البارت(22)

3K 79 7
                                    

-ليذهب احمد ويحمل تميمة ويحاول افاقتها ليمسكه كمال من يديه سيب تميمة دلوقت سارة هتشوفها وتعالى هنا .أنت بتتكلم عن مين مريم وصفية اذاى دا الاتنين ميعرفوش يتحركوا خطوتين على بعض أكيد انت غلطان ليصرخ انت غلطان مش كده.

-(مروان ):يذهب إلى أبيه بس يابابا خلينا نفهم يادكتور أحنا مش فاهمين .انت بنتكلم عن مين . اللى بتتكلم  عنهم دول مغبوش كام ساعة يحصل كل دا اذاى أكيد حد شبههم .

-كان معتصم قلبه مشغول بالفاقدة بالوعى ولكن يحس بالالم لما يسمعه عن عمته ومن اعتبرها مثل أمه .

(يوسف):احمد مش هقول غير كلمة واحدة هو ايه اللى حصل وقبل ما ترد أنا مش مقنع بالكلام دا لان لو ذى ما أنت بتقول كنت ممكن تتصل بالتليفون بس انت جيت معنى كده أن فيه حاجة أخطر من كده صح ولا .

-ليبلع أحمد ريقه ويبدأ بفرك يديه ويقول اصل ياجماعة ليدخل فى نفس الوقت ابيه ويقول له هما لازم يعرفوا علشان هنشوف هنتعامل اذاى وبسرعة .

-(كمال):يعنى فيه حاجة .حد يرد علينا بدل ما سايبنا كده أنا دماغى هتتفرتك من التفكير .

-لتفيق تميمة فى نفس الوقت وتجرى على مهاب بابا هو ايه اللى حصل لماما. لو دى تمثيلية علشان اخلى جدى ومعتصم يجوا يعيشوا معانا قولها ترجع وانا والله ما هتكلم علشان خاطرى. بلاش خاطرى علشان خاطرى عيالى اللى لسه مشفتهمش لغاية دلوقت ابوس أيدك قول أن دا مش صح .

-ليصرخ يوسف مش عايز اسمع اى حد وانت اتكلم اخلص ليهز رأسه بنعم .

(احمد):حاضر بس ممكن تقعدوا .أنا كان عند شغل فى المستشفى بتاعتى  اللي فى البلد  وعلى الطريق الصحراوى شفت اتنين ستات ماشين وهم مش متوازيينمخدش فى بالى وكنت ماشى على طول لغاية ما شفت واحدة بتشاولى وقفت وقلت اشوفها عايزا ايه .

-خاصاأن الطريق فاضى نزلت من العربية و لقيتها الانسة مريم واللى معاها صفية ولقيت الدم وهى من أول ما شفتنى قاعدة تصرخ وتشاور وصوتها بيضعف وتقول  صفية بتموت وجريت لقيت صفية وشها اصفر من كتر الدم اللى نزفته شلتها هى ومريم وطلعت بيهم على المستشفى وساعتها مريم كان عندها انهيار عصبى من أول ماشافت صفية وخاصا أن قلب صفية وقف خلال العملية .

-لينتفض قلب يوسف ويشهقوا مما سمعوا ولكن يوسف ضغط على يديه وقال له كمل ايه إلى وصل مريم انها تفقد النطق .

-بلع أحمد ريقه وقال لما سمعت أن صفية دخلت فى غيبوبة سعاتها قاعدت تصرخ وتقول أنا السبب لغاية وقعت من طولها وساعتها فقدت النطق .

وجع تميمةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن