                    

Dan muka naga duyung itu adalah ....

Araya ?

Dia membelek muka surat seterusnya . Terdapat kisah-kisah tentang naga duyung itu .

' Manis anak Kanduk bersumpah yang dia akan dilahirkan sebagai teman si naga duyung agar dia dapat menebus kesalahannya . '

Apa kesalahan Manis ?

' Manis disukai oleh semua penghuni hutan di kayangan . Naga duyung yang bernama Ratna itu cemburu kerana Manis telah mengambil alih tempatnya sebagai gadis yang terkenal di sana . Kerana merasa bersalah , Manis sanggup dibunuh dan bersumpah agar dia dapat menebus kesalahannya . '

Seung Mi mengambil buku cerita ' Sang Kayangan dan Sang Malang ' yang dibawanya bersama .

Pengakhirannya sungguh tragis . Sang Kayangan ataupun namanya Wira itu menangis sekuat hati sambil memegang anaknya yang baru lahir .

Dia dibelenggu perasaan menyesal , kecewa dan menyalahkan diri sendiri .

Dia menyesal kerana dia telah mendera si Manis sedangkan sebelum ini dia amat mencintainya .

Dia kecewa tidak dapat melindungi si Manis di saat dia sedang terseksa .

Dia menyalahkan dirinya kerana dia gagal jadi suami yang terbaik untuk si Manis .

' Selepas Ratna membunuh Manis , telinganya mendengar bisikan-bisikan halus daripada seseorang . Ianya mengatakan bahwa Ratna telah melakukan dosa yang besar . Ratna perlu tikam diri sendiri untuk tebus dosanya . '

Seung Mi : Hamba pulang dahulu . Hamba rasa tidak senang hati .

Young Jae : Hah ? Mahu hamba hantarkan ?

Seung Mi : /geleng/ Terima kasih ya . Hamba pulang dulu .

Degupan jantungnya semakin laju berdetak . Dia menuju ke rumah pondoknya lalu diterjah begitu sahaja pintu rumah itu .

Hyun Joon terkejut apabila melihat Seung Mi sudah pulang . Sekarang , Araya sedang berada di atas tubuh Hyun Joon dan bersiap sedia untuk lakukan benda yang tidak baik .

Seung Mi : /marah/ ARAYA ! KELUAR SEKARANG !

Araya : /smirk/ Dah pandai kau tinggikan suara , ya ?

Seung Mi : /mata merah/ AKU KATA KELUAR ! KAU DASAR PEREMPUAN JALANG !

Araya : Yeah , I will . But , this is not the end .

Araya terus keluar meninggalkan pondok itu . Seung Mi segera menutup pintu pondok itu . Dia terduduk sambil meramas kasar rambutnya .

Tiba-tiba , secebis memori berlayar di dalam kotak fikirannya . Itu bukan memorinya .

Itu memori Manis .

Adakah dia adalah Manis suatu ketika dahulu ?

Hyun Joon : S-seung Mi , kau tidak apa-apa ?

Seung Mi : /pandang tajam Hyun Joon/ Apa yang perempuan jalang itu buat di sini hah ? Jawab pertanyaanku dengan jujur .

Hyun Joon : Tadi aku tidur , tiba-tiba sahaja dia datang lalu duduk di atas badanku .

Seung Mi : /keluh/ Aku mahu berehat . Kau makanlah di gerai . Aku tidak mahu masak

Hyun Joon : /angguk/






—To Be Continued—

Sambungan untuk chapter yang lepas .

Author dan decide yang isteri Juyeon adalah .....

Ahn Yujin Iz*One

Ahn Yujin Iz*One

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[OG] ARAYA , THE ASSASIN อารยานักฆ่า [KBS20] +hurhyunjoon+Where stories live. Discover now