{Skip}
{3 minggu kemudian}
Hari ni hari biasa bagi y/n.Pergi university...kemudian balik university...tak ada apa apa yang berlaku.Cuma hari ni hari last..mean esok hari minggu.
{Skip lagi}
{Rumah y/n}
Sampai sahaja y/n dirumahnya...ayahnya iaitu J.Y PARK atau park jinyoung telah menunggunya di ruang tamu.
"Eh...annyeonghaseyo appa~ y/n da balik~~" kata y/n sambil menundukkan badannya.
"Ha...adik sini jap...appa nak cakap" kata jinyoung.
Y/n mula rasa takut kerana dia takut jika dia telah buat sesuatu yang salah.
Selepas itu,y/n terus duduk dihadapan bapa nya dengan rasa takut...mana nya..muka bapak dah macam muka nak makan orang.MANA TAK TAKUT BUDAK Y/N TU.
"Adik...esok cuti kan??" tanya bapanya.
"Ha'ah..kenapa appa??" jawab y/n.
"Esok appa nak adik ikut appa pergi jumpa kawan...."
"Nak-"
Belum sempat y/n cakap..bapanya sudah mencelah.
"Tak de tak de..jangan cakap pape..appa kata pergi..pergi je..jangan comment". Kata bapanya dengan tegas.
Y/n hanya boleh menundukkan kepala kerana takut macam bapanya nak dera dia.
{Skip}
{Esoknya}
" ADIK!! CEPAT SIKIT!!!" jerit park jinyoung dari tingkat bawah.
"KEJAP!! ADIK DATANG!!!" jerit y/n dengan gelabah.
Selepas itu...y/n terus turun ke tingkat bawah.
"Da siap??" tanya park jinyoung.
"D-dah" jawab y/n dengan gugup.
Y/n punya nervous macam nak gi audition kerja.Lain macemmm.
"Ha...adik,kak ngah,serim n bang long masuk kereta...appa nak kunci pintu" kata park jinyoung.
"BAIK!!" Kata mereka lalu lari masuk kereta macam kena kejar anjing.
{Skip}
{Di restoran}
Sampai sahaja mereka disana...Y/n tidak nampak sesiapa yang dia kenal.Y/n merasakan bahawa kawan bapanya belum sampai.Memang betul pon..kawan bapanya agak lambat.Biasa lah janji palsu..kata nya nak jumpa pukul 3.00 petang..ni pon kira diaorang lambat.Diaorang sampai pukul 3.15 petang.
Setelah beberapa minit menunggu...akhirnya kawan bapanya sampai dengan seorang jejaka yang kacak..dan y/n seperti pernah melihatnya.
"Annyeonghaseyo..maaf lambat..tadi jalan sesak..maaf banyak banyak" kata kawannya.
"Annyeonghaseyo...tak pe tak pe..kita tak boleh buat apa apa..jalan dah nak sesak..nak buat macam mana lagi." kata park jinyoung sambil senyum.
"Ha...y/n ni kawan appa..Encik Lee." kata park jinyoung.
Tanpa melengahkan masa..y/n terus menyapa encik lee dengan sopan.
"Ha ni anak aku..park y/n" kata jinyoung kepada kawannya itu. "Y/N..ni anak encik lee..nama dia lee taeyong" kata park jinyoung lagi.
Y/n agak terkejut selepas mendengar nama Lee taeyong.Mana tak..nama dia sama macam mamat yang dia jumpa dekat berdekatan dengan 7 eleven tu.Y/n berfikiran positif..jadi dia memikirkan bahawa mungkin ini Lee taeyong yang lain.
Kemudian lelaki itu pun mengangkat kepalanya.
"KAU!!!" Kata mereka berdua serentak.
Encik Lee dan park jinyoung agak pelik kerana y/n dan taeyong berkelakuan bergitu.
"Ha....appa lupa nak cakap...kamu berdua akan berkahwin." kata jinyoung lagi.
"KAHWIN??!! DENGAN DIA??!!" tanya y/n terkejut.
"Yup..kenapa??"
"TAK NAK LA APPA...DIA NI KAN..DAH LANGGAR ORANG TAK RETI MINTAK MAAF PASTU TUDUH TUDUH" Kata y/n.
"EH..KAU TU YANG MULAKAN DULU!!! SUKA HATI KATA ORANG" kata taeyong.
"TAK NAKKKK" rengek y/n.
"CUKUP PARK Y/N!! APPA KATA KAHWIN DENGAN DIA..KAHWIN JE LA...SUSAH KE?!?! INI HAK APPA NAK KAHWIN KAN Y/N DENGAN SAPA...APPA KATA KAHWIN DENGAN TAEYONG... JADI KAHWIN DENGAN TAEYONG...MUKTAMAD." kata jinyoung sambil teriak.
Y/n rasa kecewa dengan bapanya lalu lari balik ke rumah.
"Appa..kak ngah pergi kat adik lah..." kata joy lalu bergegas ke rumah mereka.
[Bersambung]
.
.
.
.
.
[Support lah acc saya yang seekor kentang dalam tanah ni😢]
[Vote au...kalau da vote tq n love you so muchhh🍉☁👑]
YOU ARE READING
[C] forced marriage (taeyong × reader) (malay)
FanfictionSebuah kisah y/n yang kena kahwin dengan jejaka yang tampan Lee Taeyong secara paksa... HARAP KORANG SUKA💚👑