part 14

1K 106 14
                                    

Hari ni..gedap beberapa bulan aku tinggal dengan mamat yang bernama "Lee Taeyong". Erm..sebenarnya...hidup kitaorang tak la bahagia mana. Maksud aku...bukannya dia bawak betina lain ke pe..dia cuma busy. Kadang-kadang dia balik dalam keadaan mabuk. Tapi aku faham. Dia tengah penat. Eheks.

Lagu tiga kupang~

Phone aku berbunyi. Aku melihat ada orang call.

"Alah...apahal waktu aku tengah ada class la mamat ni nak call" kata aku secara perlahan.

Aku terpaksa reject  call dari Taeyong sebab ada class. Tak masal nanti kena marah dengan pensyarah.

//skip//
[Waktu rehat]

Aku pergi ke kantin bersama-sama dengan Alice dan Maria. Dalam perjalanan pergi ke kantin, aku call semula Taeyong.

"Hello!" Kata aku sambil meletakkan phone aku di telinga.

"Apahal kau tak angkat call aku tadi?!!?" Soal taeyong melalui panggilan.

"Alah...ada kelas la awak...eheks"

"Hmm...ni aku nak cakap..petang ni aku ambik kau dekat U"

"Tibeh..demam eh?? Tak masal nak ambik orang dekat U...selalunya bukan main tak nak ambik..Tak payah..Maria boleh tumpangkan balik" jawab aku.

"Dengar cakap aku. Aku ke kau suami?!??"

"Awak la...."

"So..kau dengar cakap aku!"

"Hmm"

"Dah..nanti aku ambik kau...caw caw" kata taeyong lalu menamatkan panggilan.

Aku hanya memandang telefon ku.

Tiba-tiba;

"Uiiit...encik suami telefon ke teww" Soal Alice sambil senyum jahat dekat aku.

"Eh...sebok je kawan titew sorang ni" jawab aku.

"Mentang-mentang dia je dah kawin dekat sini" perli Alice.

"Nanti kau kawin jugak" kata aku lalu menjeling Alice.

"Jsueskbsanjakzjd"

"Tak baik mencarut" kata aku dekat Alice.

"Mana ada...ni mengarut nama dia" jawab Alice.

"Dah dah la tu...tak habis habis merapu..lepastu jerit..aku bagi pantun kang" kata Maria yang annoy.

"BAGI LA KALAU BERANI!!!" Cabar Alice.

"Dekat kepala ada banyak kutu,
Hey pendek..diam lah mulut tu"

"Oooooo" aku pon bersorak.

Alice agak sentap di situ.

"Aku bagi pantun untuk kau pulak" kata Maria dekat aku.

"Ok ok" jawab aku.

"Bila tidur habis kena lanyak,
Dah kawin berbulan..bila nak ada anak?"

"Oooooo..ambik kau..herm..PADAN MUKA KAU..AHAHAHA" Kata Alice menggelakkan aku.

"Herm..sampai hati Maria" kata aku merajuk.

"Memang sampai pon" kata Maria lalu meninggalkan aku dan Alice di belakang yang tengah sentap.

Lalu, Alice dan aku pon mengejar Maria yang sudah jauh meninggalkan kitaorang.

{Skip}
[Masa balik]

Masa nak balik, Alice dan Maria bercadang nak tunggu Taeyong sampai baru dorang balik. Kitaorang tunggu dan terus menunggu. Tak lama kemudian, Taeyong pon sampai. Aku pergi ke kereta Taeyong sambil diiringi dengan Alice dan Maria.

"Dah la korang..aku balik dulu" kata aku lalu membuka pintu kereta Taeyong.

"Hmm..bye" jawab Maria.

Secara tiba-tiba, Alice melambai tangannya dekat Taeyong. Aku tak sangka Taeyong balas.

"Dah la..kitaorang blah dulu" kata Maria dengan swag nya lalu menarik tangan Alice pergi ke keretanya.

{Skip}

Dalam perjalanan balik, keadaan dalam kereta jadi sunyi sepi. Aku pon tak paham kenapa. Setan lalu agaknya. Tiba-tiba taeyong menamatkan keadaan sunyi tu dengan cakap sesuatu.

"Yang dua orang tadi tu siapa?" Soal taeyong sambil fokus memandu.

"Siapa?? Alice dengan Maria?" Soal aku kembali.

"Halah...yang muka sama tu..kau fikir aku kenal ke nama dorang" jawab Taeyong.

"Alice dengan Maria la tu...dorang muka sama sebab adik-beradik. Dorang kembar" terang aku dekat Taeyong.

Taeyong hanya jawab "ouh"

"Tapikan..kenapa yang sorang tu macam tak nak layan je...dia nampak pendiam. Lepas tu..style dia macam lelaki. Dia yang dengan kau dekat taman tu kan?"

Banyak bebeno soalan keluar dari mulut mamat ni...letak saletape (?) kang.

"Ouh...Maria....dia memang macam tu. Dia tak suka pakai baju girl girl gitew. Make-up pon dia tak suka. Dia tak layan sebab...memang style dia. And..yup memang dia yang awak nampak dengan saya dekat taman tu" jawab aku.

"Ouh...nama dia Maria. Jadi yang lambai dekat aku tu..Alice la kan"

"Iyup"

"Ouh...ok"

Keadaan menjadi sunyi kembali.

"Tapikan..."

Apa lagi mamat ni nak..ALAHHHH

"hm?"

"Tapikan...comel jugak kembar tu" kata taeyong secara tiba-tiba.

"Eh?" Soal aku.

"Yelah...jarang jumpa adik-beradik kembar. Kalau jumpa...memang Kiyut do.." kata taeyong sambil memandu.

"Iyup...kembar comel" balas aku.

"Lagi-lagi Alice..nampak mesra je dia lepastu cute...kalau Maria dia swag..boleh ajak main PUBG lepastu..cantik jugak si budak tu" kata taeyong.

"Awak ada PUBG??" Soal aku.

"Eh...semestinya" balas Taeyong.

"Bagus la tu...Budak Maria tu memang ada PUBG..banyak game budak tu ada..PRO lak tu" kata aku.

"Bagus cenggitu..nanti cakap dengan dia..aku ajak main PUBG sesama" kata Taeyong sambil senyum.

"Boikk.." balas aku.








-tbc-

[C] forced marriage (taeyong × reader) (malay)Where stories live. Discover now