part 13

1K 108 11
                                    

[Selepas beberapa bulan]

{Y/n pov}

Hari ni, hari perkahwinan aku dengan lelaki yang aku tak kenal. Aku tak nak kahwin- AKU STILL MUDA UNTUK KAHWIN.

tiba-tiba;

Tok tok tok

Pintu bilik ku di ketuk.

"MASUKK LAH" kata ku annoy.

Sebaik sahaja pintu bilik ku terbuka, terlihat sosok tubuh- wait..tak boleh la sosok ii ni..seram- kita tukar. Terlihat seseorang masuk ke bilik aku. Ianya kakak aku iaitu Joy.

Secara tiba-tiba dia nangis dan peluk aku.

"AHAAAAAA....ADIK AKAK YANG CANTIK NI NAK KAHWIN-" kata Joy sambil melalak.

"Alah...dia nangis la pulak...jangan la nangis" kata ku memujuk kakak ku sambil menepuk belakangnya.

"Akak tak caya adik kawin dulu...TAK ACI!!!"

"Aci kat india-"

Tiba-tiba serim masuk ke dalam bilik aku.

(Just nak bagitahu...dah berbulan an..jadi serim dah keluar dari hospital..tu je..k bye)

"Uish...cantik siak kau..untung la nak kahwin~" kata serim sambil duduk di tilam aku yang empuk yitu.

"Eleh eleh...macam lah dia tak kahwin nanti" kata aku sambil menjeling serim.

"Tak nak aku kawin...malas-"

"Ehhh...MARIA CAM MANA?!?!" Soal aku.

"Apa lak kena mengena-"

"Kau suka Maria an..aku baca diary kau...dear diary, sebenarnya..aku suka-"

Belum sempat aku cakap Serim dah tutup mulut aku.

"Jangan odoe...rahsia aku" kata Serim.

Aku hanya membuat muka "😏" dekat Serim.

Tak lama kemudian, Chanyeol datang bersama-sama Alice dan Maria.

"Dik..jom turun..orang dah ramai tunggu tu" kata chanyeol di hadapan pintu.

{Skip majlis perkahwinan bagai}

Selepas acara perkahwinan kitaorang habis, aku berjumpa dengan tetamu. Dengan secara tak di ketahui..Alice dan Maria peluk aku dari belakang.

"Tercekik woi..." kata aku.

"Ahaaaa...kawan aku dah berpunya..." kata alice menangis.

"Cieh...tahu la single" kata Maria dekat Alice.

"Sorry sikit..you pon single eh" kata Alice.

"Sekurang-kurangnya aku ada mummy dengan daddy" kata Maria.

"Dah dah la tu...tu pon nak gaduh-" kata aku hampir nak gelak.

Kemudian, bapak aku iaitu JYP! datang.

Kami berborak sampai bapak aku cakap sesuatu.

"Mulai hari ni...adik kena duduk dengan taeyong tau" kata bapak aku yanh seksi tu-

"ALAAAA...KENAPA PULAK" kata aku tak percaya

"Kan adik dah kahwin..kena la duduk dengan suami.." kata bapak aku

"AHAAAAA..MARIA TENGOK APPA" kata aku mengadu dekat Maria.

"Apahal aku yang kena mention-"

Aku hanya menjeling Maria yang sedang minum air sirap bandung ais dengan tenang.

"Ye lah...waduh waduh...gk mau gue..tpi gue ikutin juga deh-"

"Dah kenapa" kata bapak aku.

"Ehehehehehe"

{Skip}

Selepas itu, aku dan taeyong bergerak ke rumah baharu taeyong. Masa dalam kereta, situasi agak tegang. Senyap..sampai cengkerik pon berbunyi.

{Skip}

Sampai sahaja di rumah taeyong, alangkah terkijut nya aku. Rumah besar mak ai. Kalah rumah Alice dengan Maria-

"Dah...tunggu apa lagi..masuk lah" kata taeyong apabila melihat aku tercegat di depan pintu rumahnya.

Aku masuk ke dalam. Tapi aku pelik..rumah besar macam ni..tak kan tak de maid. Rumah bersih bukan main. Berkilat nyah.

Aku cari bilik aku tapi tak jumpa. Aku terus mencari taeyong.

Tak lama kemudian, aku terjumpa jugak taeyong. Susah gak ada rumah besar ni.

"Erm...awak..bilik saya mana?" Soal aku

"Ouh..ye tak ye..jom-" kata taeyong.

Aku hanya follow dia sampai di satu bilik yang agak besar. Tapi aku bet ni bilik budak taeyong tu. Aku nak kepastian jadi aku tanya.

"Ni bilik awak eh?" Soal aku.

"Yup...tapi kau jangan risau...aku tak kan sentuh kau." Kata taeyong.

"Kenapa kau tanya? Kau nak bilik lain?" Soal taeyong

"Eh...tak" jawab aku.

Dalam banyak-banyak bilik dalam rumah ni..kenapa la dengan mamat ni jugak aku kena tido. KENAPA EK?!?







-tbc-

[C] forced marriage (taeyong × reader) (malay)Where stories live. Discover now