Okul yine her zamanki gibi sıkıcıydı .Rüya'nın arkadaşlarıyla yani Mert ,Aslı ve Hazal'la takıldım bugün. Mert ve Aslı çok sıcakkanlı. Sanki eskiden beri arkadaşlarıymışım gibi davranıyorlar.Tabi bu durum Hazal için geçerli değil. Mert ve Aslı ne kadar sıcakkanlı ve sevecense Hazal bir o kadar soğuk. Ya da ben öyle hissediyorum.Mert,Aslı ve Rüya gerçekten çok iyi ama yinede onlara tam olarak alışamadım.Belki de yaşadıklarımdan sonra insanlara güvenemediğimdendir. Yani annemi bile iyi tanıyamamışken iki gündür tanıdığım kişilere nasıl alışabilirim ki.Ama yine de deniyorum.
Diğer derslerde böyle geçti.Sonunda okulun bittiğini müjdeleyen güzel (!) zilimiz çaldı.Rüya'yla beraber toparlanmaya başladık. Birden aklıma gelen fikirle Rüya'ya :
" Rüya akşam bize gelsene film falan izleriz. Hem daha yakından tanırız birbirimizi." dedim.
Biraz düşünüp :
" Tamam eve gidince üstümü değiştirip size geçerim. " dedi.
Gülümseyip :
" Tamam canım bekliyorum." dedim.
Rüya'yla gerçekten yakın olmak istiyorum. Hem İstanbul'daki yanlızlığımı alacak, konuşabileceğim birinin olması iyi olur.
Tam sınıftan çıkarken Aslı'nın Rüya'ya seslenmesiyle durduk. Yanında da Hazal vardı ve ağlıyordu.Rüya telaşla ne olduğunu sorarken Hazal bana oldukça soğuk bir bakış atınca orada olmamam gerektiğini anladım.Rüya'ya dönüp :
"Tatlım ben seni akşam beklicem." dedim ve kızlara da "görüşürüz" deyip merdivenlere doğru yürümeye başladım.
Daha markete gidip akşam için bir şeyler alacaktım.Bunları düşünürken önümdeki basamağı fark edememiştim.Tam dengemi kaybedip yere kapaklanacakken birinin kolumu sertçe tutmasıyla düşmekten son anda kurtuldum.Arkama döndüğümde beni tutanın Mirza olduğunu gördüm.Neden bilmiyorum ama ağzımı açıp teşekkür edemedim. Öylece suratına baktım ve insanın nefesini kesecek kadar yakışıklı olduğunu fark ettim. O da bir kaç saniye sonra beni bırakıp merdivenlerden inmeye devam etti. O şekilde arkasından bakakaldığımı fark edince kafamı sallayıp merdivenlerden inmeye devam ettim.
Okuldan çıkıp hemen yan taraftaki Bim'e gittim. Tabi öğrenci olunca öyle Migros'a Carrefour'a falan gidemiyorsun.Gideceğin en iyi market Bim olmadı A 101. Marketin içine girip cips reyonundan iki cips aldım ve kasaya doğru ilerledim.Henüz sıraya girmiştim ki kola almayı unuttuğumu fark ettim.Hızla arkamı dönmemle sert bir vücuda çarpmam bir oldu.Elimdeki cipsler yere düşerken çarptığım kişinin elindeki meyveli yoğurt kutusu yere düştü ve içindeki yoğurt etrafa yayıldı.
"Sen ne sakar bir kızsın böyle."
Kafamı kaldırınca çarptığım kişinin Mirza olduğunu gördüm.Ben daha bişey demeden "Parasını ödersin artık." diye devam etti.
"Tamam öderim ama sende bir dahaki sefere arkamda durma."
"Bir dahaki sefere derken ? Bir daha mı olcak ? " deyip imalı bir bakış attı. Bunu söylemesiyle yanaklarımın yandığını hissettim.
"Ne alakası var öyle demek istemedim hem sen ne demeye çalı.."
"Off çok uzattın ya " deyip lafımı kesti ve bileğimi tuttup beni peşinden sürüklemeye başladı.
"Ne yapıyorsun sen !" diye çıkıştım.Yoğurtların önüne gelince bileğimi bıraktı ve raftan bir yoğurt aldı.Havaya kaldırıp "Bunu da ısmarlamak zorundasın." dedi.Bir müddet yüzüne şaşkınlıkla baktım.Sonra hiçbir şey demeden dökülen ve "ısmarlamak zorunda olduğum" yoğurdun ve cipslerin parasını ödedim.Ben cipsleri poşet koyarken kulağıma eğilip :
"Dikkatli ol sakar kız." diye fısıldadı ve çıkıp gitti.
