Dia berjalan dengan lagak yang penuh bergaya masuk ke dalam syarikat miliknya , ERSHA Holding .
Derap kakinya sahaja dapat menarik perhatian orang ramai . Semua staff di situ menyapanya dan menunduk sedikit sebagai tanda hormat .
Dengan paras rupa yang sempurna , sepasang mata hazel keemasan , kening yang terbentuk elok dan seulas bibir yang sangat manis apabila menghadiahkan senyuman .
Attractive and seksi .
" Aaaaa hensemnya boss ! "
" Dia single lagi tak rasa rasanya "
" Nasib aku ni dah kahwin , kalau tak dah lama mengorat "
" Kalau saya jadi isteri dia , saya simpan dia dalam almari kak " dan pelbagai lagi bisikan staff perempuan di situ apabila melihatnya . Dia hanya tersenyum nipis lalu melangkah tenang ke dalam perut lift .Ting !
Setelah sampai ke destinasi , dia membuka pintu office nya . Papan tanda yang terletak di depan mejanya dijeling seketika , CEO Luth Mikael bin Dato Shah .
" Apa jadual hari ni Azfar " Luth membuka kot yang dipakainya lalu disangkut ke sofa berdekatan sambil menanya pembantu peribadi yang sudah lama berkhidmat kepadanya . Turut juga dibuka dua butang atas bajunya dan tie sedikit dilonggarkan sebelum duduk di atas kerusi kerjanya .
" Boss ada perjumpaan dengan company WCC untuk perbincangan tentang projek kita di Kelantan "
" Okay , nanti set masa time before lunch sebab aku ada hal after that "
" Baik tengku , kalau tiada apa lagi saya keluar dulu " menunduk hormat Azfar seketika sebelum melangkah keluar dari bilik Luth .
Nada dering milik telefonnya berbunyi ketika dia sedang menaip di komputer riba . Tanpa membuang masa , dia terus mengangkat panggilan tanpa memandang nama tertera .
" Hello , siapa ni ya ? "
" Assalamualaikum , anak buah kacakku " Luth yang masih menaip terhenti pergerakannya apabila mendengar suara tersebut .
" Eh paksu , waalaikumussalam " Dia ketawa kecil memdengar usikan pemanggil di seberang panggilan , Uncle Arham bapa saudaranya .
" Paksu nak jemput kamu ni , paksu ada buat majlis sikit malam ni untuk sambut Bella . Dia baru balik Malaysia semalam . "
" Ouh Bella dah balik ye . Baik nanti Luth datang . " tersenyum nipis dia mendengar nama tersebut .
" Haah , jangan lupa jemput parents kamu sekali . Okay la , paksu ada kerja sikit ni . Assalamualaikum "
" Waalaikumussalam , hati hati kerja paksu " Panggilan dimatikan lalu dia menyandarkan diri di kerusi kerjanya .
" Nur Bella Amelia " getusnya sendirian .
Bahagianya bukan kepalang apabila buah hatinya sudah pulang dari Paris . Tidak sabar dia ingin menemui gadis itu . Dari dulu , hanya satu nama yang terpahat di hatinya .
Tetapi , masih ingatkah gadis itu pada dirinya . Dulu , dia seorang yang pemalu , nak tackle perempuan pun tak reti jadi dia tidak pernah rapat dengan gadis itu meski dia amat sukakan Bella .
Dia hanya dapat memerhati dari jauh sahaja . Kadang kadang terbit juga rasa cemburu apabila melihat lelaki lain cuba merapati gadis .
Namun sekarang , dia berubah . Berubah untuk si gadis yang lama disimpan kemas di hatinya .
Kepulangan Bella telah menjadi satu sinar baru untuk memenangi hati kecil gadis tersebut .
🧚🧚
YOU ARE READING
LUTH MIKAEL ( Slow Update )
RomantizmTakdir terindah kau dan aku . - Can you be mine , and I will be yours ? - Luth - Keep the promise , i will stay with you forever without explained - Bella Di saat hubungan mula menjalankan sensasi , bagai pasangan suami isteri yang dilamun bahagia...