permulaan

2.8K 232 8
                                    

Pada suatu hari,didalam rumah yang mewah dan aman.

  "AAAAAAAA DA LAMBAT!!!!" "KENAPA TAK KEJUT!!...AAAAAAAAAAAA".

Kedengaran seorang perempuan sedang menjerit kerana gelabah.Ia seperti perempuan itu sudah lambat untuk ke university.Memangla..da jam 7.30 pagi.Dari rumahnya untuk ke university mengambil masa 20 minit.

"BANG LONG!!!CEPAT!! Y/N DA LAMBAT DA NI!!!!!"

Itulah Y/N...Park Y/N.

Dia seorang yang agak bijak diuniversity...baik,peramah,cantik,comel,banyak peminat,penyayang.Yang paling penting..pensyarah-pensyarah semua sayang dia sebab hormat orang lain dan rajin.Tapi..itulah..nampaknya harini dia lambat.

"YE YE SABO LA...ABANG LONG NAK START KERETA DULU."jawab seorang jejaka.

Ha...yang ini pula...abang long..atau PARK CHANYEOL.Dia ni famous..memang la EXO kot...Sapa je tak kenal (kot).Dia ni acah acah macho.Pastu...dia ni masuk air..paham?? Tak paham sudah.

"ADIK!! MNA KAK NGAH DENGAN ABANG??"tanya chanyeol.

"MANA LA ADIK TAU..JOM LAH..BIAR APPA HANTAR DIAORANG..ADIK DA LAMBAT BETOL NI"jawab Y/N.

"YE LAAAA"kata chanyeol sambil menjeling matanya.

{SKIP}

"HALAH...SESAK PULAK...LAMA NAK KENA TUNGGU NI."kata chanyeol.

"ABANG LONG!!MACAM MANA NI?!?!?"tanya y/n sambil gelabah.

"KEJAP..BAGI ABANG LONG PIKIR....." "HAH...KITA IKUT SHORTCUT"kata chanyeol.

"ada shortcut ke??"tanya y/n.

"Of course ada..tapi adik je la pergi~~"jawab chanyeol. "Heh?"  "University depan tu je kan??"menghalakan jarinya kearah banggunan yang besar,tinggi dan cantik. "Ye??kenapa??"tanya y/n lagi. "adik keluar..pastu lari pergi university..kan dah tak jauh"kata chanyeol sambil senyum. Y/n hanya dapat memasrahkan dirinya dan terus keluar kereta dan lari ke university.

<di universiti>

"fuh...nasib sempat sampai...."...

Tiba-tiba.




{Bersambung}
.
.
.
.
.
.
.
(Sila la support acc saya ni🌚👑)
(Vote au..klau da vote..sangat awak💚🍉)

[C] forced marriage (taeyong × reader) (malay)Where stories live. Discover now