part 10

1.2K 126 20
                                    

Setibanya di hospital,serim dibawa ke emergency untuk dirawat segera sebelum apa-apa terjadi. Y/n hanya tunggu hingga yang lain tiba. Tidak lama kemudian,bapanya,abangnya dan kakaknya pun tiba. Joy serta merta berlari ke adik perempuan dan memeluk adiknya yang sedang menangis. Joy tahu yang Y/n amat sayangkan serim cuma dia tak nak bagitahu.

Tidak lama kemudian, doktor pon keluar.

"Siapa keluarga serim?" Tanya doktor itu. Kesemua ahli keluarga park pergi ke arah doktor itu.

"Macam mana dengan anak saya doktor??" Soal jinyoung.

"Dia ok..cuma ada hentakan dikepalanya dan membuatkan dia akan lambat sedar...tapi condition dia dalam keadaan baik." Kata doktor itu.

"Terima kasih doktor" kata jinyoung.

Lalu mereka pon pergi ke bilik dimana serim berada.

Sebaik sahaja mereka masuk, Y/n rasa sebak selepas apa yang berlaku. Dia merasakan semua ini salahnya.

Tiba-tiba Y/n dapat panggilan dari ibu alice dan maria. Dia dengan segeranya mengangkat panggilan itu dan pergi ke luar dari bilik itu.

"Yeoboseyo??"

"Ha...y/n ni mummy."

"Ouh...mummy..kenapa??" Soal y/n.

"Sebenarnya...mummy nak bagitau yang alice dan maria dah nak sampai kat seoul...jadi kalau Y/n nak jumpa diaorang...cakap ye." Kata minjun.

"Ouh...apa kata y/n pergi sana terus."

"Boleh boleh..."

"Y/n on the way" kata y/n.

"Ha..jalan elok-elok..nanti da sampai call" sambung minjun.

"Ok~ bye mummy~~" kata y/n lalu menamatkan panggilan.

Setelah menamatkan panggilan, Y/n masuk kebilik serim.

"Appa...Y/n nak pergi rumah alice dengan maria boleh??" Soal y/n.

"Buat apa??" Jinyoung tanya kembali.

"Sebenarnya...alice dan maria nak balik...so Y/n nak duduk dengan diaorang dalam beberapa hari...boleh tak appa?" Terang Y/n.

"Pergilah...Tapi hati-hati...chanyeol..hantar kan Y/n" titah jinyoung.

"Baik appa" jawab chanyeol.

Kemudian,mereka pon pergi ke kereta.

Semasa didalam kereta,

"Adik duduk sana berapa lama??" Soal chanyeol.

"3 days maybe..kenapa??" Soal y/n.

"Tak de la...nak tau je" jawab chanyeol.

Sebaik sahaja mereka tiba, minjun sudah tunggu kedatangan Y/n. Y/n terus keluar dari kereta dan memeluk minjun dan menangis.

"Eh??...Y/n kenapa ni??" Soal minjun terkejut.

"S-serim masuk h-hospital" kata y/n.

"Serim?? Kenapa dengan serim??...dah jom masuk" Soal minjun dan mengajak y/n masuk ke dalam rumahnya.

Sebaik sahaja mereka duduk di sofa, Y/n cerita segalanya kepada minjun sambil memeluk minjun dengan erat.

"Dah dah..jangan nangis...kalau tiba-tiba alice dengan maria sampai lepastu nampak y/n nangis macam ni...apa ntah dorang fikir" kata minjun.

Y/n hanya mendiamkan diri. Tiba-tiba kedengaran honk kereta berbunyi. Tak lama kemudian, alice dan maria masuk kerumah sambil menjerit gembira.

"MUMMY-"

Ayat mereka terhenti apabila nampak y/n di hadapan pintu. Y/n dengan segera memeluk alice dan maria sambil meminta maaf atas apa yang terjadi.

"Korang...aku nak minta maaf atas apa yang aku buat dekat korang...aku tau aku salah..tolong maafkan aku" rayu y/n.

"Dah la y/n...kitaorang dah lama maafkan kau. Kalau kau nak tau..kitaorang rindu kau tau...kitaorang rindu dengar kau memekak dekat kelas" kata alice.

"Itu la itu" sampuk maria.

"Serious??" Soal y/n.

"Iya...serious" kata alice.

"Korang...nak tanya boleh??" Tanya y/n.

"Apa dia??" Soal maria.

"Boleh tak aku nak stay rumah korang untuk 3 hari??" Pinta y/n sambil buat muka cute.

"Ye lah~~" jawab alice dan maria serentak.

"YAYYYYY...SAYANG KORANG" kata y/n lalu memeluk alice dan maria.

"Daddy tak sayang??" Soal yohan tiba-tiba .

"E-eh...hai" kata y/n.

"Dah dah la tu sakat Y/n...tak habis-habis dari dulu." Marah minjun dengan nada yang lembut.

"Alah...main-main pon salah...dah jom masuk~~ mummy kena masak~" kata yohan.

"Apakah-"

Lalu mereka berempat pon berlari masuk kedalam rumah meninggalkan minjun.

"Hmmm-"

[Bersambung]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
<sorry sebab lambat update..ni pon update masa exam..so lambat sikit episode lain diupdate...tapi jangan risau..saya tetap update>

<tq...jangan lupa vote tau..support sekali acc ni...tq again n love you~~>

[C] forced marriage (taeyong × reader) (malay)Where stories live. Discover now