part 7

1.4K 163 16
                                    

{Esoknya}

{Diuniversiti}

"Y/n~~"

Terdengar seseorang memanggil y/n dari arah belakang.

"Eh..ALICE~~" kata y/n sambil senyum.

"Ehem ehem"

"Eh..maria" kata y/n lagi sambil tertawa.

"WoW...alice..nak tau tak..kawan kita yang cantik ni..nak kahwin~" kata salah seorang dari mereka iaitu maria.

"REOLLY" kata alice lalu membuat muka pervert.

"M-mana k-kau tau?!?!" Tanya y/n kerana tidak percaya.

"Of course la aku tau~ aku kan hebat..ohohohoho" jawab maria.

"Heh..serim bagitau dia..jangan caya budak ni."kata alice sambil menjeling maria.

"Wuu~~ maria chat dengan bf dia~~" kata y/n.

"Hotak mu..tu kan abang kau..Buat kali ke berapa pon aku tak tau...kitaorang just kawan..skskskskss" kata maria.

"Ye la tu.."kata y/n.

"KAU TAK CAYA AKU KE Y/N?!?!? DASAR GONG GONG..KAU BUKAN KAWAN AKU..KAU SYAITAN!! SYAITAN!! AKU TAK KENAL KAU!!!" kata maria dengan dramatiknya.

"Lek ah maria..gurau pon tak boleh" kata y/n.

"Hah..aku nak tanya...bila kau kahwin??" Tanya alice.

"Mana la aku tau-" kata y/n.

"Kau yang nak kahwin..kau yang tak tau..ABENDE LAAA" kata alice lagi.

"Me me me me me me...sebok je la kau ni" kata y/n.

"Kuang ajo kau..da ah..tak nak kawan...MARIA!! JOM BLA!!! DIA BUKAN KAWAN KITA HMM" kata alice lalu pergi dari situ.

Maria hanya berdiri disitu kerana blur.

"Ha?" "WOI...ALICE!! TUNGGU AKU BAHBI!!!" kata maria lalu mengejar alice.

"Maafkan aku korang😔" kata y/n dalam hati.

{Skip}

{Selepas 3 bulan}

Y/n p.o.v

Ni dah 3 bulan sejak kali terakhir aku berborak dengan alice dan maria...Selepas kejadian alice sentap..aku dan mereka tidak lagi bertegur sapa dan tak berjumpa pon.Aku rindukan diaorang..tapi aku terpaksa.

Semenjak ni...aku dah tak nampak diaorang...Aku musykil jadi petang ni aku bercadang untuk pergi rumah diaorang.

{Skip}

[Petang]

Author p.o.v

Petang ini...y/n telah pergi ke rumah alice dan maria.Rumah mereka dan y/n tak lah jauh sangat jadi y/n boleh pergi ke rumah diaorang bila-bila je.

Sampai sahaja di rumah alice dan maria,y/n mengetuk pintu rumah.Selepas beberapa saat,seseorang membuka pintu.

"Eh...y/n" kata seorang wanita yang cantik.

"Mummy~"

Ok..ini mak alice dan maria..nama mak diaorang park minjun.Y/n panggil minjun ni mummy sebab y/n kan dah lama kenal alice dan maria...tentulah y/n kenal mak bapak dia sekali.

"Emmm...mummy...alice dengan maria ada??" Tanya y/n.

"Eh?? Diaorang dah pindah la" kata minjun.

Selepas y/n mendengar tentang hal itu...dia terus menitiskan air matanya.

"M-mummy...d-diaorang pindah mana???" Tanya y/n.

"ouh...dia ikut daddy gi busan...ada kerja kat sana..." kata minjun.

"Y/n tak tau ke?? Mummy ingatkan y/n tau-"

"Em..mummy tak ikut sekali ke??" Tanya y/n lagi.

"Mummy ikut...tapi mummy nak kena amik barang..rumah ni kitaorang duduk cuma jarang balik..kalau kitaorang datang seoul..kitaorang akan pergi rumah ni" jawab minjun.

"Mummy...sebenarnya..3 bulan lepas kitaorang gaduh...lepas tu kitaorang tak tegur satu sama lain...."

Lalu y/n menceritakan semuanya.

"Ouh..jadi appa suruh y/n jangan kawan dengan diaorang sebab takut rahsia ni tersebar..." kata minjun.

"Y/n tak berniat...." kata y/n lagi.

"Tak pe..mummy paham..sepatutnya benda ni tak patut dirahsiakan sebab y/n kan da besar...dah boleh kahwin..jadi buat apa nak rahsiakan"

"Hmmm" y/n hanya menganggukkan kepalanya kerana rasa bersalah.

"Mummy...nanti boleh tak bagi kotak ni dekat diaorang??" Tanya y/n lalu menghulurkan sebuah kotak kecil.

"Ouh..boleh boleh" kata minjun.

"Y/n balik la ye...dah nak malam..takut nanti appa marah" kata y/n.

"Iye lah...hati hati ye...ingat..mummy sayang y/n walaupun apa terjadi...stay strong" kata minjun.

"Baik" kata y/n lalu pulang kerumahnya.

[Bersambung]
.
.
.
.
.
.
.
{Support la acc saya yang kentang dalam tanah ni😢}
{Vote au...kalau da vote tq n love you sooo much☁🌼👑🍉💚}

[C] forced marriage (taeyong × reader) (malay)Where stories live. Discover now