"Weyh...kitaorang nak balik..takut mummy risau" kata alice yang sudah berjam-jam berada dihospital.
"Ouh...kalau macan tu..jom" sambung y/n.
"Korang..aku,alice dengan maria balik dulu tau..takut nanti mummy marah...esok aku balik rumah appa" kata y/n memberi tahu adik beradiknya yang sudah tiba masanya mereka balik.
"Ouh..ok" jawab chanyeol.
"Bye korang" kata alice dan maria lalu pergi keluar dari bilik itu bersama-sama y/n.
[Skip]
[Dalam kereta]"Korang nak pergi mana-mana lagi tak??" Soal maria.
"Erm...korang lapar tak?" Tanya y/n.
"Uish..mahu tak lapar..perut aku berbunyi kau tahu!?!?" Jawab alice sambil memegang perutnya menandakan dia lapar.
"Kalau macam tu...JOM PERGI MAKAN~~ aku belanja" kata y/n.
"YAYYYYY" sorak alice.
"By the way kedai yang kau nak pergi dekat mana??" Tanya maria.
"Ouh...kau bawak and aku tunjuk arah..ok?"
"Ok~"
[SKIP]
Selepas makan,mereka bertiga bercadang nak berjalan-jalan ditaman. Maklumlah baru pukul 5 petang. Mereka berjalan sambil memegang aiskrim ditangan. Tiba-tiba seseorang menelefon alice. Alice mengambil telefonnya yang ada didalam kocek seluarnya lalu mengangkat pangangkat panggila tersebut.
"Yeoboseyo??" Soal alice.
"Ni mummy..apahal tak balik lagi?? Risau tau!" Kata minjun yang sedang risau.
"Ouh...kitaorang dekat taman jalan-jalan makan angin kejap....lepas ni kitaorang balik" kata alice.
Alice menutup mic lalu beritahu y/n dan maria yang dia akan pergi tempat jauh sikit sebab nak dengar apa yang minjun bebel. Y/n dan maria hanya duduk dibangku sambil makan aiskrim.
Tiba-tiba,seseorang melintas dihadapan y/n dan berhenti apabila ternampak y/n sedang makan aiskrim dengan tenang.
"Y/n??" Kata lelaki itu dengan tidak percaya.
Y/n segera mendongakkan kepalanya apabila perasan yang namanya di mention seseorang.
Y/n terkejut apabila nampak lelaki yang berdiri didepannya.
"Taeyong....." kata y/n secara perlahan.
"Y-y/n saya nak minta maaf pasal haritu-" kata taeyong meminta maaf.
"Buat apa kahwin dengan saya kalau awak cintakan orang lain....kenapa awak accept perkahwinan ni kalau tak setuju" kata y/n sambil pandang ke tanah.
Maria yang berada disebelah Y/n tersedak apabila dia dengar perkataan "kahwin" keluar dari mulut Y/n.
"K-kau nak k-kahwin??" Soal maria terkejut.
"Hmm..dengan jantan tak guna yang ada didepan mata aku sekarang ni" kata Y/n geram.
"Ouh...annyeonghaseyo" sapa maria.
Taeyong pon membalas "annyeonghaseyo"
Tiba-tiba Maria mengeluarkan telefonnya dan whatsapp seseorang
Biskut marie
Woi...kau tak cakap pon kau nak kahwin eh
Y/n hekeleh
Ni kahwin paksa je lah...
Biskut marie
Habis...winwin macam mana?
Y/n hekeleh
Aku pon tak tau wei
Seen
Maria pon berbisik dekat Y/n lalu mengatakan.
"Kau bincang lah dengan dia..mesti dia ada penjelasan..kesian dia aku tengok"
"Tak nak!" Kata Y/n tegas.
"Pleaseeee" rayu maria.
"Ye lah..." kata Y/n lalu menarik tangan taeyong pergi ketempat yang jauh dari Maria.
Lalu, Maria pon sambung makan aiskrim chocolate mintnya.
[Bersambung]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[TQ SBB LUANGKAN MASA BACA FF SAYA YANG X SEBERAPA INI]
[JANGAN LUPA VOTE N SUPPORT ACC SAYA]{Btw...winwin tu bf y/n..tapi y/n tak tau nak cakap macam mana kat winwin yang dia nak kahwin dengan jejaka yang bernama lee taeyong...winwin dan y/n dah couple dari sekolah tinggi sampai ke universiti ni ha..pandai pandai la kira}
YOU ARE READING
[C] forced marriage (taeyong × reader) (malay)
Fiksi PenggemarSebuah kisah y/n yang kena kahwin dengan jejaka yang tampan Lee Taeyong secara paksa... HARAP KORANG SUKA💚👑