26

21 5 0
                                    

Ketakutan tidak akan datang dengan sendirinya .

Kerana resah sebagai perantara .

Ketamakkan bakal berakhir dengan ....

Kematian .




[_ Rain Forest , Busan _]
우림 , 부산



📆21.08.2020 , Friday
6.30 a.m KST
🏠Utara Dunia Magika

Seung Mi membuka matanya perlahan-lahan . Dia memandang segenap ruang dalam rumah yang cantik itu .

Ringkas namun selesa diduduki .

Rumah itu persis seperti rumah orang Melayu pada zaman dahulu . Dia cuba untuk duduk namun seseorang menghalangnya daripada bangun .

Xxx1 : Ehh kamu perlu baring dahulu , saudari . Tubuhmu masih lemah dan perlukan banyak rehat .

Seung Mi : S-siapakah gerangan tuan hamba ?

Xxx1 : /senyum/  Hamba Kang Hyewon . Selamat berkenalan . Saudari pula ??

Seung Mi : Hamba Bae Seung Mi .

Hyewon : Oooo .

Seung Mi : Bagaimana saya boleh berada di sini ? S-saya fikirkan yang saya telahpun mati .

Hyewon : Ke—

Xxx2 : Kebetulan kami berdua lalu di kawasan saudari pengsan untuk mencari herba di sana . Kami pun segera menghulurkan bantuan .

Seung Mi : S-siapa —

Xxx2 : Hamba Ju Haknyeon , suami kepada Kang Hyewon . Selamat berkenalan , Cik Bae Seung Mi .

Seung Mi : Ju Haknyeon ? Hamba pernah dengar nama itu daripada Hyeong Seo . Katanya kamu cedera parah lalu membawa diri ke utara . Benarkah ?

Haknyeon : Tepat sekali ! Sekarang saudari ada di utara Dunia Magika .

Seung Mi : B-bagaimana hamba mahu pulang ?

Hyewon : Sebelum itu , saudari ini makhluk apa ? Masa kami berdua jumpa saudari , kulit saudari seakan-akan terbakar dengan sendiri . Apabila diletakkan di tempat teduh , ianya pulih dengan sendiri .

Seung Mi : Sebenarnya ...

Seung Mi ceritakan segalanya tentang bagaimana dia disumpah menjadi pontianak . Satu persatu difahami oleh Haknyeon dan Hyewon . Tentang Araya juga dia beritahu . Haknyeon pada mulanya terkejut kerana Araya sanggup lakukan sebegitu , tapi bila diingatkan kembali nasibnya dahulu , dia buang perasaan terkejut itu .

(Ayat keling sungguh)

Haknyeon : Dan bagaimana saudari boleh masuk ke sini ??

Seung Mi : Ouh hamba adalah isteri Heo Hyun Joon .

Hyewon : /terkejut/  Kamu isterinya ?! B-bila dia kahwin ?

Seung Mi : Hamba tidak tahu . Hyun Joon telah buat ikatan agar kami berdua berkahwin tanpa melakukan upacara .

Haknyeon : /tepuk dahi/  Nakal sungguh si Hyun Joon itu . Baru beberapa tahun tidak berjumpa , tapi perangainya tidak berubah . Haih ~

Hyewon : Minumlah sup ginseng ini . Sup ini mampu menyembuhkan luka dalaman sekaligus memberikan tenaga .

Seung Mi : Kamsahabnida ~








6.45 a.m KST
🏠Astaka Membaca

Seharian Hyun Joon dan yang lain tidak tidur kerana mencari Seung Mi . Jangjun tidak berhenti meminta maaf kepada Hyun Joon kerana itu semua adalah kecuaiannya .

Mereka merasa gerun dengan Hyun Joon sekarang . Benar kata Hyeong Seo yang Hyun Joon telah berubah drastis selepas minum lebih daripada satu cangkir air herba ivy itu .

Muka Hyun Joon kelihatan sangat bengis dan serabut . Yuchan(ace) menghidangkan teh bunga untuk semua yang ada agar reda sedikit keletihan mereka .

Juyeon : Hyun Joon , kau sepatutnya tenang dahulu . Jangan terlalu ikutkan perasaan .

Hyun Joon : ERGHH ! HATI AKU TAK TENANG KALAU ISTERI AKU BELUM DIJUMPAI !

Hyeong Seo : HYUN JOON ! Kenapa dengan kau ini ?! Banyak kau berubah selepas minum—

Hyun Joon : ARGHH ! BERBICARA DENGAN KAMU SEMUA SAMA SAHAJA SEPERTI BERBICARA DENGAN AYAHANDAKU !

Cangkir yang berisi teh bunga yang masih suam itu dilempar ke tepi . Hyun Joon berjalan keluar daripada astaka itu dan terus mencari Seung Mi .

Mereka yang lain mengeluh halus . Tiada siapa yang mampu pujuk ego si Hyun Joon itu .








—To Be Continued—


Korang pergilah jenguk dekat profile author . Banyak lagi cerita yang authir buat . Kot2 korang berkenan

Ehek

Ehek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[OG] ARAYA , THE ASSASIN อารยานักฆ่า [KBS20] +hurhyunjoon+Where stories live. Discover now