Ben yine arkasından bir süre bakakaldım.Bu küstahca davranışları gerçekten sinirimi bozmuştu.Tam marketten çıkacakken o salak yüzünden yine kola almadığımı fark ettim ve bu kez kimseye çarpmamaya dikkat ederek kolayı alıp çıktım.
Yolda giderken iyiki daha hesaplı alış veriş yapmak için Carrefour'a gitmedik diye düşündüm. Yine zarardaydım yine zarardayım. Sonra bu saçma düşüncelerime gülüp yürümeye devam ettim.
******************************************************************
Eve gelince odama gidip üzerimi değiştirdim.Annem bir mağazada çalışmaya başladığı için evde değildi.Yatağıma uzanıp bugün olanları daha doğrusu Mirza'nın davranışlarını düşünmeye başladım. Daha tanımasam da garip bir çocuk olduğunu anlamıştım. İnsanı büyüleyecek kadar yakışıklıydı ama davranışları çok sinir bozucuydu. Küstah ve yakışıklı..
Ben bu düşüncelere dalmışken kapının çalmasıyla yatağımdan kalktım.Gelen Rüya'ydı.
"Hoşgeldin canım."
"Hoşbuldum.Kusura bakma tatlım biraz geciktim Hazal'la ilgilenmem gerekiyordu da."
"Önemi yok.İçeri geçsene."
Rüya'yla beraber odama ilerlemeye başladık.O'na Hazal'ın nesi olduğunu sormadım.Zaten merakta etmiyorum.O kıza bir türlü ısınamadım.Rüya'yla biraz sohbet ettikten sonra film izlemeye karar verdik. O filmi seçerken bende mutfağa gidip cipsleri kaseye koydum ve ikişer bardak kola doldurduktan sonra odaya geri döndüm.
"Zahmet etmeseydin ya." diyip gülümsedi Rüya. Çok sıcak bir gülümsemesi vardı.
"Yok canım saçmalama ne zahmeti.Hem bunları alana kadar neler yaşadım bilemezsin." diye takıldım.
"Hadi ya ne oldu ? " diye sahte bir merakla sordu o da.
Sonra ona markette Mirza'yla olanları anlattım.Ben anlatırken dikkatlice beni dinledi. Anlattıklarım bitince :
"Vay be demek Mirza seninle konuştu." dedi
"Neden konuşmayı bilmiyor mu yoksa ? " diye iğrenç bir espri yaptım.Sanırım espri yapmayı bir türlü öğrenemeyecektim.
"Ya ondan değil de Mirza bizimle konuşmaz yani konuştuğu belirli kişiler vardır.Cool takılan tiplerden."
"Belli zaten tanımasam da garip bir tip."
"Aslında eskiden böyle değildi yani değilmiş bende anlatılanlardan bir şeyler biliyorum."
İçimi birden bire nedenini bilmediğim bir merak kapladı.
"Ne olmuş ki ?" diye sordum Rüya'ya.
"Ne kadarı doğru bilemem ama Mirza'nın bir sevgilisi varmış.Kızı gerçekten çok seviyormuş. Ama kız Mirza'yı bırakıp başka biriyle yurt dışına gitmiş.Tabi Mirza bunu çok zor anlatmış.Bir sene sınıfta kalmasının nedeni de o kızmış.Zaten artık hiç bir kızla çıkmıyor.Takıldıkları da ımm.. nasıl desem tek gecelik şeyler işte. Sen de ondan uzak dur bence.Her neyse hadi ben filmi seçtim başlatıyorum." deyip filmi başlattı.
Ama benim aklım filmde değildi,Mirza'daydı..O'nu sadece Rüya'nın anlattıklarıyla tanıdım ama O'na karşı duyduğum merak yada adını koyamadığım, daha önce hiç yaşamadığım bu his her neyse bu şeylerin hepsini bir de ondan dinlemek isterdim.
Cidden bana ne oluyor böyle ?...
UMARIZ BEĞENİRSİNİZ..
ARKADAŞLAR OKUYANLAR OYLARSA ÇOK SEVİNİRİZ BÖYLECE BEĞENİP BEĞENMEDİĞİNİZİ ANLAMIŞ OLURUZ.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİLMEZDİM
RomanceAlâ içinde yaşadığı acılarla hayata kapılarını kapatmıştır. Kendisini yeniden hayata bağlayacak bir nedeni olmadığını düşündüğü anda Mirza'ya olan merakı ve ilerde babasından sonra yaşayacağı en büyük aşkı ona yeniden dünyanın yaşanabilir bir yer ol...